Онлајн настава: Ставови студената англистике у вези са новим образовним околностима наметнутим пандемијом вируса Covid 19

  • Marijana M. Prodanović Univezitet Singidunum, Fakultet za turistički i hotelijerski menadžment
  • Valentina M. Gavranović Univerzitet Singidunum
Ključne reči: учење језика у онлајн окружењу, пандемија ковид-19, ставови студената англистике

Sažetak


Ова пилот-студија се бави истраживањем карактеристика онлајн наставе кроз призму ставова студената основних студија Англистике, који су последња три месеца академске 2019/2020. године активно учествовали у настави у онлајн окружењу, изненада организованом као одговор на новонасталу пандемијску ситуацију, која је неочекивано прекинула традиционални контекст образовања и преко ноћи променила модел и окружење предавања и наставе. Циљ овог истраживања је да представи податке који се односе на искуство учења студената у онлајн образовном окружењу, као и да пружи бољи увид у природу и карактеристике ове врсте наставе, онако како је виде студенти који раније нису имали слична искуства учења. Спроведено истраживање заснива се на квалитативном методу и обухвата анализу корпуса упитника коју је радила група од 52 студента основних студија. Упитник је највећим делом сачињен од питања отвореног типа у којима се од испитаника тражило да напишу одговоре својим речима, без претходно понуђених опција, чиме
је обезбеђен вредан и богат материјал за анализу. Други део упитника чини питање које мери општи став испитаника према квалитету онлајн наставе чији су део били три месеца без прекида и за које је коришћена Ликертова скала процене. Одговори студената су анализирани и класификовани у неколико категорија према својеврсном заједничком именитељу. Резултати истраживања указују на мишљења студената у вези са неколико аспеката онлајн наставе: предности и недостаци, поређење са
традиционалним образовним окружењем, предмети који су погоднији да се изводе у традиционалном, односно онлајн окружењу. Студенти у одговорима наводе и аспекте онлајн наставе које сматрају приоритетним, али, такође, и предлоге како се тај облик наставе може унапредити. Резултати истраживања не само да истичу предности и мане онлајн наставе већ указују и на различите аспекте и сложену природу наставе уопште, у којој социолошки и психолошки фактори имају веома важну улогу.

Biografija autora

Valentina M. Gavranović, Univerzitet Singidunum

docent iz oblasti anglističke lingvistike, Katedra za Anglistiku 

Reference

Allen, I. E., Seaman, J., Poulin, R., & Straut, T. T. (2016). Online report card: Tracking online education in the United States. Babson Park: Babson Survey Research Group. Retrieved from http://onlinelearningsurvey.com/reports/onlinereportcard.pdf.

Castro, R. (2019). Blended learning in higher education: Trends and capabilities. Education and Information Technologies, 24, 2523–2546. doi.org/10.1007/s10639-019-09886-3

Ferdig, R.E., Baumgartner, E., Hartshorne, R., Kaplan-Rakowski, R. & Mouza, C. (Eds). (2020). Teaching, Technology, and Teacher Education During the COVID-19 Pandemic: Stories from the Field. Waynesville, NC: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).

Flecha, R., Pulido, C., Villarejo, B., Racionero, S., Redondo, G. & Torras, E. (2020). The effects of technology use on children’s empathy and attention capacity, NESET Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union. doi:10.2766/947826.

Hellerman, J. (2008). Social Actions for Classroom Language Learning. Clevedon: Cromwell Press.

Hockly, N. (2018). Blended Learning. ELT Journal, 72 (1), 97–101. doi.org/10.1093/elt/ccx058

Hoffman, J. S (2010). Teaching the Humanities Online: A Practical Guide to the Virtual Classroom. London & New York: Routledge.

Huang, R.H., Liu, D.J., Guo, J., Yang, J.F., Zhao, J.H., Wei, X.F., Knyazeva, S., Li, M., Zhuang, R.X., Looi, C.K., & Chang, T.W. (2020). Guidance on Flexible Learning during Campus Closures: Ensuring course quality of higher education in COVID-19 outbreak. Beijing: Smart Learning Institute of Beijing Normal University.

Jandrić, P. Postdigital Research in the Time of Covid-19. Postdigital Science and Education, 2, 233–238. https://doi.org/10.1007/s42438-020-00113-8

Killen, R. (2007). Teaching Strategies for Outcomes-Based Education. Juta: Cape Town.

Le Pichon-Vorstman, E., Siarova, H. & Szőnyi, E. (2020). The future of language education in Europe: case studies of innovative practices, NESET Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union. doi.10.2766/81169.

Pu, H. (2020). Implementing online ELT in the time of crisis: ordeal or opportunity? ELT Journal, ccaa030. doi.org/10.1093/elt/ccaa030

Rapanta, C., Botturi, L., Goodyear, P., Guardia, L. & Koole, M. (2020). Online University Teaching During and After the Covid-19 Crisis: Refocusing Teacher Presence and Learning Activity. Postdigital Science and Education, 1-23. https://doi.org/10.1007/s42438-020-00155-y

Sharma P. & Berrett, B. (2007). Blended Learning. Using Technology in and Beyond the Language Classroom. London: MacMillan.

Thoren, K. (2003). Blended Learning. How to integrate online and traditional learning. Kogan Page: London.

Yen, S.C., Lo, Y., Lee, A. & Enriquez, J.M. (2018). Learning online, offline, and in-between: comparing student academic outcomes and course satisfaction in face-to-face, online, and blended teaching modalities. Education and Information Technologies, 23, 2141–2153. doi.org/10.1007/s10639-018-9707-5

Objavljeno
2020/11/05
Rubrika
Оригинални научни чланак