Онлајн алати у функцији интерне комуникације у медијима

  • Samir Ljajic Univerzitet u Novom Pazaru
  • Никола Дојчиновић Филозофски факултет Универзитета у Нишу, Департман за комуникологију и новинарство
Ključne reči: онлајн алати, интерна комуникација, медији, ванредно стање, ковид 19

Sažetak


Функционисање савременог друштва у XXI веку је условљено употребом компјутеризоване технологије у готово свим областима. Савремено доба карактерише дигитално умрежавање контаката путем онлајн (енгл. online) алата који су базирани на платформи светске глобалне мреже – интернета. Посредством онлајн алата, омогућено је успостављање комуникације без просторно-временских ограничења, што може бити од великог значаја у ванредним околностима у сврху остваривања интерне (пословне) комуникације. Успех медијских организација може зависити у великој мери од начина на који је интерна комуникација организована. Посебно је значајна и могућност успостављања интерне комуникације међу медијским радницима у било ком тренутку и на било ком месту. Основна идеја у овом раду је испитати медијске раднике да ли су употребљавали онлајн алате у сврху интерне комуникације за време ванредног стања (проузрокованог вирусом ковид 19), са циљем обављања посла у отежавајућим, ванредним, околностима. Испитани су потенцијали онлајн алата за употребу у сврху интерне комуникације, затим ставови медијских радника у вези са спровођењем интерне комуникације путем онлајн алата, као и ставови радника по питању значаја интерне комуникације за ефикасност пословања. Испитано је 63 медијска радника (из 7 медијских организација) путем анкете, коришћењем комбинованих анкетних питања и скале Ликертовог типа. Старосно доба испитаних радника је од 20 до 55 година. Теоријски део рада обухвата дефинисање предметних онлајн алата и појмова у вези са тематиком истраживања, као и поглавље посвећено значају интерне комуникације. Затим су представљени резултати истраживања на основу којих је изведен закључак.

Biografija autora

Никола Дојчиновић, Филозофски факултет Универзитета у Нишу, Департман за комуникологију и новинарство

Мастер комуниколог

Reference

Радовић, В. (2006). Медији и е-образовање. Београд: Институт за политичке студије.

Bolfek, B., Milković, V., Lukavac, M. (2017). Utjecaj interne komunikacije na zadovoljstvo zaposlenika radnim mjestom. Oeconomica Jadertina, 7 (1), 16–27.

Crnobrnja, S. (2010). Estetika televizije i novih medija. Beograd: Clio.

Cvetanović, I. (2018). Uticaj masovnih medija na stil javnog govora. Niš: Talija.

Grgić, H. i Mučnjak, D. (2015). Fenomen društvenih mreža i njegova primjena u knjižnicama. Croatian Journal of Education, 17, 217–241. url: https://hrcak.srce.hr/137849

Jovanović, Z. (2005). Komunikacijska kultura. Vranje: Učiteljski fakultet.

Jovanović, Z. (2012). U vrtovima dodira. Niš: Čigoja štampa.

Lone, A. H., Badroo, F. A., Chudhary, K. R., Khalique, A. (2015). Implementation of forensic analysis procedures for whatsapp and viber android applications. International Journal of Computer Applications, 128 (12), 26–33. http://pdfs.semanticscholar.org/852a/cdc498d77fc73474b5e6b654a89e3732ae5b.pdf

Marković, M. (2015). Komunikacijske veštine. Beograd: Clio.

Mirosavljević, M. (2008). Odnosi s javnošću. Banja Luka: Besjeda.

Musladin, M. (2012). Utjecaj društvenih mreža na nacionalnu sigurnost. MediAnali, 6 (11), 67–85. url: https://hrcak.srce.hr/109160

Radić-Bojanić, B. (2016). Fejsbuk kroz komunikaciju i kolaboraciju: društveno obrazovna istraživanja. Novi Sad: Filozofski fakultet.

Saković, R. i Terzić, M. R. (2018). Upotreba društvenih mreža u hibridnom ratovanju. Vojno delo, 70 (7), 318–334. url: https://scindeks-clanci.ceon.rs/data/pdf/0042-8426/2018/0042-84261807318S.pdf

Šmakić, K. (2016). Društvene mreže i mladi: utjecaj opcije „like“ na kreativno ponašanje mladih. Medias Res, 5 (9), 1333–1338.

Tkalac Verčič, A., Pološki Vokić, N., Sinčić, D. (2006). Razvoj mjernog instrumenta za evaluaciju zadovoljstva internom komunikacijom u organizacijama. EFZG working paper series, 01, 1–12.

Vukoje, B. i Bobar, V. (2015). Uloga i značaj interne komunikacije u povećanju efikasnosti i efektivnosti poslovanja kompanije. InfoM – časopis za informacione tehnologije i multimedijalne sisteme, 2015 (56), 37–43. url: https://infom.fon.bg.ac.rs/index.php/infom/article/view/1959/1931

Веб-извори:

www.facebook.com

www.messengernews.fb.com

www.skype.com

Objavljeno
2021/04/29
Rubrika
Оригинални научни чланак