Интеркултурални приступ подучавању енглеског језика: предности и изазови

  • Nataša M. Bakić Mirić Univerzitet u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Filozofski fakultet, Katedra za engleski jezik i književnost
  • Tamara M. Jevrić Univerzitet u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Filozofski fakultet, Katedra za engleski jezik i književnost
  • Jelena R. Ratković Stevović Univerzitet u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Filozofski fakultet, Katedra za engleski jezik i književnost
Ključne reči: енглески језик, интеркултурална комуникација, студенти, наставник

Sažetak


У данашњем мултикултуралном свету подучавање и учење страног језика не значи само подучавање и учење лингвистике језика, већ укључује и подучавање и учење о култури. С тим у вези, крајем XX и почетком XXI века, настала је нова метода подучавања енглеског језика која је подједнако усредсређена и на језик и на културу. Подучавање енглеског језика интеркултуралним приступом заправо учи студенте о културама тако што развија њихову интеркултуралну комуникативну компетенцију док у исто време развија њихове језичке вештине. Иако овај приступ у настави енглеског језика свакако није нов, овај рад ће анализирати основне принципе интеркултуралног приступа настави енглеског језика, планирање наставе и селекцију уџбеника.

Reference

Bakić-Mirić, N. (2019). Intercultural Communicative Competence and English Language Teaching at Post-Secondary Level: A Practical Approach. Kosovska Mitrovica: Filozofski fakultet Univerziteta u Prištini.

Bakić-Mirić, N. (2022). From Second Language Learners to Intercultural Citizens: Intercultural Competence in the English Language Classroom. In: J. Toyota, I. Richards, B. Kovačević (Еds.), Second Language Learning and Cultural Acquisition: New Perspectives (80–91). Newcastle-upon-Tyne: Cambridge Scholars Publishing.

Byram, M. (2020). Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Revisited. Clevedon: Multilingual Matters Ltd.

Calloway-Thomas, C. (2010). Empathy in the Global World: An Intercultural Perspective. Thousand Oaks: SAGE Publications.

Crozet, C. (1996). Teaching Verbal Interaction and Culture in the Language Classroom. Australian Review of Applied Linguistics, 19(2), 37–58.

Crozet, C. & Liddicoat, A. J. (2000). Teaching Culture as an Integrated Part of Language: Implications for the Aims, Approaches and Pedagogies of Language Teaching. In. A. J. Liddicoat & C. Crozet (Eds.), Teaching Languages, Teaching Cultures (1–18). Melbourne: Language Australia.

Crozet, C., Liddicoat, A. J., Bianco, J. (1999). Intercultural Competence: From Language Policy to Language Education. In: J. Lo Bianco, A. J. Liddicoat & C. Crozet (Eds.), Striving for the Third Place, Intercultural Competence Through Language Education (1–20). Canberra: Language Australia.

Deardorff, D. K. (2006). Identification and Assessment of Intercultural Competence as a Student Outcome of Internationalization. Journal of Studies in International Education, 10(3), 241–266.

Evanhoff, R. (2020). Introducing Intercultural Ethics. In: G. Rings (Ed.), The Cambridge Handbook of Intercultural Communication (187–202) Cambridge: Cambridge University Press.

Fantini, A. (2009). Assesing intercultural competence: Issues and Tools. In: D. K. Deardorff (Ed.), The SAGE Handbook of Intercultural Competence (456–476). Thousand Oaks, CA: SAGE.

Jackson, J. (2020). Introducing Teaching Language and Intercultural Communication. London – New York: Routledge.

Kramsch, C. (1999). Language and Culture (Oxford Introduction to Language Study). Oxford: Oxford University Press.

Liddicoat, A. J. & Scarvino, A. (2013). Intercultural Teaching and Learning. Chichester: Wiley-Blackwell.

Liddicoat, A. J., Parademetre, L., Scarino, A., Kohler, M. (2003). Intercultural Language Learning. Canberra: DEST.

Martin, J. N. & Nakayama, T. C. (2018). Intercultural Communication in Contexts. New York: McGraw Hill Education.

Richards, J. K & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Ross, R. S. (1992). Speech Communication: The Speechmaking Process. Englewood Cliffs: Prentice Hall.

Ting-Toomey, S. & Chung, L. C. (2021). Understanding Intercultural Communication, 3rd edition. Oxford: Oxford University Press.

Objavljeno
2023/07/11
Rubrika
Оригинални научни чланак