Значај интеркултуралне комуникације у савременом пословању

  • Nataša M. Bakić Mirić Univerzitet u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Filozofski fakultet, Katedra za engleski jezik i književnost
  • Anita V. Janković Univerzitet u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Filozofski fakultet, Katedra za engleski jezik i književnost
  • Davronžon Erkinovič Gaipov Univerzitet „Sulejman Demirel“, Almati, Kazahstan, Fakultet za strane jezike
Ključne reči: пословање, интеркултурална комуникација, култура, димензије културе

Sažetak


Један од главних циљева модерног пословања је промоција контаката међу људима којa подразумева потребу за познавањем и разумевањем других култура. Стога су на данашњем глобализованом тржишту интеркултурални тимски рад и сарадња од суштинског значаја за успех пословања. Међутим, интеркултурална сарадња није нимало једноставна, будући да многи проблеми настају у раду и/или животу у страном окружењу јер је комуникација условљена познавањем различитих култура. Користећи Хофстедове и Томпенарсове моделе димензија културе, овај рад ће анализирати утицај културе на пословну интеркултуралну комуникацију као и културолошке разлике које се, иако на први поглед изгледају као универзалне, заправо, у великој мери разликују и тиме утичу на пословање.

Reference

Bakić-Mirić, N. (2012). An Integrated Approach to Intercultural Communication. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing.

Chaney, L. & Martin, J. (2012). Intercultural Business Communication. Boston: Pearson.

Gibson, R. (2002). Intercultural Business Communication. Oxford: Oxford University Press.

Hofstede, G. J., Pedersen, P., Hofstede, G. (2002). Exploring Culture. Maine: Intercultural Press.

Hofstede, G., Hofstede, G. J., Minkov, M. (2010). Cultures and Organizations: Software of the Mind. Intercultural Cooperation and Its Importance for Survival. New York: McGraw Hill.

Jandt, F. E. (2021). An Introduction to Intercultural Communication: Identities in the Global Community. Thousand Oaks, CA: SAGE.

Lustig, M. W. & Koester, J. (2018). Intercultural Competence: Interpersonal Communication across Cultures. Boston, MA: Pearson.

Neuliep, J. W. (2018). Intercultural Communication: A Contextual Approach. Thousand Oaks, CA: SAGE.

Samovar, L. A. et al. (2017). Communication Between Cultures. Boston: Cengage Learning.

Tompenaars, F. & Woolliams, P. (2003). Business across Cultures. Chichester: Capstone Publishing.

Varner, I. & Beamer, L. (2010). Intercultural Communication in the Global Workplace. New York: McGraw Hill.

Objavljeno
2022/12/12
Rubrika
Прегледни чланак