Популарност онлајн наставе енглеског језика као страног са ученицима пореклом из Источне Азије: перцепција наставника

  • Snežana M. Zečević Univerzitet u Prištini sa privremenim sedišem u Kosovskoj Mitrovici, Filozofski fakultet, Katedra za engleski jezik i književnost
  • Enes B. Biševac Univerzitet u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Filozofski fakultet
Ključne reči: енглески језик, онлајн настава, Источна Азија, интересовање, популарност

Sažetak


Предмет истраживања овог рада је упознавање са основним разлозима наставника за рад у онлајн настави енглеског језика као страног са ученицима пореклом из Источне Азије и њеним предностима, како би се открили узроци велике популарности ове врсте посла. То је урађено реализацијом следећих циљева: 1) проверени су најчешћи разлози због којих се појединци масовно опредељују за држање часова на онлајн платформама за учење енглеског језика, које су актуелне међу ученицима пореклом из Источне Азије, и 2) испитане су предности овог окружења и начина рада из перспективе ангажованих наставника. Реч је о студији пресека, за чије потребе је спроведено квантитативно истраживање тако што је састављен упитник самоперцепције, којим је анкетиран 151 испитаник из бројних држава широм света. Прикупљени подаци обрађени су помоћу SPSS 22.0 програма, а резултати су показали следеће: 1) неки од најчешћих разлога испитаника за рад у онлајн настави енглеског језика као страног са ученицима пореклом из Источне Азије су: флексибилно радно време, рад од куће, лако запослење и упознавање нових људи и култура, и 2) најизраженије предности рада у оваквом окружењу из перспективе наставника су: већи комфор приликом рада, флексибилно радно време, задовољавајућа зарада, контакт са страним земљама и културама и мање стресно окружење за рад у настави језика.

Reference

Butler, Y. G. (2009). Issues in the Assessment and Evaluation of English Language Education at the Elementary School Level: Implications for Policies in South Korea, Taiwan, and Japan. The Journal of Asia TEFL, 6(2), 1–31.

Cavanaugh, Ј. (2005). Teaching Online – A Time Comparison. Online Journal of Distance Learning Administration, 8(1), 1–11.

Chang, B. M. (2011). The Roles of English Language Education in Asian Context. Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics, 15(1), 191–206.

Chen, S. C. (2006). Simultaneous Promotion of Indigenization and Internationalization: New Language-in-Education Policy in Taiwan. Language and Education, 20, 322–327.

Chern, C. L. (2010). An Overview of English Language Education at Primary Level in Taiwan. Open Symposium on Primary School English Education in Asia, Tokyo. Retrieved from: http://www.isca-speech.org/archive/L2WS_2010/papers/lw10_S-3.pdf>

Cole, J. E. & Kritzer, J. B. (2009). Strategies for Success: Teaching an Online Course. Rural Special Education Quarterly, 28(4), 36–40.

Deady, K. (2020). Why Teach English Online? 12 Awesome Reasons!. Retrieved from: https://www.teachaway.com/blog/why-teach-english-online>

Domingo, E. V. (2022). Native Speakerism in the Hiring and Visual Depiction of Teachers in Recruitment Websites of Online English Schools in Asia [Unpublished PhD Thesis]. Saint Louis University, Baguio Philippines.

Farveen, F. (2020). A List of the Asian Brands Dominating BrandZ Rankings. Retrieved from: https://www.marketing-interactive.com/a-list-of-the-asian-brands-domi-nating-brandz-rankings>

Gajinov, D. (2015). Privredno čudo zemalja Istočne i Jugoistočne Azije (neobjavljena doktorska disertacija). Ekonomski fakultet Univerziteta u Beogradu, Beograd.

Hartman, J., Dziuban, C., Moskal, P. (2000). Faculty Satisfaction in ALNs: A Dependent or Independent Variable?. Journal of Asynchronous Learning Networks, 4(3), 155–179.

Hathaway, D. & Norton, P. (2012). An Exploratory Study Comparing Two Modes of Preparation for Online Teaching. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 28(4), 146–149.

Hu, G. & McKay, S. L. (2012) English Language Education in East Asia: Some Recent Developments. Journal of Multilingual and Multicultural Development, 33(4), 345–362.

Jeon, M. & Lee, J. (2006). Hiring Native-Speaking English Teachers in East Asian Countries. English Today, 22(4), 53–58.

Kachru, B. B. (1988). The Sacred Cows of English. English Today, 16, 3–8.

Kam, H. W. (2002) English Language Teaching in East Asia Today: An Overview. Asia Pacific Journal of Education, 22(2), 1–22.

Kao, H. (2010). Investigating the Effects of Implementing Online Tutoring in an English Afterschool Program. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 2(2), 2755–2760.

Klopotek, M. (2017). The Advantages and Disadvantages of Remote Working from the Perspective of Young Employees. Organizacja i Zarządzanie: Kwartalnik Naukowy, 4, 39–49.

Kozar, O. (2012). Use of Synchronous Online Tools in Private English Language Teaching in Russia. Distance Education, 33(3), 415–420.

Kozar, O. (2015a). Discursive Practices of Private Online Tutoring Websites in Russia. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, 36(3), 354–368.

Kozar, O. (2015b). Private One-to-One Language Education via Video/Audio Conferencing (LEVAC) in Russia (Unpublished PhD Thesis). Macquarie University, Sydney.

Kozar, O. & Sweller, N. (2014). An Exploratory Study of Demographics, Goals and Expectations of Private Online Language Learners in Russia. System, 45, 39–51.

Larsen, M. (2018). Trading Money for Time: When Saving Money Doesn’t (and When It Does). In: M. Heusser & G. Kulkami (Eds.), How to Reduce the Cost of Software Testing (57–71). Routledge: Auerbach Publications.

Nowak, A. (2020). Stress Busters for Online Teaching. Retrieved from: https://scholarship.law.wm.edu/excellence_online_teaching/zoomsessions/june18/2/>

Pan, B. (2015). A Comparative Study of English Language Planning and Policy for Senior Secondary Education Between Mainland China and Hong Kong. In: W. Strielkovski (Ed.), Proceedings of the 1st International Conference on Arts, Design and Contemporary Education (ICADCE 2015) (631–637). Netherlands, France, China: Atlantis Press.

Pennycook, A. (1998). English and the Discourses of Colonialism. London, New York: Routledge.

Perveen, A. (2016). Synchronous and Asynchronous E-Language Learning: A Case Study of Virtual University of Pakistan. Open Praxis Pakistan, 8(1), 21–39.

Rüdiger, S., Leimgruber, J. R. E., Tseng, M. I. L. (2022). English in Taiwan: Expanding the Scope of Corpus-Based Research on East-Asian Englishes. English Today, 38(3), 1–10.

Salmon, G. (2013). E-tivities: The Key to Active Online Learning. London, Sterling USA: Kogan Page Ltd., Stylus Publishing Inc.

Shagvaliyeva, S. & Yazdanifard, R. (2014). Impact of Flexible Working Hours on Work-Life Balance. American Journal of Industrial and Business Management, 4(1), 20–23.

Smith, L. E. (1975). Teaching English in Asia: Аn Overview. Topics in Culture Learning, 3, 133–136.

Vaish, V. (2010). Globalization of Language and Culture in Asia. The Impact of Globalization Processes on Language. London, NY: Continuum.

Wu, M. H. (2009). Language Planning and Policy in Taiwan: Past, Present and Future. Working Papers in Educational Linguistics, 24(2), 99–118.

Yakovleva, E. (2021). Policies in Teaching English in Southeast and East Asian Countries. Thu Dau Mot University Journal of Science, 3(3), 268–288.

Objavljeno
2022/12/12
Rubrika
Оригинални научни чланак