Стилске фигуре у дискусијама о лингвистичким темама у друштвеним медијима
Sažetak
Комуникација путем интернета последњих деценија постаје све доминантнији облик размене информација, а развој и употреба друштвених мрежа неминовно доводе и до промена у језику. Истовремено, отвара се могућност преиспитивања и анализирања језичкостилских особености корисника ових медијума комуникације. Рад се бави лингвостилистичком анализом коментара чланова Фејсбук и Инстаграм група (Језичке недоумице и Дневна доза правописа), као и форума Крстарица (Језик), оформљених са циљем решавања језичких проблема и унапређења знања корисника. Предмет проучавања је природа објава и коментара на популарним друштвеним медијима, односно њихове језичке и стилске одлике. Циљ истраживања је уочавање и класификација индивидуалних стилских одлика, представљених кроз стилске фигуре. Грађа је груписана и анализирана на основу присуства: 1) фоностилеме у дискусијама о лингвистичким темама у друштвеним медијима; 2) семантостилеме; 3) синтаксостилеме; 4) графостилеме.
Reference
Вуковић, Н. (2000). Путеви стилистичке идеје. Подгорица–Никшић: Универзитет Црне Горе – Јасен.
Ковачевић, М. (1995). Карактеристични језички поступци у оформљењу синтаксостилема. Научни састанак слависта у Вукове дане, 23 (2), 19–32.
Ковачевић, М. (1998). Стилске фигуре и књижевни текст. Београд: Требник.
Ковачевић, М. (2000). Стилистика и граматика стилских фигура. Крагујевац: Кантакузин.
Ковачевић, М. (2021). Српски стилистичари. Београд: Српска књижевна задруга.
Максимовић, Ј. (2010). Тмезички каламбур у антономазијским именима ликова књижевности за децу. У: В. Јовановић и Т. Росић (ур.), Савремена књижевност за децу у науци и настави (149–159). Јагодина: Педагошки факултет.
Потић, Д. (2008). Алонжман, имитација, синестезија, каламбур. У: Д. Радуновић Столић и М. Ђуричковић (ур.), Култура говора: хрестоматија са практикумом (115‒121). Краљево–Алексинац: Libro company – Висока школа за васпитаче струковних студија.
Слијепчевић, С. и Новокмет, С. (2012). O језичким недоумицама корисника друштвене мреже Фејсбук. У: Б. Мишић Илић и В. Лопичић (ур.), Језик, књижевност, комуникација: језичка истраживања (199‒211). Ниш: Филозофски факултет.
Станојевић, Д. (2009). Језик и моћ медија. CM: Communication Management = Communication Management Quarterly, 13, 81‒96.
Bagić, K. (2012). Rječnik stilskih figura. Zagreb: Školska knjiga.
Katnić-Bakaršić, M. (1999). Lingvistička stilistika. Budimpešta: Оpen Society Institute.
Pavlović, D. i Vulić, T. (2012). Кomunikacija mladih i društvene mreže. U: B. Mišić Ilić i V. Lopičić (ur.), Jezik, književnost, komunikacija: jezička istraživanja (187‒198). Niš: Filozofski fakultet.
Stamenković, D. i Vlajković, I. (2012). Jezički identitet u komunikaciji na društvenim mrežama u Srbiji. U: B. Mišić Ilić i V. Lopičić (ur.), Jezik, književnost, komunikacija: jezička istraživanja (212‒224). Niš: Filozofski fakultet.
Škarić, I. (2008). Temeljci suvremenoga govorništva. Zagreb: Školska knjiga.
Vilček, D. (2014). Čujemo se fejsom: o razgovornom stilu na Facebooku (s posebnim osvrtom na leksičku razinu). Hrvatistika, 7, 95‒104.
Zima, L. (1988). Figure u našem narodnom pjesništvu. Zagreb: Globus.
Detalji u vezi sa uređivačkom politikom, uključujući i autorska prava, dostupni su na sajtu SCIndeks.
http://scindeks.ceon.rs/journalDetails.aspx?issn=0354-3293