Учење енглеског језика струке путем Мудла у ванредним околностима – перспектива студената
Sažetak
Овај рад бави се испитивањем искустава студената у вези са наставом енглеског језика струке, која се током првих месеци пандемије одвијала путем платформе Мудл (Moodle), како би се сагледао степен и начин њиховог учешћа у курсу, анализирали ставови о различитим аспектима наставе, те добиле сугестије за употребу Мудла за учење страног језика у будућности. Поред тога, настојало се утврдити да ли постоји статистички значајна повезаност између степена познавања енглеског језика, односно дигиталних вештина испитаника, и њиховог учешћа и перцепције наставе. Циљ истраживања је добијање смерница за инкорпорацију Мудла и (елемената) онлајн наставе у наставу енглеског језика струке. Уз то, резултати се могу употребити као основ за даља истраживања у контексту креирања стратегије за реализацију наставе на даљину у ванредним околностима. Узорак је чинило 107 студената који су попунили анонимни упитник. Квантитативни и квалитативни подаци обрађени су путем дескриптивне статистике и анализе садржаја, док је за испитивање повезаности кориштен Крускал–Валисов тест. Добијени налази упућују на неопходност развоја технолошко-педагошких компетенција наставника и темељнијег упознавања студената са радом у дигиталном окружењу, што би, између осталог, допринело повећању њихове ангажованости и развоју аутономије.
Reference
Васиљевић Продановић, Д. и Марков, З. (2021). Опажања студената о искуству онлајн наставе током пандемије COVID-19. У: Б. Јаблан (ур.), Специјална едукација и рехабилитација у условима пандемије COVID-19 (11–17). Београд: Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију (ИЦФ).
Ђорђевић, Д., Павловић, З., Весић-Павловић, Т. (2020). Мишљења студената о онлајн настави енглеског језика – могућности и ограничења. Зборник радова Филозофског факултета у Приштини, 50 (4), 117–140.
Ераковић, Б. и Лазовић, В. (2017). Предности и недостаци система за подршку учењу у конструктивистичком приступу настави превођења из перспективе студената: Мудл и Едмодо. Настава и васпитање, LXVI (2), 259–272.
Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања. (2021). Онлајн и хибридно учење – дугорочна стремљења и краткорочне смернице. Београд: Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања – Центар за образовну технологију – Центар за испите. Преузето са: https://ceo.edu.rs/wp-content/uploads/2021/03/SMERNICE-%D0%9EnlajnHibridnaPripremnaNastava.pdf
Кулић, Д. и Јанковић, А. (2022). Настава на даљину по хитном поступку у условима пандемије на терцијарном нивоу образовања – студентска перспектива. Баштина, 56, 481–494.
Adedoyin, O. B. & Soykan, E. (2020). Covid-19 Pandemic and Online Learning: The Challenges and Opportunities. Interactive Learning Environments, 31(2), 863–875.
Agarwal, S. & Kaushik, J. S. (2020). Student’s Perception of Online Learning During COVID Pandemic. Indian Journal of Pediatrics, 87(7), 554.
Anwar, I. W. & Wahid, J. H. J. (2021). Learners’ Perception on Online Learning Implementation During Covid-19 Pandemic. JOLLT Journal of Languages and Language Teaching, 9(2), 126–138.
Arsenijević, J. (2021). Neki aspekti online nastave visokog obrazovanja tokom pandemije Covid-19. U: J. Arsenijević, M. Mađarev, Z. Markov, R. Šapić, K. Planjanin Simić (ur.), Kvalitet onlajn nastave visokog obrazovanja u vreme pandemije Covid-19 (5–24). Kikinda: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Kikindi.
Bozkurt, A. et al. (2020). A Global Outlook to the Interruption of Education due to COVID-19 Pandemic: Navigating in a Time of Uncertainty and Crisis. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1–126.
Bozkurt, A. & Sharma, R. C. (2020). Emergency Remote Teaching in a Time of Global Crisis due to Coronavirus Pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1–6.
Butnaru, G. I., Niță, V., Anichiti, A., Brînză, G. (2021). The Effectiveness of Online Education During Covid 19 Pandemic – A Comparative Analysis Between the Perceptions of Academic Students and High School Students from Romania. Sustainability, 13(9), 5311–5511.
Conrad, D. (2004). University Instructors’ Reflections on Their First Online Teaching Experiences. Journal of Asynchronous Learning Networks, 8(2), 31–44.
Đorđević, D. & Stefanowicz-Kocoł, A. (2016). Students’ Perception of Incorporating Moodle in an ESP Context. Зборник радова Филозофског факултета у Приштини, ХLVI (4), 117–139.
Eraković, B. & Topalov, J. (2021). Teaching and Learning Through Moodle, Google Doc and Zoom: Fostering Student Engagement in (A)synchronous Learning Environments. Иновације у настави, XXXIV, 122–136.
Hellermann, J. (2008). Social Actions for Classroom Language Learning. Bristol: Multilingual Matters.
Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., Bond, A. (March 27, 2020). The Difference Between Emergency Remote Teaching and Online Learning [White paper]. Educause Review. Preuzeto sa: https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning
Juárez-Díaz, C. & Perales, M. (2021). Language Teachers’ Emergency Remote Teaching Experiences During the COVID-19 Confinement. Profile Issues in Teachers’ Professional Development, 23(2), 121–135.
Kuzmanović, D. (2022). Formalno obrazovanje u Srbiji tokom pandemije koronavirusa: nalazi istraživanja i preporuke. Užice: Užički centar za prava deteta.
Miloshevska, L., Gajek, E., Džanić, N. D., Hatipoglu, C. A. (2020). Emergency Online Learning During the First Covid-19 Period: Students’ Perspectives from Bosnia and Herzegovina, North Macedonia, Poland and Turkey. ExELL, 8(2), 110–143.
Nagel, L., Blignaut, A. S., Cronjé, J. C. (2009). Read-Only Participants: A Case for Student Communication in Online Classes. Interactive Learning Environments, 17(1), 37–51.
Perveen, A. (2016). Synchronous and Asynchronous E-Language Learning: A Case Study of Virtual University of Pakistan. Open Praxis, 8(1), 21–39.
Prodanović, M. & Gavranović, M. (2020). Online Language Teaching and Learning: Anglistics Students’ Perspectives on the New Educational Environment Imposed by the COVID 19 Outbreak. Collection of Papers of the Faculty of Philosophy, 50(3), 231–248.
Son, C. et al. (2020). Effects of COVID-19 on College Students’ Mental Health in the United States: Interview Survey Study. Journal of Medical Internet Research, 22(9), e21279.
Stančić, M. & Senić Ružić, M. (2021). University Teachers’ Perspectives on the Quality of Emergency Remote Teaching – the Case of Serbia During the COVID-19 Pandemic. Andragoške studije, 2, 45–63.
Stančić, M. & Senić Ružić, M. (2022). University Students’ Well-Being During Emergency Remote Teaching: Reflections from the Viewpoint of the Self-Determination Theory. In: I. Miljević (Ed.), Proceedings TIE 2022 (449–456). Čačak: University of Kragujevac, Faculty of Technical Sciences Čačak.
Tanase, M. F. & Hammack, S. (2021). The Challenges and Benefits of Online Instruction: Navigating the Rough Waters of Teaching College Classes During the COVID-19 Pandemic. In: A. Slapac, P. Balcerzak, K. O’Brien (Eds.), Handbook of Research on the Global Empowerment of Educators and Student Learning Through Action Research (121–143). IGI Global.
Tanasijević, M. J. & Janković, N. Z. (2021). The New Virtual Reality – Teachers’ and Students’ Perceptions and Experience in English Language Learning and Teaching Online. Иновације у настави, 24(4), 167–186.
Detalji u vezi sa uređivačkom politikom, uključujući i autorska prava, dostupni su na sajtu SCIndeks.
http://scindeks.ceon.rs/journalDetails.aspx?issn=0354-3293