Teaching Language and Language Culture in Grammar School Curricula for the Subject Serbian Language and Literature

  • Jelena D. Mihajlović University of Priština in Kosovska Mitrovica, Faculty of Philosophy, Department of Serbian Language and Literature
Keywords: grammar school, curriculum, syllabus, language teaching, language culture teaching

Abstract


The paper gives a review of high school curricula for Serbian language and literature—the topics of Language and Language Culture from 1990 to the present. The structure, tasks, and contents of the curricula from 1990 and 1991, the innovated curriculum from 2011, and the latest, reformed curriculum were reviewed, analysed, and compared. The comparison aims to determine and analyse their similarities and differences in the field of language and language culture, to observe and highlight their positive and negative aspects, and thus, in accordance with the research results, to draw conclusions and finally make suggestions that would contribute to their further improvement.

References

Vasić, S. (1990). Kultura govorne komunikacije. Beograd: Institut za pedagoška istraživanja – Prosveta.

Брборић, В. (2005). Правопис српског језика у наставној пракси. Београд: Филолошки факултет.

Илић, П. (1998). Српски језик и књижевност у наставној теорији и пракси. Методика наставе. Нови Сад: Змај.

Милановић, А. (2021). Настава српског језика у средњим школама. У: M. Ковачевић и др. (ур.), Статус српског језика и књижевности у образовном систему (29–44). Београд: Завод за унапређивање образовања и васпитања.

Милошевић, Ј. (2021). Проблем процедура приликом одобравања програма наставе и учења. У: M. Ковачевић и др. (ур.), Статус српског језика и књижевности у образовном систему (221–234). Београд: Завод за унапређивање образовања и васпитања.

Михајловић, Ј. (2014). Наставни планови и програми за матерњи језик на некадашњем српскохрватском говорном подручју – контрастивна анализа (одбрањена докторска дисертација). Универзитет у Београду, Филолошки факултет.

Михајловић, Ј. (2023). Настава књижевности у гимназијским програмима Републике Србије (од 1990. до данас). Зборник радова Филозофског факултета у Приштини, LIII (1), 45–69.

ПИДП – Правилник о изменама и допунама Правилника о плану и програму обрaзовања и васпитања за гимназију. (1992). Просветни гласник, 3, 1–2.

ПНППГ – Правилник о наставном плану и програму за гимназију. (2011). Преузето са: www.pdis.org.rs

ПППГ – Правилник о плану и програму наставе и учења за гимназију. (2020). Просветни гласник, 4, 1–784.

ППОВ – Правилник о плану образовања и васпитања за гимназију и програму образовања и васпитања за I разред. (1990). Просветни гласник, 5, 1–8.

ПОВ – Програм образовања и васпитања за II, III и IV разред гимназије. (1991). Просветни гласник, 3, 1–14.

Шипка, М. (2008). Култура говора. Нови Сад: Прометеј.

Published
2023/10/12
Section
Review Paper