Лексикографски аспект учења руског језика у српском језичком простору
Sažetak
Тема рада је анализа односа метода наставе руског језика у српском језичком простору и лексикографских концепција речникâ коришћених у наставне сврхе у одговарајућем историјском периоду. Циљ рада је разматрање процеса развоја речничких концепција ових речника и њихове усклађености са важећим методама наставе руског језика у периоду од почетка XX до друге декаде XXI века. Примењујући дескриптивни, компаративни и метод лексикографске анализе, долазимо до резултата који нам могу указати на евентуални даљи развој лексикографских концепција двојезичких руско-српских речника.
Reference
Бакић, В. (1900). Нови језици с литературом у нашим средњим школама. Наставник, 3, 274–282.
Гајић, М. (1907). Живи језици у нашим средњим школама. Наставник, 11–12, 446–456.
Кончаревић, К. (2018). Савремена настава руског језика. Београд: Славистичко друштво Србије.
Кончаревић, К. и Дамљановић, Д. (2010). Настава и методика наставе руског језика у Србији у XIX и XX веку: прилози за историју. Београд: Чигоја.
Мајзнер, П. (1904). Изговор руског језика. Наставник, 5–6, 169–175.
Митропан, П. (1963). Методика наставе руског језика. Београд: Завод за издавање уџбеника Социјалистичке Републике Србије.
Николић, В. (1996). Методика наставе руског језика са практикумом. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Павловић Шајтинац, М. и Терзић, М. (2014). Лингводидактички аспект појма лексички минимум на корпусу уџбеника руског језика за студенте нефилолошког факултета. Славистика, XVII, 543–550.
Павловић Шајтинац, М. (2017) Основни руско-српски речник. Српски језик, XXII, 733–740.
Павловић Шајтинац, М. (2018). О две лексикографске концепције. Српски језик, XXII, 719–734.
Протић, П. (1903). Руски језик у средњим школама. Наставник, 2–3, 17–27.
Радошевић, Н. (1975). Лингвистички методи и нова струјања у методици наставе страних језика. Живи језици, XVII, 1–4, 99–106.
Раичевић, В. (2006). Лексика и семантизација. Београд: Филолошки факултет.
Хамраева, Ё. Н. (2015). Тематические словари как средство отображения реальной действительности. European Journal of Literature and Linguistics, 2, 37–42.
Щукин, А. Н. (2013). Методы обучения в истории преподавания русского языка как иностранного. Foreign Language Teaching, 1, 107–118.
Guberina, P. (1967). Audiovizuelna-globalnostrukturalna metoda. Govor, 1, 5–30.
Piotrowski, T. (2001). Zrozumieć leksikografiję. Warszawa: Wydawnictwo Naukove PWN.
Zajednički evropski okvir: učenje, nastava, ocjenjivanje (ZEOUNO). (2003). Podgorica: Ministarstvo prosvjete i nauke.
Detalji u vezi sa uređivačkom politikom, uključujući i autorska prava, dostupni su na sajtu SCIndeks.
http://scindeks.ceon.rs/journalDetails.aspx?issn=0354-3293