Инстаграм као дидактичко средство на часовима шпанског као страног језика
Sažetak
У овом раду обрађујемо значај Инстаграм профила који се баве подучавањем шпанског као страног језика. Примарни циљ рада био je испитати утицај ових профила на студенте прве године Филолошко-уметничког факултета Универзитета у Крагујевцу који уче шпански као страни језик. Средства за учење преко друштвених мрежа сваког дана постају све доступнија корисницима и представљају веома битну базу података из различитих области. Хипотеза од које полазимо гласила је да испитаници дневно прате садржај који се пласира на Инстаграму, али да не користе максимално погодности које нуде различити профили на овој друштвеној мрежи за учење шпанског језика. Сматрамо да ови профили на могу да се поистовете са курсом шпанског језика, али да могу да буду од велике помоћи студентима у виду комплементарног материјала захваљујући мултимодалном начину презентовања информација. Желели смо да помоћу анонимне анкете испитамо значај споменутих профила током учења шпанског као страног језика на Филолошко-уметничком факултету Универзитета у Крагујевцу. Резултати истраживања показују да већина студената није била упозната са дидактичком улогом Инстаграма, али након спроведеног истраживања долазимо до закључка да ова друштвена мрежа мотивише студенте за усавршавањем језичких способности шпанског језика на креативан и иновативан начин. Због тога су на крају рада предложени начини за имплементацију Инстаграма на часовима језика.
Reference
Alonso García, S., Morte-Toboso, E. y Almansa-Núñez, S. (2015). Redes sociales aplicadas a la educación: EDMODO. Revista de Educación Mediática y TIC, 4(2), 88–111. https://doi.org/10.21071/edmetic.v4i2.3964
Bartolomé, A. (2002). Universidades en la Red. ¿Universidad presencial o virtual?. Crítica, LII(896), 34–38.
Blasco Magraner, J. S. y López Ramos, R. (2020). Instagram como herramienta de aprendizaje musical en educación secundaria y bachillerato. Vivat Academia: Revista de Comunicación, 151, 25–45. https://doi.org/10.15178/va.2020.151.25-45
Gómez, M., Roses, S. y Farias, P. (2012). El uso académico de las redes sociales en universitarios. Revista Comunicar, 38(19), 131–138. https://doi.org/10.3916/C38-2012-03-04
Holmes, J. (2015). Instagram Blackbook: Everything You Need to Know about Instagram for Business and Personal-Ultimate Instagram Marketing Book. Kindle Edition.
Hoyos Zavala, A. E. (2016). Influencia de las redes sociales en la educación superior. En: R. Mancinas-Chávez (Coord.), Actas del I Congreso Internacional Comunicación y Pensamiento. Comunicracia y Desarrollo Social (pág. 1067–1078). Sevilla: Egregius.
Kumar Meena, V. (2013). Role of social media in education. International Journal of Creative Research Thoughts (IJCRT), 1, 858–860.
Lugrin, P. A. (2022). El uso de Instagram como instancia de aprendizaje y para democratizar el conocimiento didáctico del portugués como lengua extranjera. XVII Congreso de Tecnología en Educación & Educación en Tecnología (pág. 148–153). http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/139938
Macías, C. (2016). Las redes sociales como herramientas de aprendizaje: algunas consideraciones. Revista de Estudios Latinos (RELat), 16, 225–256. https://doi.org/10.23808/rel.v16i0.87689
Martí Climent, A. y García Vidal, P. (2018). Redes sociales en la enseñanza superior. Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red (IN-RED 2018) (pág. 141–154). Valencia, Spain: Editorial UPV. https://doi.org/10.4995/INRED2018.2018.8623
Martínez Hernández, A. (2020). Instagram como recurso didáctico en la Educación Superior en los Grados de Infantil y Primaria. En: REDINE (Coord.), Contribuciones de la Tecnología Digital en el Desarrollo Educativo y Social (pág. 124–134). Eindhoven, NL: Adaya Press.
Medina, F. (2020). Instagram como recurso didáctico para desarrollar la escritura creativa: caso microrrelato. Cuaderno de Pedagogía Universitaria, 17(33), 84–93. https://doi.org/10.29197/cpu.v17i33.380
Montaner-Villalba, S. (2019). Instagram como herramienta para fomentar la expresión escrita en lengua inglesa: investigación-acción. En: K. G. Ramírez Paredes (Coord.), Recursos Educativos para el Aula del Siglo XXI (pág. 130–137). Eindhoven, NL: Adaya Press.
Sharma, M. (2024). Social media and its role in education. Multidisciplinary Approaches in Social Sciences, Education & Languages, 2, 167–177.
Villa Echevarría, A. (2020). Instagram como nueva herramienta para la enseñanza de una segunda lengua. Santander: Universidad de Cantabria.
Walsh Phillips, K. (2017). Ultimate Guide to Instagram for Business. Entrepreneur Press. Kindle Edition.
Detalji u vezi sa uređivačkom politikom, uključujući i autorska prava, dostupni su na sajtu SCIndeks.
http://scindeks.ceon.rs/journalDetails.aspx?issn=0354-3293