Перцепција језичког система у уџбеницима енглеског као језика струке од стране студената информационих технологија и психологије: компаративна пилот-студија

Ključne reči: енглески као језик струке, евалуација уџбеника енглеског као језика струке, перцепција лексике и граматике, анализа потреба

Sažetak


Истраживање испитује како студенти информационих технологија и психологије перципирају лексику и граматичке компоненте у својим уџбеницима за енглески као језик струке, фокусирајући се на усклађивање са њиховим професионалним и академским потребама. Коришћењем контролне листе за евалуацију у виду Ликертове скале прикупљени су и анализирани подаци од 96 студената како би се идентификовале предности и недостаци уџбеника када су у питању наведене категорије. Резултати показују да, иако лексика представља компоненту уџбеника која је добро процењена, граматички садржаји, посебно за студенте психологије, захтевају значајно побољшање у домену разноврсности задатака и контекстуалној релевантности. Резултати истраживања наглашавају потребу за прилагођеним дизајном уџбеника и предлажу будуће правце истраживања како би се побољшала ефикасност материјала за енглески као језик струке.

Reference

Anagnostopoulou, A., Hummel, H. G. K., & Martens, R. (2023). Authenticity of tasks in online ESL/EFL learning to foster transfer. Cogent Education, 10(1), Article 2190429. https://doi.org/10.1080/2331186X.2023.2190429

Atigh, R., & Khabbazi, S. (2021). The evaluation of ESP textbooks based on students’ perspectives. International Journal of Linguistics, Literature and Translation, 4(5), 56–62. https://doi.org/10.32996/ijllt.2021.4.5.4

Belcher, D. (2009). What ESP is and can be: An introduction. In: D. Belcher (Ed.), English for Specific Purposes in Theory and Practice (pp. 1–20). Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.

Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. London: Heinemann.

Dörnyei, Z. (2009). The Psychology of Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press.

Dudley-Evans, T., & St John, M. J. (1998). Developments in ESP: A Multi-Disciplinary Approach. Cambridge: Cambridge University Press.

Harbi, A. A. M. (2017). Evaluation study for secondary stage EFL textbook: EFL teachers’ perspectives. English Language Teaching, 10(3), 26–39. https://doi.org/10.5539/elt.v10n3p26

Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge: Cambridge University Press.

Igrutinović, S. (2012). Selekcija materijala za engleski jezik mašinske struke u okviru ESP porodice. IMK–14–Istraživanje i razvoj, 18 (4), 129–132.

Koltai, A. (2018). Understanding Learner Needs: A Qualitative Study of ESP Learner Needs in EU English Courses in Hungarian Tertiary Education [Unpublished doctoral dissertation]. Faculty of Education and Psychology, Eötvös Loránd University, Budapest.

Larsen-Freeman, D. (2015). Research into practice: Grammar learning and teaching. Language Teaching, 48(2), 263–280. https://doi.org/10.1017/S0261444814000408

Litz, D. R. A. (2005). Textbook evaluation and ELT management: A South Korean case study. Asian EFL Journal, 48(1), 1–53.

McDonough, J., & Shaw, C. (2003). Materials and Methods in ELT: A Teacher’s Guide (2nd ed.). Malden: Blackwell Publishing Ltd.

Nunan, D. (2004). Task-Based Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Roach, J. (2025). Getting the Gist of the English Language: Using Systematic Grammar Instruction to Improve Academic Writing Ability. Goshen: Gifted Unlimited.

Šafranj, J. (2005). Engleski jezik za posebne namene. Pedagoška stvarnost, 9–10, 738–748. https://doi.org/10.2298/ZIPI0901180S

Sari, L. I., & Sari, R. H. (2020). ESP coursebook evaluation from the perspectives of teachers, cadets, and graduates: The case of Maritime English. In: W. Striełkowski, J. M. Black, S. A, Butterfield, C.-C. Chang, J. Cheng, F. P. Dumanig, R. Al-Mabuk, M. Urban, & S. Webb (Eds.), Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 434 (pp. 56–60). Amsterdam: Atlantis Press. https://doi.org/10.2991/assehr.k.200427.013

Soto, S., Merchan, P., & Amaya Díaz, I. (2024). ESP textbook design and development: Some considerations for language teachers embarking on ESP textbook creation. Journal of English for Specific Purposes, 5, 1–10. https://doi.org/10.5281/zenodo.10888759

Thornbury, S. (1999). How to Teach Grammar. London: Pearson Education.

Thornbury, S. (2002). How to Teach Vocabulary. London: Pearson Education.

Tomlinson, B. (2003). Materials evaluation. In: B. Tomlinson (Ed.), Developing Materials for Language Teaching (pp. 15–36). London: Continuum.

Objavljeno
2025/10/17
Rubrika
Оригинални научни чланак