Анализа и фреквенција коришћења појмова васпитање и образовање у делу Љубомира Протића

  • Jasna Lj. Parlić Božović Univerzitet u Prištini s privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Filozofski fakultet
Ključne reči: frequency of occurrence||, ||учесталост коришћења, analysis||, ||анализа, Ljubomir Protić||, ||Љубомир Протић, education||, ||образовање, васпитање,

Sažetak


Циљ одређења појмова образовање и васпитање , у делу Љубомира Протића , заправо јесте тежња да се сазна, по значењу и садржају изоштрено и јасно одређење ових појмова који битно утичу на обликовање личности. Сложеност и комплексност, још увек недовољна суштинска познатост ових појмова, чине их изнова актуелним и отвореним за научну анализу. Свако друштво, свака епоха имала је своју мисао своје погледе и одређења према значењима образовања и васпитања. Упркос готово две  стотине годишњем  развоју педагогике, после Хербарта, круг питања у истраживању образовања и васпитања све је шири. Ово је и покушај анализе и фреквенције коришћења ових појмова, из угла једног од елитних српских хербартоваца, управо ценећи чињеницу, да и у педагогији, као у већини дисциплина које са собом носе обележја науке, нема коначних истина, дефинитивних одговора и тоталних сазнања. Зато и у васпитању и образовању, на којима се сусрећу толике  научне дисциплине, ослоњене на антологију, пре свега педагогија, не престају трагања за тачним утврђивањем значаја ових појмова битних за обликовање човека. Стога је овај рад  само мали допринос у истраживању ових крунских и в рхунских педагошких категорија. Као узорак ове теоријске анализе послужило нам је најеминентније дело Љубомира Протића Општа педагогика, објављено у Београду 1924. године.

Biografija autora

Jasna Lj. Parlić Božović, Univerzitet u Prištini s privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Filozofski fakultet
Katedra za pedagogiju, vanredni profesor
Objavljeno
2015/09/22
Rubrika
Оригинални научни чланак