Ромео и Јулија – драма љубави и смрти

  • Ana M. Andrejevic Univerzitet u Prištini s privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Filozofski fakultet
Ključne reči: Memento mori||, ||Memento mori, "Dance of Death"||, ||"Плес смрти", tragedy||, ||трагедија, death||, ||смрт, love||, ||љубав, Romeo and Juliet||, ||Ромео и Јулија, William Shakespeare||, ||Виљем Шекспир,

Sažetak


Циљ рада је истражити начин на који је Вилијам Шекспир приказао две бинарно опозитне животне категорије (љубав и смрт) у трагедији Ромео и Јулија. Ренесансна мисао је, после средњовековног једнообразног, хришћанског тумачења смрти, донела нови однос према овом мистериозном феномену људског постојања и нестајања. Шекспир је већ овом својом раном трагедијом указао на текуће религиозне и световне дилеме човека, посебно оне које се тичу највеће претње људском бићу – смрти. Посланство смрти Шекспир ће тек разматрати у својим великим трагедијама, посебно у Хамлету. Гутајући велику и страсну љубав Ромеа и Јулије, смрт се у овој трагедији ипак доживљава као мање трагичан ударац него што ће то бити у каснијим, мрачнијим Шекспировим трагедијама у којима смрт доминира светом, а љубав не успева да искаже своју магијску и вечну моћ. У љубави се отварамо ка не-смртности и она уздиже животе у бесконачно што ће Ромео и Јулија потврдити.

Biografija autora

Ana M. Andrejevic, Univerzitet u Prištini s privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Filozofski fakultet
Katedra za engleski jezik i književnost, asistent
Objavljeno
2015/09/22
Rubrika
Прегледни чланак