The ПРАВНИ ИНСТИТУТ СУДСКО-ТУЖИЛАЧКЕ ПРАКСЕ ОКРИВЉЕНИ САРАДНИК КАО МОГУЋИ ФАКТОР ПОДСТИЦАЈА МЛАДИХ НА ОРГАНИЗОВАНИ КРИМИНАЛ
Sažetak
У раду се проучава правни институт судско-тужилачке праксе окривљени сарадник ка могући фактор подстицаја младих на организовани криминал. Циљ истраживања је идентификација процена ученика о правном институту окривљени сарадник као могућем подстицају младих на организовани криминал. Пошло се од опште претпоставке да бенефиције које се гарантују окривљеним сардницима могу бити подстицаји младих на организовани криминал и од посебних претпоставки да ће истраживањем бити издвојени фактори који детерминишу правни институт окривљени сарадник као могући фактор подстицаја младих на организовани криминал и да на такве процене ученика значајно не утиче разред који похађају и успех у првом полугодишту школске 2022/2023. Да би се то утврдило, у марту 2023. на узорку од 96 ученика гимназије, спроведено је истраживање приказано у овом раду. На основу података прикупљених Скалером – ПИСТП-ОС-МФПМОК (a = 0,762) и обрађених дескриптивном статистиком, факторском анализом и анализом варијансе, потврђене су све хипотезе истраживања. Резултати истраживања приказани су у форми закључка и дате су правно-педагошке педагошке.
Reference
1. Аврамовић Драгутин, Јованов Илија, „Мит о независности судства“, Зборник радова Правног факултета, Нови Сад, Вол. 55, но. 2, 495-510, 2021.
2. Бановић Божидар, Турањанин Вања, „Споразум о сведочењу осуђеног у кривичном процесном законодавству Републике Србије“, Безбедност, Вол. 56, но. 2, 77-96, 2014.
- Braiko Bohdan, „The Content of Professional Training of Masters in National Security at the UK Universities“, Comparative Professional Pedagogy, Vol. 9, no. 2, 49-56, 2019.
4. Бркић Снежана, „Заштита сведока у законодавству Србије и перспективе развоја“, Зборник радова Правног факултета, Нови Сад, Вол. 39, но. 1, 157-177, 2005.
5. Живановић Катарина, „Споразум о сведочењу окривљеног за кривична дела организованог криминала“, Ревија за криминологију и кривично право, Вол. 57, но. 1, 77-97, 2019.
- Karyda Magdalini, „The Influence of Neighbourhood Crime on Young People Becoming Not in Education, Employment or Training“, British Journal of Sociology of Education, Vol. 41, no. 3, 393-409, 2020.
7. Kasim Adil, Karim Said, Muchtar Syamsuddin, Asis Abdul, Tenri Andi, „School Drug Education and Leadership Agility: Narcotics Crime Study in Children”, Asian Journal of University Education, Vol. 17, no. 4, 388-398, 2021.
8. Konsuelo Navaro, Havijer Мier, WINPRO – Smjernice o merama zaštitze svedoka u međunarodnom pravu i pravu Republike Srbije, Brisel 2018.
9. Миленовић Живорад, „Оразовање у функцији сузбијања насиља навијачких група на фудбалским утакмицама“, Безбедност, Vol. 54, no. 1, 7-23, 2012.
- Миленовић Живорад, Рад и преваспитање осуђених лица, Београд 2010.
- Миленовић Живорад, „Међузависност рада осуђених лица и њиховог васпитања и преваспитања у пенолошкој установи“, Београдска дефектолошка школа, Вол. 14, но. 1, 133-143, 2008.
12. Milenovic Zivorad, Institututes of prosecutor҆s office as a factor of incentive for young people to commit criminal ofences, in: Dusan Kolaric (Ed), Archibald Reiss days, 446-458, Belgrade 2016.
13. Nenadovic Maja, Somun Kerim, „Teaching about Sexual Violence as Part of Mass Atrocity Crimes: Model International Criminal Court Non-Formal Educational Program“, Review of Education, Pedagogy & Cultural Studies, Vol. 43, no. 2, 69-84, 2021.
14. Ντραγκοβιτς Σβγιετλανα, „Σχεδιο προστασιασ μαρτυρωνστη βοσνια – Ερζεγοβινη”, Зборник радова Правног факултета, Нови Сад, Вол. 60, но. 2, 433-448, 2019.
15. Schuck Amie, „Evaluating the Impact of Crime and Discipline on Student Success in Postsecondary Education“, Research in Higher Education, Vol. 58, no. 1, 77-97, 2017.
16. Stys Yvonne, Ruddell Rick, „Organized Crime Offenders in Canada: Risk, Reform, and Recidivism“, Journal of Offender Rehabilitation, Vol. 52, no. 2, 75-97, 2013.
17. Roessger Kevin, Roumell Elizabeth, Weese James, „Rethinking Andragogical Assumptions in the Global Age: How Preferences for Andragogical Learning Vary across People and Cultures“, Studies in Continuing Education, Vol. 44, no. 1, 14-38, 2022.
18. Strickland Rebecca Danielle, „"Moving the Rubble": Reflection, Conscientization, and Transformative Learning with Men Incarcerated for Organized Crime in Mexico“, Journal of Transformative Education, Vol. 20, no. 4, 379-395, 2022.
- Фејеш Иштван, „Сведок сарадник“, Гласник Адвокатске коморе Војводине, Bol. 77, но. 65/10, 490-504, 2005.
20. Wulff Alia, Hyman Ira, „Crime Blindness: The Impact of Inattentional Blindness on Eyewitness Awareness, Memory, and Identification“, Applied Cognitive Psychology, Vol. 36, no. 1, 166-178, 2022.
21. Законик о кривичном поступку. Сл. гласник РС, бр. 72/2011, 101/2011, 121/2012, 32/2013, 45/2013, 55/2014, 35/2019, 27/2021 – одлука УС и 62/2021 – одлука УС (2021).
- Закон о организацији и надлежности државних органа у сузбијању организованог криминала, тероризма и корупције. Сл. гласник РС, бр. 94/2016, бр. 87/2018 – др- закон и 10-2023.
- Кривични законик. Сл. гласни РС, бр. 85/2005, 88/2005 – испр., 107/2005 – испр., 111/2009, 121/2012, 104/2013, 108/2014, 94/2016 i 35/2019.