Prigodno slovo: Ako ste mislili
Sažetak
Koncem decembra 2006. godine, pred naučnom javnošću pojavio se prvi broj publikacije sa akronimom CM – časopis za upravljanje (management) komuniciranjem. Osnivači su bili i ostali isti: Fakultet političkih nauka, Univerziteta u Beogradu i Protocol/Instutut za upravljanje komunikacijama u Novom Sadu. Ako ste tada mislili da ovakva publikacija, i to u formi stare dobre štampe, neće biti dugo u vašim rukama i na policama za knjige – prevarili ste se. Decenija je dugačak vremenski period za časopis koji je povremeno imao pomoć Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, koji se oslanja na redakciju entuzijasta, koji se od nastanka besplatno distribuira svakome ko to poželi i koji se tvrdoglavo drži „hardcopy“ oblika (papira) uz digitalnu, onlajn verziju.
Uprkos teškoćama i počestom nerazumevanju, opstali smo i preživeli „informacioni potop“, globalizaciju i porađanje „informacionog društva“, u kojem se klikom na miša ili dodirom ekrana digitalnih sprava sve više glasa za imidže, kupuju brendovi, a ono što se može lako i zgotovljeno dobiti od internet pretraživača brka sa sopstvenim znanjem. Nismo postali brend zbog ignorancije medija, ali se uporno držimo stava koji je izrečen u „Uvodnom slovu“ za prvi broj časopisa 2006. godine. „...Sve lakša dostupnost informacijama ne znači da zbog toga lako i spontano proističe novo znanje. Da bi bilo moguće izlučiti ga iz informativne poplave, potrebno je da se tu i tamo postave ustave kojima će se informacioni tokovi primiriti, sadržina produbiti, a na površini jaza, kao u ogledalu, pojavi ljudski lik.“ Namera ovog časopisa bila je, i ostala je, da postane jedna od ovakvih ustava. I ona odoleva deceniju i više.
Autori zadržavaju autorska prava nad objavljenim člancima, a izdavaču daju neekskluzivno pravo da članak objavi, da u slučaju daljeg korišćenja članka bude naveden kao njegov prvi izdavač, kao i da distribuira članak u svim oblicima i medijima.
Licenciranje
Objavljeni članci distribuiraju se u skladu sa licencom Creative Commons Autorstvo - Deliti pod istim uslovima 4.0 International (CC BY-SA). Dopušteno je da se delo kopira i distribuira u svim medijima i formatima, da se prerađuje, menja i nadograđuje u bilo koje svrhe, uključujući i komercijalne, pod uslovom da se na pravilan način citiraju njegovi prvobitni autori, postavi link ka originalnoj licenci, naznači da li je delo izmenjeno i da se novo delo objavi pod istom licencom kao i originalno.
Korisnici su pri tome dužni da navedu pun bibliografski opis članka objavljenog u ovom časopisu (autori, naslov rada, naslov časopisa, volumen, sveska, paginacija), kao i njegovu DOI oznaku. U slučaju objavljivanja u elektronskoj formi takođe su dužni da postave HTML link, kako sa originalnim člankom objavljenim u časopisu CM: Communication and Media, tako i sa korišćenom licencom.
Autori mogu da stupaju u zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad prvobitno objavljen u ovom časopisu.
Politika samoarhiviranja
Autorima je dozvoljeno da objavljenu verziju rada deponuju u institucionalni ili tematski repozitorijum ili da je objave na ličnim veb stranicama (uključujući i profile na društvenim mrežama, kao što su ResearchGate, Academia.edu, itd.), na sajtu institucije u kojoj su zaposleni u bilo koje vreme nakon objavljivanja u časopisu.
Autori su obavezni da pritom navedu pun bibliografski opis članka objavljenog u ovom časopisu (autori, naslov rada, naslov časopisa, volumen, sveska, paginacija) i postave link, kako na DOI oznaku tog članka, tako i na korišćenu licencu.Autorima je dozvoljeno da objavljenu verziju rada deponuju u institucionalni ili tematski repozitorijum ili da je objave na ličnim veb stranicama (uključujući i profile na društvenim mrežama, kao što su ResearchGate, Academia.edu, itd.), na sajtu institucije u kojoj su zaposleni u bilo koje vreme nakon objavljivanja u časopisu.
Odricanje od odgovornosti
Stavovi izneti u objavljenim radovima ne izražavaju stavove urednika i članova redakcije časopisa. Autori preuzimaju pravnu i moralnu odgovornost za ideje iznete u svojim radovima. Izdavač neće snositi nikakvu odgovornost u slučaju ispostavljanja bilo kakvih zahteva za naknadu štete.