Медијске и промотивне кампање организације за заштиту права животиња "Пета"

  • Tatjana Grubor
Ključne reči: Пета, права животиња, еколошке кампање, екотероризам, медијске кампање

Sažetak


Овај рад се бави питањем односа људи и животиња у прошлости од праисторије до данас, са посебним нагласком на идеје, циљеве и достигнућа организације за заштиту права животиња ПЕТА (енг. PETA, People for the Ethical Treatment of Animals). Како људи сами непроблематизују своје понашање према животињама, постоје организације које се труде да укажу на највеће проблеме нехуманог поступања према животињама у истраживачким лабораторијама, фармама, индустрији забаве, али и на понашање сваког појединца. Друштва за заштиту животиња делују двоструко, на глобалном нивоу борећи се са великим индустријама, форсирајући позитивне законе, лобирајући код националних влада и међународних савеза и организација, али и на нивоу сваког човека, покушавајући да малим корацима развију свест о потреби бриге о животињама и промени односа према њима. Највећа светска организација за заштиту права животиња ПЕТА, својим активностима и кампањама предњачи у тој борби. Користећи сва средства, често на ивици скандала, граби што већи део медијског простора, а развојем савремених друштвених мрежа, коначно има обезбеђен свакодневни приступ огромном броју заинтересованих широм планете.

Reference

Nadić, D. (2011). PETA. From ecological terrorism to ecological corporation in Zbornik radova Suzbijanje kriminala u okviru međunarodne policijske saradnje, 419 -429. Beograd: Kriminalističko-policijska akademija. [In Serbian]

Nadić, D. (2012). Essays on Political ecology. Beograd: Čigoja štampa. [In Serbian]

Nadić, D. (2014). Pro-ecological activism in popular music in Zbornik radova Kultura i održivi razvoj u doba krize, 169-184. Beograd: Fakultet dramskih umetnosti. [In Serbian]

Objavljeno
2021/04/30
Rubrika
Pregledni rad