MARKETINŠKO POZICIONIRANJE I BRENDIRANJE SRPSKIH VINA

  • Ivana Vladimirović Academy of Vocational Studies Šabac
  • Jelena Jevtić Academy of Vocational Studies Šabac
Ključne reči: brendiranje, vino, autohtone sorte, Srbija, globalno tržište, pozicioniranje, autentičnost, komparativna analiza

Sažetak


Svrha rada je postavljanje jasne vizije i cilja u procesu brendiranja srpskih vina na probirljivom međunarodnom tržištu. Vina proizvedena sa što manje enoloških intervencija i manipulacija, uz značajnu dozu vere i ubeđenja u kvalitet, su svakako dobra osnova za uspeh. Primenjen je metod komparacije sa vinogradarskom i vinarskom situacijom u Hrvatskoj. Najveće šanse za pozicioniranje na globalnom tržištu imaju vina od lokalnih i autohtonih sorti. Domaće vinske sorte tamjanika i prokupac mogu biti značajan brend u vinsko-gastronomskoj ponudi Srbije i idealna prilika za kreativni nastup koji se mora propratiti elegantnom vinskom etiketom i luksuznom kutijom. Veoma dobar kvalitet naših autohtonih sorti grožđa često biva prikriven prekomernim barikiranjem i pokušajima stvaranja spektakularnog vina, čime se gubi na autentičnosti. Dosadašnji nedostaci pri brendiranju na zahtevnim i prilično zasićenim tržištima se mogu prevazići zajedničkom i planiranom akcijom, gde bi bilo poželjno grupisati sve zemlje u region Balkana, što je globalnim potrošačima već poznatiji pojam.

Biografije autora

Ivana Vladimirović, Academy of Vocational Studies Šabac

Ivana Vladimirović, MSc, Lecturer

Department of Agricultural Business Studies and Tourism

Jelena Jevtić, Academy of Vocational Studies Šabac

Jevtić Jelena, PhD, Senior Lecturer

Department of Medical and Business Technology Studies

Objavljeno
2023/10/22
Rubrika
Pregledni članak