CONTEMPORARY BUSINESS: WHEN COMMUNICATION AND CULTURE MEET

  • Lea Dostanić Univerzitet Singidunum
Ključne reči: Engleski

Sažetak


Kako su kulture u kontaktu neizbežne, nastojali smo da ukažemo da je spremnost na održavanje interkulturalne komunikacije od suštinskog značaja za opstanak u svetu tako globalizovanom kao što je današnji. Zbog neminovnih promena koje su se desile na polju savremenog poslovanja, primena informaciono-komunicaionih tehnoligija doprinose boljitke u polju konkurentske prednosti, kvaliteta usluga i proizvoda, i sveobuhvatnog efikasnijeg i efetivnijeg poslovanja. S tim u vezi, neophodno je potpuno resetovanje stavova i mentaliteta iz prošlosti, promena načina na koji kompanije komuniciraju unutar i izvan svojih zidova, sa zaposlenima, klijentima, dobavljačima i zainteresovanim stranama uopšte. Kako je za plodonosan ishod gotovo neizostavna spremnost i motivisanost da se razume i upozna kultura sa kojom se sarađuje - da bi promovisali istinski duh saradnje, kompanije prvo moraju prepoznati stratešku ulogu koju komunikacija igra u njihovom menadžmentu, sprovodeći dobro definisan globalni komunikacioni plan koji uključuju strategije eksterne i interne komunikacije. Ovaj pristup je neophodan jer, da bi postojala prava saradnja između saradnika koji čine i daju život organizaciji, prva i osnovna stvar je da postoji odnos između svih njih i da se stvaraju efektivan i efikasan kanal komunikacije. Iz tog razloga, organizacije moraju preuzeti aktivnu ulogu kada je u pitanju saradnja i upravljanje znanjem. 

Reference

1. Baran, P. (1964). On distributed communications networks. IEEE Transactions on Communications Systems, 12(1), 1–9.
2. Brown, P., & Levinson, S. C. (1987). Politeness: Some universals in language usage (Vol. 4). Cambridge University Press.
3. Croteau, A. M., & Bergeron, F. (2001). An information technology trilogy: business strategy, technological deployment and organisational performance. The journal of strategic information systems, 10(2), 77-99.
4. Deardorff, D. K. (Ed.). (2009). The SAGE handbook of intercultural competence. Sage Publications.
5. Dobrijević, G. (2008). Rastući značaj interne komunikacije za poslovni uspeh kompanija. Istraživanja i projektovanja za privredu, 6(19), 33-40.
6. Dobrijević, G. (2011). Poslovno komuniciranje i pregovaranje. Univerzitet Singidunum.
7. Đorđević Boljanović, J., Dobrijević, G. (2014). U traganju za fleksibilnošću: Uticaj informacionih tehnologija na savremeno radno okruženje. Paper presented at Sinteza 2014 - Impact of the Internet on Business Activities in Serbia and Worldwide. doi:10.15308/sinteza-2014-233-236
8. Escoffier, J. (1991). The limits of multiculturalism. Socialist Review, 21(3-4), 61-73.
9. Ibrahim, N. A. N., Abdul Rani, N. S., Jamri, M. H., Bakar, M. H., Abdul Wahab, S., Mahbob, M. H., & Kahar, N. (2022). The importance of non-verbal communication in organisations. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 12(6), 1841-1851.
10. Jokanović, B., Grubić-Nešić, L., Okanović, A., & Milić, B. (2019) UTICAJ INFORMACIONE TEHNOLOGIJE NA ORGANIZACIONU KOMUNIKACIJU. XXV Skup TRENDOVI RAZVOJA: “KVALITET VISOKOG OBRAZOVANJA, 1-4.
11. Leek, S., Turnbull, P. W., & Naude, P. (2003). How is information technology affecting business relationships? Results from a UK survey. Industrial marketing management, 32(2), 119–126.
12. Martin, J. N., Nakayama, T. K., & Carbaugh, D. (2012). The history and development of the study of intercultural communication and applied linguistics. The Routledge handbook of language and intercultural communication, 17-36.
13. Martinović, M. (2012) UTICAJI INFORMACIONO–KOMUNIKACIONIH TEHNOLOGIJA U MENADŽMENTU. Medunarodna naucna konferencija MENADŽMENT, 410-414.
14. Mitić, S. (2016). Uticaj informacionih tehnologija na organizacione performanse preduzeća u Srbiji (Doctoral dissertation, University of Novi Sad (Serbia)).
15. Mrđa, N. (2008). Mrežna organizacija društva. CM Komunikacija i mediji, 3(8), 51-72.
16. Mumby, D. K. (1993). Critical organisational communication studies: The next 10 years. Communications Monographs, 60(1), 18–25.
17. Nardon, L. (2019). Reflection and intercultural competence development. In Oxford Research Encyclopedia of Business and Management.
18. Parida, V., Westerberg, M., & Ylinenpaa, H. (2009). How do small firms use ICT for business purposes? A study of Swedish technology-based firms. International Journal of Electronic Business, 7(5), 536-551.
19. Piršl, E. (2013). Interkulturalna kompetencija i/ili kulturna inteligencija. Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka odre enja pedagogijske znanosti, Zagreb, Hrvatsko pedagogijsko društvo, 333-342.
20. Razak, M. I. H. M., Athmar, W. A. W., Durani, N., Salleh, A. J., & Hamdan, N. I. B. (2019). Effective communication as a tool for achieving organisational goals. KnE Social Sciences, pp. 380–387.
21. Sahadevan, P., & Sumangala, M. (2021). Effective cross-cultural communication for international business. Shanlax International Journal of Management, 8(4), 24-33.
22. Schauer, G. A. (2016). Assessing intercultural competence. Handbook of second language assessment, 181-201.
23. Schiuma, G. (2012). Managing knowledge for business performance improvement. Journal of Knowledge Management, 16(4), 515–522.
24. Shachaf, P. (2008). Cultural diversity and information and communication technology impact on global virtual teams: An exploratory study. Information & Management, 45(2), 131–142.
25. Stankić, R., & Stojković, D. (2017). Upotreba informaciono-komunikacionih tehnologija u poslovanju preduzeća u Srbiji. Ekonomske ideje i praksa, 27, 7-19.
26. TEME, E. (2013). Izazovi međunarodnog poslovnog komuniciranja i implikacije za menadžment ljudskih resursa. EKONOMSKE TE EKONOMSKE TEME, 51(2), 273-292.
27. Thomas, A., Kinast, E. U., & Schroll-Machl, S. (2010). Handbook of intercultural communication and cooperation: Basics and areas of application. Vandenhoeck & Ruprecht.
28. Ting-Toomey, S., & Dorjee, T. (2018). Communicating across cultures. Guilford Publications.
Objavljeno
2025/01/08
Rubrika
Pregledni članak