ORGANIZACIONO UČENJE: IZAZOVI HOTELSKOG SEKTORA SRBIJE
Sažetak
Organizaciono učenje predstavlja proces unapređivanja ključnih kompetencija organizacije kako bi organizacija bila sposobna da se adaptira na promene u okruženju. Organizaciono učenje nastaje kao rezultat uključivanja članova organizacije u razmenu znanja i iskustva. Cilj rada jeste da utvrdi u kojoj meri su hotelske organizacije orijentisane ka učenju. Operacionalizacija cilja istraživanja izvšena je kroz dva zadatka istaživanja. Prvi zadatak rada jeste da se utvrdi stav zaposlenih po pitanju dimenzija organizacionog učenja, dok drugi zadatak rada ispituje učestalost učešća zaposlenih u edukativnim aktivnostima i njihov stav po pitanju korisnosti takvih aktivnosti. Anketno istraživanja sprovedeno je na uzorku od 512 zaposlenih u 57 hotela u Srbiji. Rezultati ukazuju na umereno pozitivne srednje vrednosti dimenzija organizacionog učenja, veliku zainteresovanost zaposlenih za unapređivanje svojih znanja i veština i razvoj u profesionalnom smislu, kao i nedovoljno ulaganje u razvoj zaposlenih u hotelskom sektoru Srbije. Rezultati istraživanja predstavljaju novu naučnu informaciju i mogli bi biti od značajne pomoći menadžmentu u kreiranju budućih aktivnosti u funkciji upravljanja ljudskim resursima. Samo kontinuiranim unapređivanjem znanja, veština i sposobnosti zaposlenih, kao i razvijanjem mehanizama čuvanja, razmene, i korišćenja stečenih znanja hotelske organizacije mogu osigurati konkurenski položaj, odgovoriti na trendove u okruženju i zadovoljiti sve probirljivije zahteve gostiju.