Историја и Есхатон - Есхатологија и постојање

  • Игнатије Мидић Универзитет у Београду, Православни богословски факултет, Београд

Sažetak


Ово истраживање има за циљ да одговори на питања: Који је циљ света и последњи догађај у његовој историји? Да ли је последњи догађај историје, тј. Есхатон, додатак историји као један од многих историјских догађаја или он директно утиче на постојање или непостојање историје? Ако су Рај и Пакао психолошка стања душе, односно људи и анђела у Есхатону, како се стање бола и патње грешника може објаснити из перспективе вечног живота? Зар се то стање у Паклу не мери из перспективе садашњег живота и искуства људи у коме још увек доминирају смрт и зло? Какву онда улогу у спасењу творевине игра Христос и његово дело?

Reference

Balthasar, H. U. (1988). Kosmische Liturgie.

Ζιζιουλας, Ι. (1982). Χριστολογια και υπαρξη. Συναξη, 2, 9–21.

Ζιζιουλας, Ι. (2012a). Εσχατολογια και υπαρξη. Συναξη, 121, 43–72.

Zizioulas, Ј. (2012b). Ontology and Ethics, Саборност, 6, 1–14.

Καρμηρη, Ι. (1960). Τα δογματικα και συμβολικα μνειμια της Ορθοδοξου Εκκλησιας, Αθηναι.

Louth A. (2008). Eastern Orthodox Eschatology. У Walls, J. (ур.) The Oxford Handbook of Eschatology (стр. 233–247). Oxford – New York: Oxford University Press.

Мидић, И. (2012). Проблем смрти у хришћанској онтологији. Пожаревац: Одбор за просвету и културу Епархије браничевске.

Florovsky, G. (1952). The “Immortality” of the Soul / The resurrection of Life. Bulletin of Harvard University Divinity School, XLIX, 71, 5–26.

Φλοροφσκυ, Γ. (1973a). Θεματα Ορθοδοξου Θεολογιας. Αθηναι.

Флоровски, Г. (1973b). Појам стварања код Св. Атанасија Великог. Теолошки погледи, 4, 243–260.

Φλοροφσκυ, Γ. (1977). Ανατομια προβληματων της πιστεως, Θεσσαλονικη.

Флоровски, Г. (1998). Есхатологија у патристичко доба. Саборност, 3–4, 45–61.

Objavljeno
2015/12/22
Rubrika
Originalni naučni članak