Savremeni izazovi integrativne nastave

  • Marija M Jovanović Univerzitet u Nišu, Filozofski fakultet
  • Vesna S Kovčić Univerzitet u Nišu, Filozofski fakultet
Ključne reči: didactic values||, ||didaktičke vrednosti, Implementation||, ||Implementacija, knowledge||, ||znanje, Learning outcomes||, ||ishodi učenja, integrative teaching||, ||integrativna nastava,

Sažetak


U radu se razmatraju karakteristike integrativne nastave kao inovativnog modela nastave kojim se stvaraju mogućnosti za celoviti razvoj učenikove ličnosti kroz usvajanje celovitih znanja i razvoj funkcionalnih sposobnosti učenika. Zasnovana na principu funkcionalnog povezivanja sadržajnog, saznajnog, psihološkog, organizacionog i sociološkog aspekta nastave, integrativna nastava pruža mnogostruke mogućnosti kvalitetnog vaspitnog i obrazovnog delovanja. Međutim, kompleksnost koja proističe iz navedenih karakteristika integrativne nastave sa sobom povlači i neke teškoće u procesu njenog planiranja, programiranja i realizovanja. Za nastavnu praksu važno je dobro poznavanje suštinskih karakteristika i vrednosti integrativne nastave i spremnost da se uspešnom didaktičko-metodičkom intervencijom prevaziđu potencijalne teškoće. U nameri da se što sitematičnije ukaže na savremene izazove integrativne nastave, u radu se ovom problemu pristupilo sa aspekta: teorijskog određenja, didaktičkih vrednosti, nedostataka, implemetnacije integrativne nastave u školskoj praksi i povezanosti integrativne nastave sa ishodima učenja.

Biografija autora

Marija M Jovanović, Univerzitet u Nišu, Filozofski fakultet
docent

Reference

Вилотијевић, М. (2000). Дидактика 3- Oрганизација наставе. Београд: Научна књига; Београд: Учитељски факултет.

Вилотијевић, М., & Вилотијевић, Н. (2008). Иновације у настави. Врање: Учитељски факултет.

Вилотијевић, Н. (2006). Интегративна настава природе и друштва. Београд: Школска књига.

Дробњак, Н. (2007). Интегративна настава. Образовна технологија, 1-2, 81-91.

Ђорђевић, В. (2007). Иновативни модели наставе. Образовна технологија, 4, 76-97.

Спасић-Стошић, А. (2016). Улога школске библиотеке у реализацији интегративне наставе у основној школи. Годишњак Педагошког факултета у Врању, 7, 381-392.

Спремић, А. (2007). Интегративна настава. Образовна технологија, 1-2, 74-80.

Шефер, Ј. (2005). Креативне активности у тематској настави. Београд: Институт за педагошка истраживања.

Andrić, V., & Spasojević, P. (2012). Korelacija nastave matematike i ostalih nastavnih oblasti u mlađim razredima osnovne škole. U: N. Vulović (Ur.), Metodički aspekti nastave matematike 2, Jagodina. Fakultet pedagoških nauka.199-212.

Bretz, R.D., & Thompsett, R.E. (1992). Comparing traditional and integrative learning methods in organizational training programs. Journal of Applied Psychology, 77(6), 941-951. pmid:1468996. doi:10.1037/0021-9010.77.6.941

Brophy, J., & Alleman, J. (1991). A caveat: Curriculum integration isn't always a good idea. Educational Leadership, 49(2), 66.

Buljubašić-Kuzmanović, V. (2007). Studentska prosudba učinkovitosti integrativnog učenja. Odgojne znanosti, 9(2(14)), 147-160. Preuzeto sa http://hrcak.srce.hr/23550

Himbeault Taylor, (. (2011). Engendering habits of mind and heart through integrative learning. About Campus, 16(5), 13-20. doi:10.1002/abc.20076

Huber, M.T., & Hutchings, P. (2004). Integrative Learning: Mapping the Terrain. Washington, DC: Association of American Colleges and Universities. Preuzeto sa https://eric.ed.gov/?id=ED486247

Huber, M.T., Hutchings, P., Gale, R., Miller, R., & Breen, M. (2007). Leading Initiatives for Integrative Learning. Liberal Education, 93(2), 46-51.

Jones, C. (2010). Interdisciplinary Approach: Advantages, Disadvantages, and the Future Benefits of Interdisciplinary Studies. ESSAI, 7(1), 76-81.

Klein, J.T. (2005). Integrative learning and interdisciplinary studies. Peer Review, 7(4), 8-10.

Laird, T.F.N., Shoup, R., Kuh, G.D., & Schwarz, M.J. (2008). The Effects of Discipline on Deep Approaches to Student Learning and College Outcomes. Research in Higher Education, 49(6), 469-494.

Polić, M. (2006). Integralna nastava kao odgovor na suvremene obrazovne potrebe. Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja, 12(2), 61-72.

Walsh, K.B., Čudina-Obradović, M., & Hitrec, G. (2002). Stvaranje razreda usmjerenog na dijete - kurikulum za prvi razred osnovne škole - razvojno-primjereni program za djecu od 6 do 7 godina - priručnik br. 4. Zagreb: Udruga roditelja "Korak po korak" za promicanje kvalitete življenja djece i obitelji.

Objavljeno
2017/08/17
Broj časopisa
Rubrika
Pregledni članak