Motivaciona i saznajna vrednost igre u nastavnom procesu
Sažetak
Odavno je poznato da je učenje sadržaja veoma korisno za razvijanje intelektualnih sposobnosti i stvaralačkih mogućnosti dece. Moderna nastava traži dinamiku, raznovrsnu nastavu i prilagođenost te nastave mogućnostima svakog učenika ponaosob. To podrazumeva veštu kombinaciju primene savremenih nastavnih sredstava, metoda, oblika i izbora nastavnog rada na svakom nastavnom času. U tom sklopu posebnu funkciju imaju motivacione igre u nastavi. Svakom nastavniku je poznato da je često učenike na časovima potrebno podsticati na punu misaonu angažovanost. To nije uvek lako postići. Na svakom času za psihološku pripremu (primenu) potrebno je za što kraće vreme mobilisati pažnju učenika, pripremiti ih na misaone aktivnosti, bilo da se radi o pripremi za obradu novih nastavnih sadržaja, vežbanju ili ponavljanju gradiva. U svemu tome značajnu ulogu mogu imati dobro odabrane motivacione igre. Misaonim angažovanjem na rešavanju ovakvih zadataka učenici za kratko vreme mogu doći do uspešnih rešenja, a uspeh je najbolji motiv za dalji rad na času.
Reference
Богнар, Л. (1991). Игре. издање аутора.
Вучић, Л. (2007). Педагошка психологија. Центар за примењену психологију.
Каменов, Е. (1997). Интелектуално васпитање кроз игру. Завод за уџбенике и наставна средства.
Максић, С. (2014). Како мотивисати неуспешне ученике основне школе да уче. Настава и учење : савремни приступи и перспективе, 45–60.
Маринковић, Б., Стошић-Миљковић, Д., & Јанковић, Г. (2005). Мотивисање ученика млађих разреда основне школе за учење математике. Клуб младих математичара - Архимедес.
Палекић, М. (1985). Унутрашња мотивација и школско учење. Свјетлост.
Тот, С. (2008). Мотивационе игре у почетној фази наставе. Педагошка стварност, 54(5–6), 488–497.
Требјешанин, Б. (2009). Мотивација за учење. Учитељски факултет.
Colić, V. Đ., Milošević, T. M., & Colić, U. D. (2018). Dečje igračke iz perspektive roditelja i vaspitača. Sinteze - časopis za pedagoške nauke , književnost i kulturu, 14, 1–13. https://doi.org/10.5937/sinteze7-18142
Sva prava zadržana (c) 2020 Mirela Šabotić, Sanja Nikolić, Muzafer H Saračević
Ovaj rad je pod Creative Commons Autorstvo 4.0 međunarodnom licencom.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).