Motivaciona i saznajna vrednost igre u nastavnom procesu

  • Sanja S. Nikolić Univerzitetu u Novom Pazaru, Srbija
  • Muzafer H. Saračević Univerzitetu u Novom Pazaru, Srbija
  • Mirela S. Šabotić Univerzitetu u Novom Pazaru, Srbija
Ključne reči: motivacija, igra, učenje, didaktičko-motivacione igre, nastavni proces

Sažetak


Odavno je poznato da je učenje sadržaja veoma korisno za razvijanje intelektualnih sposobnosti i stvaralačkih mogućnosti dece. Moderna nastava traži dinamiku, raznovrsnu nastavu i prilagođenost te nastave mogućnostima svakog učenika ponaosob. To podrazumeva veštu kombinaciju primene savremenih nastavnih sredstava, metoda, oblika i izbora nastavnog rada na svakom nastavnom času. U tom sklopu posebnu funkciju imaju motivacione igre u nastavi. Svakom nastavniku je poznato da je često učenike na časovima potrebno podsticati na punu misaonu angažovanost. To nije uvek lako postići. Na svakom času za psihološku pripremu (primenu) potrebno je za što kraće vreme mobilisati pažnju učenika, pripremiti ih na misaone aktivnosti, bilo da se radi o pripremi za obradu novih nastavnih sadržaja, vežbanju ili ponavljanju gradiva. U svemu tome značajnu ulogu mogu imati dobro odabrane motivacione igre. Misaonim angažovanjem na rešavanju ovakvih zadataka učenici za kratko vreme mogu doći do uspešnih rešenja, a uspeh je najbolji motiv za dalji rad na času.

Biografija autora

Muzafer H. Saračević, Univerzitetu u Novom Pazaru, Srbija

vanredni profesor

Reference

Богнар, Л. (1991). Игре. издање аутора.

Вучић, Л. (2007). Педагошка психологија. Центар за примењену психологију.

Каменов, Е. (1997). Интелектуално васпитање кроз игру. Завод за уџбенике и наставна средства.

Максић, С. (2014). Како мотивисати неуспешне ученике основне школе да уче. Настава и учење : савремни приступи и перспективе, 45–60.

Маринковић, Б., Стошић-Миљковић, Д., & Јанковић, Г. (2005). Мотивисање ученика млађих разреда основне школе за учење математике. Клуб младих математичара - Архимедес.

Палекић, М. (1985). Унутрашња мотивација и школско учење. Свјетлост.

Тот, С. (2008). Мотивационе игре у почетној фази наставе. Педагошка стварност, 54(5–6), 488–497.

Требјешанин, Б. (2009). Мотивација за учење. Учитељски факултет.

Colić, V. Đ., Milošević, T. M., & Colić, U. D. (2018). Dečje igračke iz perspektive roditelja i vaspitača. Sinteze - časopis za pedagoške nauke , književnost i kulturu, 14, 1–13. https://doi.org/10.5937/sinteze7-18142

Objavljeno
2020/12/10
Broj časopisa
Rubrika
Pregledni članak