Motivational and cognitive value of games in the teaching process
Abstract
It has long been recognized that learning content is very useful for developing the intellectual and creative abilities of children. Modern teaching requires dynamic, diverse teaching and its a-daptability to the abilities of each individual student. This implies a skillful combination of modern teaching materials, methods, forms and the choice of teaching form in each lesson. In that context, motivational games in the class have a special function. It is common knowledge of every teacher that students in classes need to be encouraged towards full engagement of cognitive abilities. This is not always easy to achieve. In every class, psychological preparation (application) is necessary to mobilize students' attention in the shortest possible period of time, prepare them for cognitive activities, whether it is preparation for the processing of new teaching contents, doing exercises or repeating old material. In all this, well selected motivational games can play a significant role. With engagement of cognitive process in solving such tasks, students can find successful solutions in a short time, and success is the best motive for further work in class.
References
Богнар, Л. (1991). Игре. издање аутора.
Вучић, Л. (2007). Педагошка психологија. Центар за примењену психологију.
Каменов, Е. (1997). Интелектуално васпитање кроз игру. Завод за уџбенике и наставна средства.
Максић, С. (2014). Како мотивисати неуспешне ученике основне школе да уче. Настава и учење : савремни приступи и перспективе, 45–60.
Маринковић, Б., Стошић-Миљковић, Д., & Јанковић, Г. (2005). Мотивисање ученика млађих разреда основне школе за учење математике. Клуб младих математичара - Архимедес.
Палекић, М. (1985). Унутрашња мотивација и школско учење. Свјетлост.
Тот, С. (2008). Мотивационе игре у почетној фази наставе. Педагошка стварност, 54(5–6), 488–497.
Требјешанин, Б. (2009). Мотивација за учење. Учитељски факултет.
Colić, V. Đ., Milošević, T. M., & Colić, U. D. (2018). Dečje igračke iz perspektive roditelja i vaspitača. Sinteze - časopis za pedagoške nauke , književnost i kulturu, 14, 1–13. https://doi.org/10.5937/sinteze7-18142
Copyright (c) 2020 Mirela Šabotić, Sanja Nikolić, Muzafer H Saračević
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).