Umetnost i likovna kultura

  • Nevena D. Čolakov Gimnazija "Borislav Petrov Braca" Vršac
Ključne reči: pedagogics||, ||pedagogija, creativity||, ||stvaralaštvo, teaching||, ||poučavanje, VISUAL ARTS||, ||likovna umetnost, ARTS||, ||umetnost,

Sažetak


Cilj ovog teorijskog rada je da nas uputi na promišljanje o povezanosti nastavnog predmeta likovne kulture i pojma umetnosti. Na početku ćemo pokušati da objasnimo umetnost kao specifičan fenomen i sagledati umetnost kroz različite teorije, među kojima su sociološki aspekt, instrumentalne teorije, naturalističke, formalističke, formalno-značenjske teorije umetnosti. Zatim ćemo kroz kratak istorijski razvoj likovne kulture prikazati funkciju umetnosti u pedagoškoj teoriji i vaspitno-obrazovnoj praksi. Škola kao središte pedagoške prakse jedan je od najvažnijih posrednika između stvaralaštva i razumevanja te kreacije, tako da likovnim vaspitanjem težimo da postignemo oblikovanje umetničke svesti učenika. Suština umetnosti je u njenoj životnosti i humanizmu i umetnost ima svoje mesto u životu društva, a likovna kultura je, između ostalog, ono što bi trebalo da postavi pravilnu estetsku orjentaciju, izdvajanje onoga što je vredno od onoga što nije.

Reference

Адорно, Т.В. (1979). Естетичка теорија. Београд: Нолит.

Васић, П. (1968). Увод у ликовне уметности. Београд: Уметничка академија; Београд: Нови дани.

Дамјанов, Ј. (1969). Ликовна умјетност. Загреб: Завод за унапређивање стручног образовања СРХ.

Карлаварис, Б. (1991). Методика ликовног одгоја. Ријека: Hofbauer p.o. Rijeka.

Крагуљац, М., & Карлаварис Б., (1970). Естетско процењивање у основној школи. Београд: Уметничка академија у Београду.

Спајић, В. (1989). Вредновање ликовног дјела: приступ педагогији умјетности. Загреб: Школске новине.

Objavljeno
2019/02/19
Broj časopisa
Rubrika
Pregledni članak