Art And Visual Arts
Abstract
The aim of this theoretical paper is to direct us towards deliberation of the connection between Visual Arts teaching, and the notion of arts. At the beginning, we will try to define the term of art as a specific phenomenon and perceive art through various theories, among which are the sociological aspect, instrumental theories, naturalistic, formalistic and formal-semantic art theories. Through a brief presentation of historical development of Visual Arts teaching, we will show the function of art in pedagogical theory and educational praxis. The school, as the centre of pedagogical praxis, is one of the most important mediators between creativity and understanding of the creation, so we try to shape the art consciousness of students through Visual Arts education. The essence of art is in its vitality and humanism and the art has its place in the life of society. Visual Art teaching is, among other things, a subject that should set the correct aesthetic orientation, separating what is valuable from what is not.
References
Адорно, Т.В. (1979). Естетичка теорија. Београд: Нолит.
Васић, П. (1968). Увод у ликовне уметности. Београд: Уметничка академија; Београд: Нови дани.
Дамјанов, Ј. (1969). Ликовна умјетност. Загреб: Завод за унапређивање стручног образовања СРХ.
Карлаварис, Б. (1991). Методика ликовног одгоја. Ријека: Hofbauer p.o. Rijeka.
Крагуљац, М., & Карлаварис Б., (1970). Естетско процењивање у основној школи. Београд: Уметничка академија у Београду.
Спајић, В. (1989). Вредновање ликовног дјела: приступ педагогији умјетности. Загреб: Школске новине.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).