Pedagogija u društvu učenja
Sažetak
Autor polazi od teze da će čovek u budućnosti zbog dinamičnih društvenih promena morati da postane prilagodljiv i promenljiv više nego što je to ikada do sada bio. Priroda navedenih okolnosti, društvo XXI veka determiniše kao „društvo učenja“. Zapravo, da bi svaki pojedinac bio u stanju da se nosi sa brzim promenama koje ga očekuju, mora biti u stanju da koristi znanje (informaciju) kao jedan od glavnih ekonomskih resursa današnjice kako bi strateški planirao promene u obrazovanju. Takođe, u radu je razmotreno i pitanje mesta i potencijalnih smerova u kojima će se kretati pedagogija u društvu koje uči.
Reference
Benedict, R. (2005). Patterns of culture; with a foreword by Louise Lamphere and a preface by Margaret Mead. Boston: Mariner Book. ISBN: 978-0-618-61955-9
Božilović, N. (2010). Kontekst kulture - kritika primitivnog uma. Filozofija i društvo, 21(2), 71-95. DOI: 10.2298/FID1002071B
Bronfenbrener, J. (1997). Ekologija ljudskog razvoja – prirodni i dizajnirani eksperimenti. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva. ISBN: 86-17-05487-5
Bruner, J. (2000). Kultura obrazovanja. Zagreb: Educa. ISBN: 953-6101-39-4
Capra, F. (1998). Mreža života: novo znanstveno razumijevanje živih sustava. Zagreb: Liberta. ISBN: 953-6673-00-2
Cifrić, I. (2009). Život u granicama kulture. Arhe, 6(12), 69-83. Dostupno na http://epub.ff.uns.ac.rs/index.php/arhe/article/view/1210/1229
Đurišić-Bojanović, M. (2007). Spremnost za promene - nove kompetencije za društvo znanja. Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, 39(2), 211-224. DOI: 10.2298/ZIPI0702211D
Huntington, S. (2003). The clash of civilizations and the remaking of world order. New York: Simon & Schuster. ISBN 0-684-81164-2
Klein, G. (2007). Flexecution as a paradigm for replanning. IEEE Intelligent Systems, 22(5), 79-83. DOI: 10.1109/MIS.2007.4338498
Mirkov, S. (2008). Položaj učenika u društvu znanja - implikacije konstruktivističkih shvatanja o učenju. Pedagogija, 63(3), 357-374.
Мorin, E. (2002). Odgoj za budućnost: sedam temeljnih spoznaja nužnih u odgoju za budućnost. Zeagreb: Educa. ISBN: 953-6101-47-5
Popadić, D. (2009). Nasilje u školama. Beograd: Institut za psihologiju. ISBN 978-86-86563-61-3
Potkonjak, N. (2007). XX vek: ni „vek deteta“ ni vek pedagogije - ima nade… XXI vek. Novi Sad: Savez pedagoških društava Vojvodine. ISBN 978-86-84367-31-2
Pljakić, G. (2013a). Poremećaji u socijalnom ponašanju kroz prizmu teorije ekoloških sistema. Sinteze - časopis za pedagoške nauke, književnost i kulturu, 2(3), 33-50. DOI 10.5937/Sinteze1303033P
Pljakić, G. (2013b). Kultura korišćenja slobodnog vremena. TIMS. Acta, 7(2), 163-170. DOI: 10.5937/timsact7-4568
Pljakić, G. (2016). Paradoks obrazovnih reformi – primer Srbije. Sinteze – časopis za pedagoške nauke, književnost i kulturu, 5(9), 31-38. DIO: 10.5937/sinteze0-11160
Stewart, J. (2000). Evolution s arrow: The direction of evolution and the future of humanity. Canberra, Australia: The Chapman Press. ISBN: 0-646-39497-5
Suzić, N. (2005). Pedagogija za XXI vijek. Banja Luka: TT – Centar. ISBN: 86-7554-009-4
Suzić, N. (2014). Nastavu sa memorisanja i reprodukcije pomjeriti ka učenju. U R. Nikolić [ur.], Nastava i učenje – savremeni pristupi i perspektive, Užice: Učiteljski fakultet univerziteta u Kragujevcu-Učiteljski fakultet, str. 285-296. Dostupno na https://obrazovanje.org/rs/uploaded/dokumenta/Nastava-i-ucenje_Savremeni-pristupi-i-perspektive-2014.pdf
Suzić, N., Selimović, H., Stanković-Janković, T., Mikanović, B., Kević-Zrnić, S., Suzić, A., Tubica, A. (2016). Efficiency of SRI Model of Learning. British Journal of Education, Sciety & Behavioural Science, 18(1), 1-15. DOI: 10.9734/BJESBS/2016/28396
Tadić, A., Malešević, N., Radovanović I. (2013). Simbolička dominacija i antiideološka delovanja – represivni mehanizmi ideoloških institucija i Tolstojev pokušaj slobodnog vaspitanja. U D. Bošković [ur.] VII međunarodni skup Srpski jezik, književnost, umetnost II, Nemoguće: zavet čoveka i književnosti, Zbornik radova, Kragujevac: Filološko-umetnički fakultet, str. 279-288. Dostupno na https://www.researchgate.net/publication/279962507_Simbolicka_dominacija_i_antiideoloska_delovanja_-_represivni_mehanizmi_ideoloskih_institucija_i_Tolstojev_pokusaj_slobodnog_vaspitanja
Tadić, A. (2019). Na distanci od manipulacije – Emancipatorska komponenta vaspitnog rada nastavnika. Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. ISBN 978-86-80712-18-5
Tofler, A. (1997). Šok Budućnosti. Beograd: Grmeč. ISBN: 86-315-0167-0
Toffler, A. (1980). The third wave. New York: Bantam Books. ISBN: 0-688-03597-3
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).