Pedagogy in learning society
Abstract
The author starts from the thesis that in the future a man will have to become more flexible and changeable than he has ever been, due to dynamic social changes. The nature of these circumstances is determined by the society of the 21st century being a "learning society". In fact, in order for each individual to be able to cope with the rapid changes he/she faces, hes/she must be able to use knowledge (information) as one of the main economic resources of today to strategically plan changes in education. This paper also discusses the issues of the place and potential directions in which the pedagogy will have to develop and change within the learning society.
References
Benedict, R. (2005). Patterns of culture; with a foreword by Louise Lamphere and a preface by Margaret Mead. Boston: Mariner Book. ISBN: 978-0-618-61955-9
Božilović, N. (2010). Kontekst kulture - kritika primitivnog uma. Filozofija i društvo, 21(2), 71-95. DOI: 10.2298/FID1002071B
Bronfenbrener, J. (1997). Ekologija ljudskog razvoja – prirodni i dizajnirani eksperimenti. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva. ISBN: 86-17-05487-5
Bruner, J. (2000). Kultura obrazovanja. Zagreb: Educa. ISBN: 953-6101-39-4
Capra, F. (1998). Mreža života: novo znanstveno razumijevanje živih sustava. Zagreb: Liberta. ISBN: 953-6673-00-2
Cifrić, I. (2009). Život u granicama kulture. Arhe, 6(12), 69-83. Dostupno na http://epub.ff.uns.ac.rs/index.php/arhe/article/view/1210/1229
Đurišić-Bojanović, M. (2007). Spremnost za promene - nove kompetencije za društvo znanja. Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, 39(2), 211-224. DOI: 10.2298/ZIPI0702211D
Huntington, S. (2003). The clash of civilizations and the remaking of world order. New York: Simon & Schuster. ISBN 0-684-81164-2
Klein, G. (2007). Flexecution as a paradigm for replanning. IEEE Intelligent Systems, 22(5), 79-83. DOI: 10.1109/MIS.2007.4338498
Mirkov, S. (2008). Položaj učenika u društvu znanja - implikacije konstruktivističkih shvatanja o učenju. Pedagogija, 63(3), 357-374.
Мorin, E. (2002). Odgoj za budućnost: sedam temeljnih spoznaja nužnih u odgoju za budućnost. Zeagreb: Educa. ISBN: 953-6101-47-5
Popadić, D. (2009). Nasilje u školama. Beograd: Institut za psihologiju. ISBN 978-86-86563-61-3
Potkonjak, N. (2007). XX vek: ni „vek deteta“ ni vek pedagogije - ima nade… XXI vek. Novi Sad: Savez pedagoških društava Vojvodine. ISBN 978-86-84367-31-2
Pljakić, G. (2013a). Poremećaji u socijalnom ponašanju kroz prizmu teorije ekoloških sistema. Sinteze - časopis za pedagoške nauke, književnost i kulturu, 2(3), 33-50. DOI 10.5937/Sinteze1303033P
Pljakić, G. (2013b). Kultura korišćenja slobodnog vremena. TIMS. Acta, 7(2), 163-170. DOI: 10.5937/timsact7-4568
Pljakić, G. (2016). Paradoks obrazovnih reformi – primer Srbije. Sinteze – časopis za pedagoške nauke, književnost i kulturu, 5(9), 31-38. DIO: 10.5937/sinteze0-11160
Stewart, J. (2000). Evolution s arrow: The direction of evolution and the future of humanity. Canberra, Australia: The Chapman Press. ISBN: 0-646-39497-5
Suzić, N. (2005). Pedagogija za XXI vijek. Banja Luka: TT – Centar. ISBN: 86-7554-009-4
Suzić, N. (2014). Nastavu sa memorisanja i reprodukcije pomjeriti ka učenju. U R. Nikolić [ur.], Nastava i učenje – savremeni pristupi i perspektive, Užice: Učiteljski fakultet univerziteta u Kragujevcu-Učiteljski fakultet, str. 285-296. Dostupno na https://obrazovanje.org/rs/uploaded/dokumenta/Nastava-i-ucenje_Savremeni-pristupi-i-perspektive-2014.pdf
Suzić, N., Selimović, H., Stanković-Janković, T., Mikanović, B., Kević-Zrnić, S., Suzić, A., Tubica, A. (2016). Efficiency of SRI Model of Learning. British Journal of Education, Sciety & Behavioural Science, 18(1), 1-15. DOI: 10.9734/BJESBS/2016/28396
Tadić, A., Malešević, N., Radovanović I. (2013). Simbolička dominacija i antiideološka delovanja – represivni mehanizmi ideoloških institucija i Tolstojev pokušaj slobodnog vaspitanja. U D. Bošković [ur.] VII međunarodni skup Srpski jezik, književnost, umetnost II, Nemoguće: zavet čoveka i književnosti, Zbornik radova, Kragujevac: Filološko-umetnički fakultet, str. 279-288. Dostupno na https://www.researchgate.net/publication/279962507_Simbolicka_dominacija_i_antiideoloska_delovanja_-_represivni_mehanizmi_ideoloskih_institucija_i_Tolstojev_pokusaj_slobodnog_vaspitanja
Tadić, A. (2019). Na distanci od manipulacije – Emancipatorska komponenta vaspitnog rada nastavnika. Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. ISBN 978-86-80712-18-5
Tofler, A. (1997). Šok Budućnosti. Beograd: Grmeč. ISBN: 86-315-0167-0
Toffler, A. (1980). The third wave. New York: Bantam Books. ISBN: 0-688-03597-3
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).