Nastava u kombinovanom odeljenju mele seoske škole - primer iz prakse

  • Zlata Z Petrovic Osnovna škola "Dobrila Stambolic" Svrljig
Ključne reči: TEACHING||, ||nastava, village school||, ||seoska škola, elementary school||, ||osnovna škola, teaching practice||, ||nastavna praksa, combined class||, ||kombinovano odeljenje,

Sažetak


Ovaj tekst smešta iskustvo rada u jednoj seoskoj školi, isturenom odeljenju  sa kombinovanom nastavom u širi kontekst demografskih trendova, savremenog društvenog  trenutka i nastavne prakse koja se još uvek odvija u Srbiji. Analiza je ilustrovana primerom iz prakse, može se reći da se radi o studiji slučaja rada u nepodeljenom odeljenju u selu Okruglica, Opština Svrljig. Rad u školi se analizira kroz sledeće kategorije: trenutni  uslovi za rad u školi, uspeh učenika, prošlost, sadašnjost i budućnost ovog kombinovanog odeljenja, prednosti i mane rada u kombinovanom odeljenju, teškoće sa kojima se učitelj susreće u radu.

Reference

Марковић, М. Гавриловић, Д. (2014). Учитељ у пограничју – пример ентузијасте (Бабушница). У М. Јовановић, Д. Здравковић и В. Трифуновић, (ур), Учитељ у пограничју источне и југоисточне Србије, (119-133) Ниш: Филозофски факултет у Нишу

Рајчевић, П. (2014). Специфичности наставног рада учитеља у комбинованом одељењу, Зборник радова Учитељског факултета, Призрен-Лепосавић, 8, 41-55.

Богосављевић, Р. (2008). Концепција образовања учитеља за рад у савременој школи. Педагошка стварност, 5, 406-431.

Павловић, Ј. (2009). Мале школе – стање, проблеми, могућа решења. Педагошка стварност, 1–2, 213-227.

Петровић-Бјекић, Д. (1997). Динамичке особине личности наставника и успешност у настави. Психологија, 1-2, 93-110.

Вуковић, Р. (1953). Рад у неподељеној основној школи и комбинованом одељењу - приручник за учитеље и ђаке учитељских школа, Београд: Педагошко друштво НР Србије

www.rts.rs/page/stories/sr/story/125/drustvo/3017811/uciteljica-za-koju-kombinovana-odeljenja-nisu-bauk.html (20. 3. 2019.)

Jevtić, B. S., & Vasić, A. D. [2014]. Nastavnik - fasilitator prosocijalnosti. Sinteze - časopis za pedagoške nauke , književnost i kulturu, 3(6), 75-86.

Objavljeno
2019/08/24
Broj časopisa
Rubrika
Stručni članak