Nastava u kombinovanom odeljenju mele seoske škole - primer iz prakse
Sažetak
Ovaj tekst smešta iskustvo rada u jednoj seoskoj školi, isturenom odeljenju sa kombinovanom nastavom u širi kontekst demografskih trendova, savremenog društvenog trenutka i nastavne prakse koja se još uvek odvija u Srbiji. Analiza je ilustrovana primerom iz prakse, može se reći da se radi o studiji slučaja rada u nepodeljenom odeljenju u selu Okruglica, Opština Svrljig. Rad u školi se analizira kroz sledeće kategorije: trenutni uslovi za rad u školi, uspeh učenika, prošlost, sadašnjost i budućnost ovog kombinovanog odeljenja, prednosti i mane rada u kombinovanom odeljenju, teškoće sa kojima se učitelj susreće u radu.
Reference
Марковић, М. Гавриловић, Д. (2014). Учитељ у пограничју – пример ентузијасте (Бабушница). У М. Јовановић, Д. Здравковић и В. Трифуновић, (ур), Учитељ у пограничју источне и југоисточне Србије, (119-133) Ниш: Филозофски факултет у Нишу
Рајчевић, П. (2014). Специфичности наставног рада учитеља у комбинованом одељењу, Зборник радова Учитељског факултета, Призрен-Лепосавић, 8, 41-55.
Богосављевић, Р. (2008). Концепција образовања учитеља за рад у савременој школи. Педагошка стварност, 5, 406-431.
Павловић, Ј. (2009). Мале школе – стање, проблеми, могућа решења. Педагошка стварност, 1–2, 213-227.
Петровић-Бјекић, Д. (1997). Динамичке особине личности наставника и успешност у настави. Психологија, 1-2, 93-110.
Вуковић, Р. (1953). Рад у неподељеној основној школи и комбинованом одељењу - приручник за учитеље и ђаке учитељских школа, Београд: Педагошко друштво НР Србије
www.rts.rs/page/stories/sr/story/125/drustvo/3017811/uciteljica-za-koju-kombinovana-odeljenja-nisu-bauk.html (20. 3. 2019.)
Jevtić, B. S., & Vasić, A. D. [2014]. Nastavnik - fasilitator prosocijalnosti. Sinteze - časopis za pedagoške nauke , književnost i kulturu, 3(6), 75-86.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).