Izrada mobilne sale za fizičko kao podsticaj i praćenje interesovanja dece predškolskog uzrasta za fizičkim aktivnostima
Sažetak
Cilj rada je da se ispita doprinos izrađenih sprava, rekvizita i nove mobilne sale za fizičko na zaiteresovanost dece za njihovu primenu (korišćenje) u fizičkim aktivnostima. U akciji izrade mobilne sale i rekvizita učestvovali su roditelji, vaspitači i deca. Zajedno sa roditeljima nabavljen je potreban materijal za izradu rekvizita i sprava: merdevina, džakova, krugova (obruč), vijaču, kocku, strunjaču, čunjeve, gredu. U ovom istraživanju učestvovalo je 55 dece (30 dečaka i 25 devojčica). Ispitivanje je obavnjeno posmatranjem dece i njihove zainteresovanosti za napravljene rekvizite u roku od tri nedelje. Prve nedelje predstavljena je prva grupa rekvizita (5 rekvizita). Druge i treće nedelje su izbačeni rekviziti za koje su deca bila najmanje zainteresovana i ubačeni novi rekviziti. Odrađeni su i intervjui za roditelje, vaspitače i decu o izvedenoj akciji. Na samom kraju, akcija je uspešno realizovana. Rezultati su pokazali koji napravnjeni rekviziti su privukli najviše, a koji najmanje pažnje deci. Takođe, deca su pokazala veliko interesovanje za novu mobilnu salu i rekvizite za fizičko.
Reference
Милановић, Љ., Стаматовић, М., & Шекељић, Г. (2008). Теорија и методика наставе физичког васпитања: За студенте Учитељског факултета. Учитељски факултет.
Перић, Д., & Цветковић, Н. (2003). Буди прав, бићеш здрав: Вежбе и игре за превенцију и корекцију поремећаја постуралног статуса код деце. Библиотека града Београда.
Правилник о основама програма предшколског васпитања и образовања „Године узлета“. (2018). Службени гласник Републике Србије – Просветни гласник, 16.
Станишић, И. (2013). Методика физичког васпитања предшколске деце. Despot book.
Шаин, М., & Чарапић, С. (2014). Корак по корак. 3, Пограмирање васпитно-образовног рада с децом у вртићу: Приручник за васпитаче (3rd изд.). Креативни центар.
Dow, C. B. (2010). Young Children and Movement: The Power of Creative Dance. Young Children, 65(2), 30–35.
Gabbard, C. (2022). Lifelong motor development (Eighth edition). Wolters Kluwer.
Harris, K. C., Kuramoto, L. K., Schulzer, M., & Retallack, J. E. (2009). Effect of school-based physical activity interventions on body mass index in children: A meta-analysis. Canadian Medical Association Journal, 180(7), 719–726. https://doi.org/10.1503/cmaj.080966>
Pica, R. (2000). Experiences in movement with music, activities, & theory (2nd ed). Delmar Publishers.
Stanišić, I. R., Đorđević, M. M., & Maksimović, S. Z. (2014). Posturalni status nogu i svoda stopala kod dece predškolskog uzrasta i efekti korektivnog vežbanja u okviru usmerenih aktivnosti. Sinteze - časopis za pedagoške nauke , književnost i kulturu, 3(5), 63–71. https://doi.org/10.5937/Sinteze1405063S>
Warburton, D. E. R., Nicol, C. W., & Bredin, S. S. D. (2006). Health benefits of physical activity: The evidence. Canadian Medical Association Journal, 174(6), 801–809. https://doi.org/10.1503/cmaj.051351>
Sva prava zadržana (c) 2022 Marija M. Petrović, Irena R. Stanišić
Ovaj rad je pod Creative Commons Autorstvo 4.0 međunarodnom licencom.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).