Izrada mobilne sale za fizičko kao podsticaj i praćenje interesovanja dece predškolskog uzrasta za fizičkim aktivnostima

  • Marija M. Petrović Predškolska ustanova "Nata Veljković"
  • Irena R. Stanišić Akademija vaspitačko medicinskih strukovnih studija
Ključne reči: izrada mobilne sale,, izrada sprava i rekvizita, predškolski uzrast

Sažetak


Cilj rada je da se ispita doprinos izrađenih sprava, rekvizita i nove mobilne sale za fizičko na zaiteresovanost dece za njihovu primenu (korišćenje) u fizičkim aktivnostima. U akciji izrade mobilne sale i rekvizita učestvovali su roditelji, vaspitači i deca. Zajedno sa roditeljima nabavljen je potreban materijal za izradu rekvizita i sprava: merdevina, džakova, krugova (obruč), vijaču, kocku, strunjaču, čunjeve, gredu. U ovom istraživanju učestvovalo je 55 dece (30 dečaka i 25 devojčica). Ispitivanje je obavnjeno posmatranjem dece i njihove zainteresovanosti za napravljene rekvizite u roku od tri nedelje. Prve nedelje predstavljena je prva grupa rekvizita (5 rekvizita). Druge i treće nedelje su izbačeni rekviziti za koje su deca bila najmanje zainteresovana i ubačeni novi rekviziti. Odrađeni su i intervjui za roditelje, vaspitače i decu o izvedenoj akciji. Na samom kraju, akcija je uspešno realizovana. Rezultati su pokazali  koji napravnjeni rekviziti su privukli najviše, a koji najmanje pažnje deci. Takođe, deca su pokazala veliko interesovanje za novu mobilnu salu i rekvizite za fizičko.

Reference

Милановић, Љ., Стаматовић, М., & Шекељић, Г. (2008). Теорија и методика наставе физичког васпитања: За студенте Учитељског факултета. Учитељски факултет.

Перић, Д., & Цветковић, Н. (2003). Буди прав, бићеш здрав: Вежбе и игре за превенцију и корекцију поремећаја постуралног статуса код деце. Библиотека града Београда.

Правилник о основама програма предшколског васпитања и образовања „Године узлета“. (2018). Службени гласник Републике Србије – Просветни гласник, 16.

Станишић, И. (2013). Методика физичког васпитања предшколске деце. Despot book.

Шаин, М., & Чарапић, С. (2014). Корак по корак. 3, Пограмирање васпитно-образовног рада с децом у вртићу: Приручник за васпитаче (3rd изд.). Креативни центар.

Dow, C. B. (2010). Young Children and Movement: The Power of Creative Dance. Young Children, 65(2), 30–35.

Gabbard, C. (2022). Lifelong motor development (Eighth edition). Wolters Kluwer.

Harris, K. C., Kuramoto, L. K., Schulzer, M., & Retallack, J. E. (2009). Effect of school-based physical activity interventions on body mass index in children: A meta-analysis. Canadian Medical Association Journal, 180(7), 719–726. https://doi.org/10.1503/cmaj.080966>

Pica, R. (2000). Experiences in movement with music, activities, & theory (2nd ed). Delmar Publishers.

Stanišić, I. R., Đorđević, M. M., & Maksimović, S. Z. (2014). Posturalni status nogu i svoda stopala kod dece predškolskog uzrasta i efekti korektivnog vežbanja u okviru usmerenih aktivnosti. Sinteze - časopis za pedagoške nauke , književnost i kulturu, 3(5), 63–71. https://doi.org/10.5937/Sinteze1405063S>

Warburton, D. E. R., Nicol, C. W., & Bredin, S. S. D. (2006). Health benefits of physical activity: The evidence. Canadian Medical Association Journal, 174(6), 801–809. https://doi.org/10.1503/cmaj.051351>

Objavljeno
2023/03/16
Rubrika
Stručni članak