Making a mobile physical education gym to enhance and monitor the interest of pre-school children in physical activities
Abstract
Тhe aim of the paper is to examine the contribution of the constructed device, props and the new mobile gym to children`s interest in their use in physical activities. Both parents and pre-school teachers took part in the creation of the mobile gym and its equipment. They provided all the necessary material needed for making the following: ladders, beanbags, hula hoops, skipping ropes, cubes, mats, bowling pins, balance bar. This research included 55 children (30 boys and 25 girls). The research was carried out by monitoring the children and their interest in the provided props during the period of 3 weeks. The first pieces of props (5 of them) were introduced in the first week. In the second and the third week the pieces of props for which the children showed less interest were removed and new were introduced. Parents, teachers and children filled in the interviews. The research was carried out successfully. The results showed which props were more and which less interesting to children. Also, in general, children showed great interest in a new mobile gym and physical education (P.E.) props.
References
Милановић, Љ., Стаматовић, М., & Шекељић, Г. (2008). Теорија и методика наставе физичког васпитања: За студенте Учитељског факултета. Учитељски факултет.
Перић, Д., & Цветковић, Н. (2003). Буди прав, бићеш здрав: Вежбе и игре за превенцију и корекцију поремећаја постуралног статуса код деце. Библиотека града Београда.
Правилник о основама програма предшколског васпитања и образовања „Године узлета“. (2018). Службени гласник Републике Србије – Просветни гласник, 16.
Станишић, И. (2013). Методика физичког васпитања предшколске деце. Despot book.
Шаин, М., & Чарапић, С. (2014). Корак по корак. 3, Пограмирање васпитно-образовног рада с децом у вртићу: Приручник за васпитаче (3rd изд.). Креативни центар.
Dow, C. B. (2010). Young Children and Movement: The Power of Creative Dance. Young Children, 65(2), 30–35.
Gabbard, C. (2022). Lifelong motor development (Eighth edition). Wolters Kluwer.
Harris, K. C., Kuramoto, L. K., Schulzer, M., & Retallack, J. E. (2009). Effect of school-based physical activity interventions on body mass index in children: A meta-analysis. Canadian Medical Association Journal, 180(7), 719–726. https://doi.org/10.1503/cmaj.080966>
Pica, R. (2000). Experiences in movement with music, activities, & theory (2nd ed). Delmar Publishers.
Stanišić, I. R., Đorđević, M. M., & Maksimović, S. Z. (2014). Posturalni status nogu i svoda stopala kod dece predškolskog uzrasta i efekti korektivnog vežbanja u okviru usmerenih aktivnosti. Sinteze - časopis za pedagoške nauke , književnost i kulturu, 3(5), 63–71. https://doi.org/10.5937/Sinteze1405063S>
Warburton, D. E. R., Nicol, C. W., & Bredin, S. S. D. (2006). Health benefits of physical activity: The evidence. Canadian Medical Association Journal, 174(6), 801–809. https://doi.org/10.1503/cmaj.051351>
Copyright (c) 2022 Marija M. Petrović, Irena R. Stanišić

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).