INFORMAL VIOLENCE IN SECONDARY SCHOOLS
Abstract
Various forms of formal and informal violence can be found in secondary schools. Situations in which only one form of violence is present are rare; informal violence often preceds various forms of formal violence and the other way round. Investigations concerning informal violence in relation to formal violence, at least in terms of pedagogical research, is somewhat lacking. Analysing the sample of 440 secondary school students, the authors identified the presence of: rumours, provocation, segregation, marginalization, media abuse and media insulting. Varying content of manifested violence was identified at the core of these forms of informal violence. The results of empirical investigation can serve future authors and practitioners to create programmes of preventative action to suppres various forms of violence in school and outside it. In addition, the findings can be used for the development of various quantitative and qualitative pedagogic-methodological approaches to the investigation of informal violence in educational institutions.
References
Bin, A. (2004). Učionica bez nasilništva. Beograd: Kreativni centar.
Бранковић, Д. (2010). Формално и неформално насиље у традиционалним школама. У књизи: Вршњачко насиље (27-47). Бања Лука: Филозофски факултет.
Илић, М. (2010). Форме, интензитет и посљедице вршњачког насиља. У књизи: Вршњачко насиље (47-71). Бања Лука: Филозофски факултет.
Микановић, Б. (2010). Утицај медија на вршњачко насиље. У књизи: Вршњачко насиље (стр. 87-105). Бања Лука: Филозофски факултет.
Mikanović, B. i Popović, K. (2013). Neformalno nasilje u osnovnoj školi. U Pedagogija br. 1, (79-89). Beograd: Forum pedagoga Srbije i Crne Gore.
Olweus, D. (1998). Nasilje među djecom u školi – što znamo i što možemo učiniti. Zagreb: Školska knjiga.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).