Correlation Between Music and Art in Pre-school Institutions
Abstract
The results of the research conducted with the aim of examining the influence of music on children´s artistic expression have shown that ”there is a special, almost organic relationship between musical and artistic creative expressions of pre-school children“ (Филиповић, Грујић-Гарић, 2009:319). By correlating the contents of music and art education one can more fully achieve the aims and tasks of pre-school education and upbringing, and children can develop as integral personalities. Pre-school children go through three stages: the scribbling stage /accidental realism - from age 2 to 4/, the preschematic stage /unsuccessful realism - from age 4 to 6/, and the schematic stage /intellectual realism - from age 6 to 9/ (Lovenfeld, 1975, cited in Филиповић, 2011). Likewise, in children´s artistic expression one can notice three levels: intellectual/narrative, artistic/expressive and notional/symbolic, which become even more expressive through musical stimulation (Филиповић, Грујић-Гарић, 2009). A correlation between music and art education in a pre-school institution is mostly based on listening to music which precedes or develops simultaneously with children´s artistic expression. However, playing music can serve as a tool of becoming acquainted with and making difference between colours. Besides, children can become included in designing simple musical instruments (Ђурковић-Пантелић, 1998), or in their modelling with coloured dough or plasticine (Филиповић, Каменов, 2009). The correlation becomes even more conspicuous in musical dramatisation, where it is necessary to decorate the scene and make the costumes. The possibilities of establishing a correlation are numerous and various, and the ways of establishing it are familiar and inciting to children.
References
Dopuđa, J. (1980). Ritmičke igre kao osnov estetske kulture pokreta za djecu predškolskog uzrasta (priručnik za nastavnike, vaspitače i roditelje). Sarajevo: Svjetlost.
Hiba, N. (1986). Muzika za najmlađe (priručnik za vokalno-instrumentalnu nastavu u pedagoškim akademijama). Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
Matić, R., Adamović, N., Stanić-Bojković, D., Leka, M., Krsmanović, M., Aksentijević-Katić, M., & Šuković, L. (1990). Igre i aktivnosti dece. Beograd: Nova prosveta.
Protić, V. (1987). Prve kolektivne muzičke igre. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva; Sarajevo: Svjetlost.
Vukomanović, N., & Komnenić, O. (1981). Muzičke igre - zbirka igara za decu predškolskog i nižeg školskog uzrasta - priručnik za vaspitače, učitelje, nastavnike i studente pedagoških akademija. Gornji Milanovac: Dečje novine.
Vukomanović, N., & Matić, E. (1989). Pesma u vrtiću, pesma u školi. Gornji Milanovac: Dečje novine.
Vukomanović, N., & Vukadinović, V. (1973). Zapevajmo i zaigrajmo. Beograd: Udruženje muzičkih pedagoga Srbije.
Vukomanović, N. (1984). Rastimo s pesmom (zbirka pesama i igara za decu predškolskog i školskog uzrasta). Gornji Milanovac: Dečje novine.
Васиљевић, З. (2003). Музички буквар. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Грујић-Гарић, Г., Филиповић, С., & Каменов, Е. (2011). Бајке бројалице. Нови Сад: Dragon games.
Ђурковић-Пантелић, М. (1998). Методика музичког васпитања деце предшколског узраста. Шабац: Виша школа за образовање васпитача.
Јабланов, Н. (2006). Народне песме и игре за децу, родитеље, васпитаче и учитеље. Београд: Креативни центар.
Јабланов, Н. (2009). Заиграјмо весело (народне игре с певањем). Београд: Креативни центар.
Јанковић, Р. (1988). Свечани час. Београд: Нова просвета.
Каменов, Е., & Филиповић, С. (2010). Мудрост чула. Део 5, Дечје драмско стваралаштво. Нови Сад: Dragon.
Карлаварис, Б. (1961). Моје дете и ликовно васпитање. Београд: Народна књига.
Карлаварис, Б. (1968). Методика ликовног васпитања за учитељске школе и педагошке академије. Део 1, Ликовно васпитање ученика нижих разреда основне школе. Београд: Завод за издавање уџбеника СР Србије.
Марковић, М., Шаин, М., Ковачевић, И., Коруга, Д., Ивановић, Р., Бељански-Ристић, Љ., & и др., (2002). Корак по корак 2 - васпитање деце од три до седам година - приручник за родитеље и васпитаче. Београд: Креативни центар.
Савић, Д. (2003). Ликовна култура. Сомбор: Универзитет у Новом Саду - Учитељски факултет.
Филиповић, С., & Грујић-Гарић, Г. (2009). Утицај музике на дечје ликовно изражавање. У И. Радовановић & Б. Требјешанин (Ур.), Иновације у основношколском образовању - вредновање. (стр. 309-320). Београд: Учитељски факултет.
Филиповић, С., & Каменов, Е. (2009). Мудрост чула - III део, Дечје ликовно стваралаштво. Нови Сад: Dragon.
Филиповић, С. (2011). Методика ликовног васпитања и образовања. Београд: Универзитет уметности у Београду; Београд: Klett.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).