Information and communication technologies in the real kindergarten program
Abstract
The development of information and communication technologies (ICT) and constant connection with the Internet, enables better performance of activities in preschool institutions, based on new educational interactive programs. The paper examines the way in which ICT as a means of educational work has positive effects on child development in the real kindergarten program. The authors of the paper searched the Internet for free resources, which can be used in the function of raising the quality of educational work. Using some of the found resources, the authors independently designed content for the development of concepts about insects and wild animals, which in their opinion, can be applied in a certain way, to improve and modernize practice in accordance with the principles of preschool education.
References
Године узлета: Основе програма предшколског васпитања и образовања. (2019). Министарство просвете, науке и технолошког развоја.
Кузмановић, Д., Златаровић, В., Анђелковић, Н., & Жунић-Цицварић, Ј. (2019). Деца у дигиталном добу: Водич за безбедно и конструктивно коришћење дигиталне технологије и интернета. Ужички центар за права детета. https://www.unicef.org/serbia/media/10366/file/Deca_u_digitalnom_dobu.pdf
Anđelić, S., & Milosavljević, G. (2007). Nove informacione tehnologije u obrazovanju dece. Šesti međunarodni naučno-stručni simpozijum Infoteh - Jahorina, 6 Ref. E-IV–8, 494–498. https://infoteh.etf.ues.rs.ba/zbornik/2007/radovi/E-IV/E-IV-8.doc
Janković, B., Nikolić, M., Vukonjanski, J., & Terek, E. (2019). Aktivnosti predškolskog deteta na kompjuterima i mobilnim uređajima. Pedagoška stvarnost, 65(1), 3–20. https://doi.org/10.19090/ps.2019.1.3-20
Mandić, D., & Ristić, M. (2018). Evropski standardi informatičkih kompetencija. Učiteljski fakultet.
Matović, M., & Vetnić, N. (2020). IT tehnologije u razvoju muzičke pismenosti deteta predškolskog uzrasta. Pedagoška stvarnost, 66(1), 28–41. https://doi.org/10.19090/ps.2020.1.28-41
Mesaroš Živkov, A., Mićević Karanović, J., Pavlov, S., & Brkljač, T. (2019). Digitalni mediji i didaktičke inovacije u radu vaspitača. Pedagoška stvarnost, 65(1), 31–44. https://doi.org/10.19090/ps.2019.1.31-44
Ristić, M., & Mandić, D. (2017). Obrazovanje na daljinu. Učiteljski fakultet.
Copyright (c) 2022 Ivana Tasić, Slađana Raspopović
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).