Elementi i indikatori za identifikaciju kvaliteta osnovnog obrazovanja

  • Vlasta M Sučević Visoka škola strukovnih studija za vaspitače Kruševac
  • Mara Ketić Univerzitet Educons, Fakultet za sport i turizam Novi Sad
Ključne reči: professionalism||, ||profesionalizam, system of education||, ||sistem obrazovanja, quality indicators||, ||indikatori kvaliteta, quality elements||, ||elementi kvaliteta, quality of education||, ||Kvalitet obrazovanja,

Sažetak


Obrazovanje, jedan je od glavnih studova kvalitete znanja, što znači i napretka društva u celini. U pogledu kvaliteta obrazovanja postoje mnoge postavke, neke više, neke manje precizne. Da bi se odredio kvalitet osnovne škole, na primer kao „ slab“, „osrednji“, ili „izuzetan“, primenjuje se, manje ili više precizno,određena ideja o vrednosti i identifikuje, opet manje ili više proizvoljno, gde se ta škola nalazi u odnosu na druge škole. Kada je reč o kvalitetu obrazovanja neophodno je analizirati sve segmente obrazovnog procesa. To podrazumeva, analizu ciljeva obrazovnog procesa, procesa produkata kvalitetnog obrazovanja, ali i kvalitetan i dostupan tehničko-instru­mentalni, odnosno operativno-proceduralni nivo kvaliteta obrazovnog procesa. Kvalitet osnovnog obrazovanja većina autora veže za rezultate, ishode, obrazovanja. Da bi se postigao kvalitet obrazovanja mora se postići kvalitet u određenim komponentama ili elementima celine obrazovanja. Predmet ovog rada je torijsko sagledavanje elemenata i indikatora za indikaciju kvaliteta bazičnog obrazovanja. Razmatranje pedagoških strategija i njihovog uticaja na određene komponente kvaliteta, u cilju iziskuje poboljšanje uticaja na pedagoško-didaktičke resurse kvaliteta obrazovanja.

Biografije autora

Vlasta M Sučević, Visoka škola strukovnih studija za vaspitače Kruševac
profesor strukovnih studija
Mara Ketić, Univerzitet Educons, Fakultet za sport i turizam Novi Sad
docent

Reference

Анђић, Д. (2006). Квалитета у образовању и професионалном усавршавању учитеља основних школа с нагласком на образовање за околиш и одрживи развој. У Зборнику радова: "Према квалитетној школи". (стр. 57-65). Сплит: Филозофски факултет, Хрватски књижевно-педагошки збор.

Вилотијевић, М. (2000). Квалитет образовања и школе-кључ за 21. век. Педагогија, 2,

Вилотијевић, М. (1996). Системско-теориске основе наставног процеса. Београд: Учитељски факултет.

Влаховић, Б. (2000). Иновације и квалитет образовања. У: Зборнику радова са међународне конференције "Систем квалитета у образовању према захтевима серије стандарда ЈУС 9000". Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

Влаховић, Б., & Вујсић-Живковић, Н. (2005). Наставник: изазови професионализације. Београд: Едука.

Meijer, C. (2003). Inclusive Education and Classroom Practise. Preuzeto sa https://www.european-agency.org/sites/default/files/inclusive-education-and-classroom-practices_iecp-en.pdf

Комисија за развој школског програма. (2003). Реформа образовања у Републици Србији: Школски програм- концепција, стратегија, имплементација. Београд: Министарство просвете и спорта Републике Србије.

Квалитетно образовање за све: изазови реформе образовања у Србији. (2004). Београд: Министрство просвете и спорта Републике Србије.

Поткоњак, Н. (2000). Квалитет образовања. У:Зборник радова међународне конференције "Систем квалитета у образовању према захтевим серије стандарда ЈУС 9000". Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

Ратковић, М. (2006). Кардиналне функције реформе школе: Планирање и евалуација. Нови Сад: Мисао.

Lowe, J., & Istance, D. (1998). Škole i kvalitet. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.

Objavljeno
2015/07/15
Broj časopisa
Rubrika
Pregledni članak