Усвајање агилне методологије за побољшање перформанси ИТ пројекта

  • Eldho Rajan IT Professional
  • Vijayakumar Ambujakumari Santhosh
Ključne reči: скрум, агилна методологија, перформансе пројекта, усвајање

Sažetak


Већина ИТ организација се суочава са различитим изазовима као што су технолошки напредак, нови захтеви купаца, спајање и аквизиција, и променљиви захтеви тржишта, на које треба обратити пажњу да би опстали у индустрији. За повећање вредности за клијента у пројекту, најбоља опција је одабрати Агилну методологију за управљање пројектом, која помаже да се пре испуне ад-хок пословни захтеви него унапред планирани. Заиста, већина организација, посебно у ИТ индустрији, прелази на праксу Агилен методологије, што помаже да се ужива у предностима боље сарадње и бољег корисничког искуства. Студија је спроведена међу 404 ИТ стручњака из ИТ коридора Индије да би се разумео утицај Агилне методологије на перформансе ИТ пројеката. Већина одговора је добијена од људи који имају велико искуство у управљању ИТ пројектима што осигурава квалитет добијених резултата. Из студије је утврђено да Агилна методологија (β= 0,630, p<0,00) има значајан и позитиван утицај на перформансе пројекта. Такође, студија доказује да људи који раде у Скрум оквиру (Агилна методологија) побољшавају квалитет пројекта као и пословну вредност. На основу резултата постепене регресије, власништво над производом има већи степен важности од друге независне променљиве за индивидуални радни учинак, што учвршћује захтев за развој софтвера. Процена мултиколинеарности показује да власништво над производима и развојна пракса имају више утицаја на перформансе пројекта него тим који се разматра у студији. Претходне студије нису покривале аспекте као ни области предложене у овој студији да би се дошло до закључка Скрум оквира за перформансе пројекта чиме се и отвара пут за будући истраживачки рад.

Reference

A Guide to the Project Management Body of Knowledge: (PMBOK® guide) (2017). Project Management Institute. Newton Square, Pennsylvania.
Barlow, G., Tubb, A., & Riley, G. (2017). Driving business performance, Project Management Survey 2017. KPMG, New Zeland
Carayannis, E.G., Kwak, Y., & Anbari, F.T. (2005). The story of managing projects: An interdisciplinary approach. Praeger, Westport, CT.
Data Center information, news and tips - SearchDataCenter. (n.d.). Retrieved from http://searchdatacenter.techtarget.com/
Dvir
, D., Lipovetsky, S., Shenhar, A., & Tishler, A. (1998). In search of project classification: A non-universal approach to project success factors. Research Policy, 27 (9), 915-935.
Drury-Grogan, M.L. (2014). Performance on agile teams: Relating iteration objectives and critical decisions to project management success factors. Information and Software Technology, 56 (5), 506-515.
Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS Statistics (4th ed.). SAGE Publications. London, UK.
Hair, J.F., Black, W.C., Babin, B.J., & Anderson, R.E. (2014). Multivariate data analysis (7th ed.). Pearson Education Limited. Essex.
Hair, J.F., Tatham, R.L., Anderson, R.E., & Black, W. (1998). Multivariate data analysis (5th ed.). Prentice Hall. Upper Saddle River, NJ.
Hall, N.G. (2012). Project management: Recent developments and research opportunities. Journal of Systems Science and Systems Engineering, 21 (2), 129-143.
History Of Information Technology — Introduction to Information and Communication Technology. (n.d.). Retrieved from http://openbookproject.net/courses/intro2ict/history/history.html
Hooper
, D., Coughlan, J., & Mullen, M.R. (2008). Structural Equation Modelling: Guidelines for Determining Model Fit. EJBRM, 6 (1), 1-94.
Hoyle, R. H. (1995). The structural equation modeling approach: Basic concepts and fundamental issues. In R. H. Hoyle (Ed.), Structural equation modeling: Concepts, issues, and applications (pp. 1-15). Thousand Oaks, CA, US: Sage Publications, Inc.
I-Link. (2017). I-Link logo. Retrieved from http://www.i-link.co.in/Methodologies.html
Joseph
, N., Marnewick, C., & Santana, M.J. (2016). Agile Software Development and IT Project Performance in South Africa: A Positive Relationship. International Association for Management of Technology IAMOT 2016 Conference Proceedings, 338-358.
Klastorin, T. (2004). Project management: Tools and trade-offs. John Wiley & Sons, Hoboken, New Jersey.
Kline, R.B. (2011). Principles and practice of structural equation modelling (3rd ed.). Guilford Press. New York.
Lin, H., & Lee, G. (2004). Perceptions of senior managers toward knowledge-sharing behaviour. Management Decision, 42 (1), 108-125.
Scaled agile. (n.d.). Retrieved from https://www.scaledagileframework.com/metrics/
Misra
, S.C., Kumar, V. , & Kumar, U. (2009). Identifying Some Important Success Factors in Adopting Agile Software Development Practices. Journal of Systems and Software, 82 (11), 1869–1890.
Moraes, R. D., & Laurindo, F. J. (2013). Performance Evaluation of IT Projects - The Shenhar and Dvir Model. Journal of Technology Management & Innovation,8, 15-24.
Nunnally, J. (1978). Psychometric Methods (2nd ed.). McGraw-Hill. New York.
Open Assessments. (n.d.). Retrieved from https://www.scrum.org/open-assessments
Prajogo
, D.I., & Cooper, B.K. (2009). The effect of people-related TQM practices on job satisfaction: A hierarchical model. Production Planning & Control, 21 (1), 26-35.
Saunders, M., Lewis, P. & Thornhill, A. (2012). Research Methods for Business Students. 6th edition, Pearson Education Ltd., Harlow.
Schaupp, L.C., Carter, L., & McBride, M.E. (2010). E-File Adoption: A Study of U.S. Taxpayers Intentions. Computers in Human Behavior, 26 (4), 636-644.
Scrum Roles - The Scrum Team. (2018). Retrieved from https://www.scrum-institute.org/Scrum_Roles_The_Scrum_Team.php
Sekaran
, U., & Bougie, R. (2016). Research Methods For Business: A Skill Building Approach (7th ed.). John Wiley & Sons. New York, NY.
Serrador, P., & Pinto, J.K. (2015). Does Agile work? — A quantitative analysis of agile project success. International Journal of Project Management, 33 (5), 1040-105.
Shenhar, A.J., Dvir, D., Levy, O., & Maltz, A.C. (2001). Project Success: A Multidimensional Strategic Concept. Long Range Planning, 34 (6), 699-725.
Tabachnick, B.G., & Fidell, L.S. (2007). Using multivariate statistics (5th ed.). Allyn & Bacon/Pearson Education.
Tousignant, D. (n.d.). How Agile are you? Free Agile Maturity Assessment. Retrieved from https://www.capeprojectmanagement.com/agile-self-assessment/
Waters
, K. (n.d.). How Agile Are You? (Take This 42 Point Test). Retrieved from https://www.101ways.com/how-agile-are-you-take-this-42-point-test/

Objavljeno
2021/12/02
Rubrika
Originalni naučni članak