Пројект развоја платформе отвореног образовања за конкурентност предузећа

Ključne reči: образовне платформе, развој пројеката, е-учење, сарадња компаније и универзитета, конкурентност предузећа

Sažetak


Пошто су корпоративне платформе за е-учење релативно нова, неистражена граница, овај рад има за циљ да пружи пример и да понуди оквир за развој пројекта. Циљ ове студије је откривање развоја отворене образовне платформе за одржавање конкурентности компаније. Овај рад описује идеју и фазе пројекта за креирање корпоративне платформе за онлајн учење. Представљена је општа позадина пројекта образовне платформе у Украјини; откривени су разлози за одабир КПИ Игора Сикорског за програмере софтвера и садржаја. Такође, истиче се да само онлајн ресурси не доводе до реализације потенцијала платформи; захтева технологије које платформу чине интерактивном и привлачном.

Методологија: Студија случаја у овом чланку представља иницијативу за стварање онлајн платформе за компанију са седиштем у Украјини. Упоредне методе истраживања се користе за анализу положаја Украјине о нивоу развоја ИКТ-а према међународним индексима, са вертикалним поређењем опширно за одређивање степена развоја ИКТ-а у поређењу са другим земљама. Метод бенчмаркинга је реализован за актуализацију корпоративног е-ученја у Украјини. Користи се традиционални метод поделе пројекта на фазе, који подразумева одређивање радњи које треба завршити.

Налази: Резултати су показали позитивне вредности у различитим анализираним димензијама: (I) Потенцијал платформе за учење у корпоративном развоју, (II) Дизајн платформе за е-учење, (III) Пројектни кораци у креирању платформе за отворено образовање и (IV. ) Стручна пракса сарадње «компанија-универзитет».

Импликације: Наша импликација у проблемима хоризоната развоја предузећа, које одређују савремени изазови и могућности дигитализације. Онлајн платформе које су покренули тимови «компанија-универзитет» могу пружити тематско, друштвено и дигитално обогаћивање за све укључене агенте.

Оригиналност: Главни допринос је откривање пројекта отворене образовне платформе за одржавање конкурентности украјинске компаније уз интеграцију искуства украјинског универзитета. Случај нема аналогије у Украјини.

 

Reference

Blackall, L. (2007). Open educational resources and practices. Journal of E-Learning and Knowledge Society, 3 (2), 63-81.

Brodo, J.A, (2006), Today’s Ecosystem of E-learning, Trainer Talk, Professional Society for Sales & Marketing Training, Vol. 3, No 4

Bonchek, M. & Choudary, S. (2013). Three Elements of a Successful Platform Strategy. Cambridge, USA:  Harvard Business Review. 

Caswell, T., Henson, S., Jensen, M., & Wiley, D. (2008). Open content and open educational resources: Enabling universal education. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 9 (1). https://doi.org/10.19173/irrodl.v9i1.469.

Janning M., Jonker D., Koch C., Park L., Rander M., Wellers D. (2021). Six Drivers of the Future of Corporate Learning, SAP Insights research. 

Organization for Economic Co-Operation and Development. (2007). Giving knowledge for free: The emergence of open educational resources. 

Morrison, D. (2016). Next-Generation of Open Education Resources (OER) on User-Friendly,

Approachable Platforms: https://onlinelearninginsights.wordpress.com/2016/08/02/next-

generation-of-open-education-resources-oer-on-user-friendly-approachable-platforms

Pirie, C. (2004). E-Learning Ecosystems: The Future of Learning Technology // Chief Learning Officer: Solutions for Enterprise Productivity. https://www.chieflearningofficer.com/2004/08/30/e-learning-ecosystems-the-future-of-learning-technology/

Uden, L., Wangsa, I. T., Damiani, E. (2007). The Future of E-learning: E-learning Ecosystem (2007). Inaugural IEEE International Conference on Digital Ecosystems and Technologies (IEEE DEST 2007). pp. 113-117.

Yang, J., & Kinshuk. (2017). Survey and reflection on open education policies. In M. Jemni, Kinshuk, & M. K. Khribi (Eds.), Open education: From OERs to MOOCs (pp. 23-38). Berlin, Germany: Springer Heidelberg.

ICT Development Index 2017. www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Pages/publications/mis2017/methodology.aspx

World Economic Forum; The Global Information Technology Report 2016; Date of data collection or release: 6th July 2016; www.weforum.org/gitr

Sangrà, A., Vlachopoulos, D., Cabrera, N. (2012) Building an inclusive definition of e-learning: An approach to the conceptual framework. Int. Rev. Res. Open Distrib. Learn. 2012, 13, pp.145–159.

Chen, E.T. (2008) “Successful ELearning in corporations”. Communications of the IIMA, 8 (2), 45-54.

Schweizer, H. (2004) “ELearning in business”. Journal of Management Education, 28 (6), 674-692.

Prince F. Ellis, Kevin D. Kuznia (2014) Corporate Elearning Impact On Employees. Global journal of business research, 8 (4), 1 – 15. 

The network readiness index 2020 Accelerating Digital Transformation in a post-COVID Global Economy. https://networkreadinessindex.org/wp-content/uploads/2020/10/NRI-2020-Final-Report-October2020.pdf

IMD World Digital Competitiveness Ranking 2020 https://www.imd.org/wcc/world-competitiveness-center-rankings/world-digital-competitiveness-rankings-2020/

Unique models of corporate training and staff development. [Electronic resource] // Research of the Lviv Business School of UCU, December 16, 2008: www.lvbs.com.ua.

Urdan, A.T., Weggen C.C. (2000) Corporate e-learning: exploring a new frontier // http://papers.cumincad.org/data/works/att/2c7d.content.pdf

Henry, P. (2001). E-learning technologies, content and services. Education & Training 43 (4), 249-255.

Bri, D., Garcia, M., Coll, H., & Lloret, J., (2009). A study of virtual learning environments. WSEAS Transactions on Advances, 6 (1), 33-43. 

Objavljeno
2022/11/30
Rubrika
Originalni naučni članak