Садашње стање и предвиђање будућности дигитализације као дела Индустрије 4.0

  • Anna Zauskova
  • Alena Kusa
  • Michal Kubovics
  • Simona Scepkova
  • Marianna Urminova
Ključne reči: дигитализација, садашњи феномен, мала и средња предузећа, онлајн маркетиншка комуникација, Индустрија 4.0

Sažetak


Свет се променио као резултат експанзије Индустрије 4.0. Велики подаци, машинско учење или аутоматизација и роботика доминирају готово свим пословним субјектима. Као резултат дигиталне револуције, видимо бум у примени различитих дигиталних техника. За постизање профитабилности, елиминисање губитака и почетних трошкова, као и за побољшање конкурентности, предузећа уводе дигитализацију у различите процесе компаније. Циљ овог рада је да мапира и разјасни интеракцију између Индустрије 4.0 и дигитализације. Резултат је анализа садржаја, којом ћемо указати на значај примене принципа дигитализације на практичном нивоу. Рад одражава испитивање тренутног стања дигиталног бума и његовог утицаја на мала и средња предузећа. Основна корист овог рада је да се кроз сопствено анкетно истраживање испита и укаже на тренутни ниво дигитализације анкетираних привредних субјеката. Од прикупљених резултата одабрали смо област дигитализације, а за анализу је одређено пет истраживачких питања која смо идентификовали пре спровођења анкетирања. Анкетирање је, такође, спроведено у Бугарској, Србији и партнерским земљама В4.

Reference

Alaloul, W.S., Liew, M.S., Zawawi, N.A.W.W., & Mohammed, B.S. (2018). Industry Revolution IR 4.0: Future Opportunities and Challenges in Construction Industry. MATEC Web of Conferences, 203, 02010.
Atwell, G., Kicová, E., Vagner, L., & Miklenčičová, R. (2019). Parental Engagement with Social Media Platforms: Digital Mothering, Children’s Online Privacy, and the Sense of Disempowerment in the Technology-Integrated Society. Journal of Research in Gender Studies, 9 (2), 44–49.
Bouwman, H., Nikou, S., Molina-Castillo, F. J., & de Reuver, M. (2018). The impact of digitalization on business models. Digital Policy, Regulation and Governance, 20 (2), 105–124.
Catal, C., & Tekinerdogan, B. (2019). Aligning education for the life sciences domain to support digitization and industry 4. 0. Procedia Computer Science, 158, 99–106.
Krajčovič, P., & Čábyová, Ľ. (2020). The role of SoLoMo marketing and media in the communication of eco-innovations. Wolters Kluwer. Budepest.
Crafts, N. (2021). The sources of British economic growth since the industrial revolution: Not the same old story. Journal of Economic Surveys, 35 (3), 697–709.
Drugova, E.A. (2021). Digitalization of Education at Russian Universities in 2021: a Growing Window of Opportunity. In Rubtsov, V.V., Sorokova, M.G., Radchikova, N.P. (Eds), Digital Humanities and Technology in Education (DHTE 2021): Collection of Articles of the II All-Russian Scientific and Practical Conference with International Participation. Publishing house MSUPE, Moscow. 589–608.
Jurišová, V. (2019). Environmental Awareness of the Zero Waste Concept and the Possibilities for Its Implementation within the CSR Strategy in Slovak Business Entities. Proceedings of 14th European Conference on Innovation and Entrepreneurship (ECIE 2019), 1, 452 - 459.
Kocdar, S., Bozkurt, A., & Goru Dogan, T. (2021). Engineering through distance education in the time of the fourth industrial revolution: Reflections from three decades of peer reviewed studies. Computer Applications in Engineering Education, 29 (4), 931–949.
Lasi, H., Fettke, P., Kemper, H.-G., Feldt., & Hoffmann, M. (2014). Industry 4.0. Business & Information Systems Engineering, 6 (4), 239–242.
Li, G., Hou, Y., & Wu, A. (2017). Fourth Industrial Revolution: Technological drivers, impacts and coping methods. Chinese Geographical Science, 27 (4), 626–637.
Linde, L., Sjödin, D., Paria, V., & Gebauer, H. (2021). Evaluation of digital business model opportunities: A framework for avoiding digitalization traps. Research-Technology Management, 64 (1), 43–53.
Majiwala, H., Sharma, S., & Gandhi, P. (2020). Lean and industry 4. 0 strive to create a smart factory through integration of systems: An exploratory review. Nain, V.N., & Vipparthi, S.K. (Eds.), 4th International Conference on Internet of Things and Connected Technologies (ICIoTCT), Springer International Publishing, 12-19.
Milošević, I., Ruso, J., Glogovac, M., Arsić, S., & Rakić, A. (2021). An integrated SEM-ANN approach for predicting QMS achievements in Industry 4.0. Total Quality Management & Business Excellence, in press.
Mirskikh, I., Mingaleva, Z., Kuranov, V., & Dobrovlyanina, O. (2022). Problems and negative consequences of the digitalization of medicine. In: Antipova T. (eds) Digital Science. DSIC 2021. Lecture Notes in Networks and Systems, 381. Springer, Cham.. 445–455.
Švec, M., Madleňák, A., Bezáková, Z., & Horecký, J. (2021). Possibilities and Limitations of Communication of Special Purpose Civic Associations – The Case of Internal Communication of a Trade Union Active in a Company Influenced by the Groundswell Concept. Communication Today, 12 (2), 32-45.
Taalbi, J. (2019). Origins and pathways of innovation in the third industrial revolution1. Industrial and Corporate Change, 28 (5), 1125-1148.
Thaduri, A., Aljumaili, M., & Kour, R. (2019). Cybersecurity for eMaintenance in railway infrastructure: risks and consequences. International Journal of System Assurance Engineering and Management, 10, 149–159.
Turner, P. (2021). Management during the first industrial revolution: European pioneers—the genesis of modern management. Turner, P. (Ed.), The Making of the Modern Manager: Mapping Management Competencies from the First to the Fourth Industrial Revolution. Springer International Publishing, 33–63.

Objavljeno
2022/04/06
Rubrika
Originalni naučni članak