Употреба Инстаграм апликације на примеру младих потрошача Генерације З

Ključne reči: млади потрошачи, млади креатори, генерација З, друштвени медији, Инстаграм

Sažetak


Популарност друштвених медија наставља да расте. Многе статистике показују да углавном млади проводе највише времена на сајтовима друштвених мрежа. Сврха рада је да представи резултате студије о понашању испитаника у претраживању и објављивању садржаја на Инстаграм платформи. Аутор се фокусирао на неколико доступних облика, као што су постови, приче, ИГТВ, емитовање уживо. Студија се фокусирала на младе потрошаче, који припадају генерацији З. Аутор је углавном истраживао колико времена млада генерација проводи на Инстаграм платформи, која форма је међу испитаницима префериранија, у контексту њиховог прегледа или креирања садржаја. Штавише, студија се такође фокусирала на разлике у коришћењу Инстаграм апликације међу генерацијом З на основу пола, образовања и места становања. Студија је показала да представници поменуте генерације преферирају и гледање и додавање првенствено прича, а секундарно постова. Ни ИГТВ ни емитовање уживо нису предмет великог интересовања. Примаоци нерадо гледају или креирају ову врсту садржаја.

Reference

Carbajal-Cribillero, M., Javier-Niño, G., Mäckelmann, M., & Gallardo-Echenique, E. (2022). Employer Branding on Social Media to Engage Generation Z. Smart Innovation, Systems and Technologies, 280, 469-478.

Cardinal, C., Davis, P., Scarbrough, A., Martinez, J., & Ratnapradipa, D. (2021). Communication strategies to facilitate emergency preparedness for Generation Z and college food pantries: Lessons from the COVID-19 pandemic. Journal of Emergency Management, 19 (7), 99-107.

Carvalho, J.M.S., & Faria, S. (2022). Social media choice of generations Y and Z in the Portuguese market. In: Reis, J.L., Peter, M.K., Cayolla, R., Bogdanović, Z. (eds) Marketing and Smart Technologies. Smart Innovation, Systems and Technologies, 280, 377-389. 

Celestine, A.U., & Nonyelum, O. F. (2018). Impact of social media on students’ academic performance. International Journal of Scientific and Engineering Research, 9 (3), 1454-1462.

Chopra, V., & Dev, N. (2022). Small Businesses and Marketing on Instagram. Global Journal for Research Analysis, 11 (2), 155-157.

Cilliers, E.J. (2017). The challenge of teaching generation Z. People: International Journal of Social Sciences, 3(1), 188-198.

Copeland, L., Lyu, J., & Han, J. (2021). Does Familiarity Matter? Examining Model Familiarity in Instagram Advertisements. Journal of Internet Commerce, in press. 

Feehan, B. (2021). 2021 Social Media Industry Benchmark Report. Retrieved from: https://www.rivaliq.com/blog/social-media-industry-benchmark-report-2021/ 

Florenthal, B. (2019). Young consumers’ motivational drivers of brand engagement behavior on social media sites: A synthesized U&G and TAM framework. Journal of Research in Interactive Marketing, 13 (3), 351-391. 

Hazzam, J. (2021). The moderating role of age on social media marketing activities and customer brand engagement on Instagram social network. Young Consumers, 23 (2), 197-212. 

Jambulingam, M., Francis, J., & Dorasamy, M. (2018). What is Generation Zs’ Preferred Social Media Network?. Fourth International Conference on Advances in Computing, Communication & Automation (ICACCA), 1-4. 

Kapoor, K.K., Tamilmani, K., Rana, N. P., Patil, P., Dwivedi, Y.K., & Nerur, S. (2018). Advances in Social Media Research: Past, Present and Future. Information Systems Frontiers, 20, 531–558. 

Kaye, L.K. (2021). Exploring the “socialness” of social media. Computers in Human Behavior Reports, 3, 100083.

Kemp, S. (2022). Digital 2022: Global Overview Report. Datareportal. Retrieved from https://datareportal.com/reports/digital-2022-global-overview-report 

Kilybayeva, S., & Nurshanov, A. (2020). The impact of social media on Kazakhstani youth’s political behavior. Central Asia and the Caucasus, 21 (3), 46-57. 

Nagy, Á., & Kölcsey, A. (2017). Generation Alpha: Marketing or Science? Acta Technologica Dubnicae, 7 (1), 107-115. 

Pa, W.A.M.W., Mahmud, M.S., & Zainal, M.S. (2021). Implications of social media addiction on academic performance among generation Z student-athletes during COVID-19 Lockdown. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 20 (8), 194-209. 

Pilgrim, K., & Bohnet-Joschko, S. (2019). Selling health and happiness how influencers communicate on Instagram about dieting and exercise: Mixed methods research. BMC public health, 19 (1), 1054. 

Pillay, S. (2021). The influence of electronic word-of-mouth adoption on brand love amongst Generation Z consumers. Acta Commercii, 21 (1), 928. 

Pittman, M., & Reich, B. (2016). Social media and loneliness: Why an Instagram picture may be worth more than a thousand Twitter words. Computers in Human Behavior, 62, 155-167. 

Roselina, E., Asmiyanto, T., & Andriany, M. (2021). Health Information-Seeking Behavior on The COVID-19 Pandemic: Social Media Usage by Gen Z in Jakarta, Indonesia. Library Philosophy and Practice (e-journal), 4920.

Suzianti, A. (2020). Multi-Generation Perception Towards Digital Wallet in Indonesia. In Proceedings of the 3rd Asia Pacific Conference on Research in Industrial and Systems Engineering 2020, 19-24. 

Thota, S. (2018). Social media: A conceptual model of the why’s, when’s and how’s of consumer usage of social media and implications on business strategies. Academy of Marketing Studies Journal, 22 (3), 1–12. 

Tricas-Vidal, H. J., Vidal-Peracho, M. C., Lucha-López, M. O., Hidalgo-García, C., Lucha-López, A. C., Monti-Ballano, S., Corral-de Toro, J., Márquez-Gonzalvo, S., & Tricás-Moreno J. M. (2022). Nutrition-Related Content on Instagram in the United States of America: Analytical Cross-Sectional Study. Foods, 11 (2), 239. 

Wijaya, T., Darmawati, A., & Kuncoro, A.  M. (2020). E-lifestyle confirmatory of Consumer Generation Z. International Journal of Advanced Computer Science and Applications (IJACSA), 11 (10), 27-33.

Objavljeno
2022/11/30
Rubrika
Originalni naučni članak