Детерминанте развоја мултилевел маркетинга у Пољској у контексту разлика између генерација X, Y, Z

  • Aron Wadlewski University of Lodz, Faculty of Management
Ključne reči: мултилевел маркетинг, мрежни маркетинг, директна продаја, генерација X, генерација Y, генерација Z

Sažetak


Основна сврха овог рада је покушај да се процени развојни потенцијал мултилевел маркетинга у Пољској, с обзиром на разлике у перцепцији система од стране различитих генерација. У теоријском делу чланка објашњена је суштина концепта мултилевел маркетинга, представљени су тржишни трендови у развоју директне продаје и описане су карактеристике генерација X, Y, Z. Затим су, према емпиријском делу рада, приказани резултати истраживања о разликама у перцепцији мултилевел маркетинга пољских представника генерација X, Y, Z. У последњем делу, на основу анализе прикупљених података, формулисани су закључци који се тичу даљих перспектива развоја сектора директне продаје.

Reference

Baran, M., & Kłos, M. (2014). Generation Y - truths and myths in the context of generational management (in Polish). Marketing i Rynek, 5, 923-929. 

Chomątowska, B., & Żarczyńska-Dobiesz, A. (2016). DNA of a leader according to representatives of Generation "Z" (in Polish). Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 430, 58-68. 

Direct Selling News, Global 100 List. Available at: https://www.directsellingnews.com/achievements/global-100-list/

Dolińska-Weryńska, D. (2016). Motivations and needs of Generation Y workers in the knowledge economy (in Polish) Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Seria: Organizacja i zarządzanie, 92, 31-47.

Dudzic, J. (2016). Multi Level Marketing. (in Polish). In M. Dudko (ed.), Biblia e-biznesu 2 (252-259). Gliwice: Wydawnictwo Helion. 

Gajda, J. (2017). Expectations of representatives of generation Z towards professional work and employer (in Polish). Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 491, 158-171. 

Hysa, B. (2016). Managing generational diversity (in Polish). Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Seria: Organizacja i zarządzanie, 97, 385-398. 

Krasnova, A. (2019). Generation Y representatives' expectations of former employers. (in Polish). Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 20 (1), 189-201.

Kroenke, A. (2015). Generation X, Y, Z in the organization (in Polish). Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Łódzka, 61 (1202), 91-104. 

Kukła, D., & Nowacka, M. (2019). Characteristics of the approach to work of the representatives of generation Z - work in the system of values of the young Part 1 (in Polish), Edukacja ustawiczna Dorosłych, 106 (3), 120-130. 

Maciejewski, M. (2018). Polish network marketing business. Summary 2017. (in Polish) Retrieved from: https://networkmagazyn.pl/polski-biznes-network-marketingu-podsumowanie-2017/ 

Małysiak, E. (2018). Evaluation of the performance of an incentive system based on the MLM model (in Polish). Journal of Modern Management Process, 3 (1), 27-38. 

Muster, R. (2020). Generation "Z" in the modern labor market in the opinions of employers (in Polish). Humanizacja pracy, 1, 131-146. 

Network Magazine (2021). List of Direct Selling and MLM Companies in Poland (in Polish). Retrieved from https://networkmagazyn.pl/lista-firm-mlm-w-polsce/ 

Olaya, C.,  & Cruz, J. P. (2008). A system dynamics model for studying the structure of network marketing organizations. Proceedings of the 26th International Conference of the System Dynamics Society, 4, 2349-2382.

Rosa, G. (2013). Forms of communication of Poles based on studies of generations Y, X and baby boomers (in Polish). Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 29, 135-145. 

Sidor-Rządkowska, M. (2018). Managing generational diversity in contemporary organizations (in Polish). Studia i Prace WNEiZ US, 51 (2), 87-96. 

Van der Bergh, J., & Behrer, M. (2012). How to create brands that Generation Y will love? (in  Polish). Warszawa: Wydawnictwo Edgard. 

Warzecha, A. (2012). Multi Level Marketing in a Market Economy (in Polish). 4Media Publisher Wydawnictwo Prasowe, Sosnowiec. 

Warzecha, A. (2015). Key success factors of the MLM sector in Poland. (in Polish). Retrieved from: https://networkmagazyn.pl/kluczowe_czynniki_sukcesu_sektora_mlm_w_polsce/ 

Wawrzonek, A. (2014). Young adults facing changes in the labor market (in Polish). Studia Edukacyjne, 33, 305-320. 

Wiktorowicz, J., Warwas, I., Kuba, M., Staszewska, E., Woszczyk, P. Stankiewicz, A., & Kliombka-Jarzyna, J. (2016). Generations - what's changing, Compendium of multigenerational management (in Polish). Warszawa: Wolters Kluwer. 

World Federation of Direct Selling Association, WFDSA Annual Report 2020/2021. Retrieved from: https://wfdsa.org/wp-content/uploads/2021/04/WFDSA-Annual-Report-2021.pdf

World Federation of Direct Selling Association, WFDSA Annual Report 2019/2020. Retrieved from: https://wfdsa.org/wp-content/uploads/2021/04/WFDSA-Annual-Report-2020.pdf

Wyrzychowski, M. (2019). Global DS/MLM sector results for 2018 (in Polish) Retrieved from: https://networkmagazyn.pl/swiatowe-wyniki-sektora-ds-mlm-za-rok-2018/ 

Objavljeno
2022/11/30
Rubrika
Originalni naučni članak