Шта менаџмент људских ресурса може да уради са емоционалном интелигенцијом?

  • Henrietta Nagy Kodolányi János University, Budapest, Hungary
  • Eszter Marczell-Szilágyi Budapest Metropolitan University
  • Tímea Magyar Budapest Metropolitan University
Ključne reči: емоционална интелигенција, управљање људским ресурсима, организациона ефективност, организација која учи

Sažetak


Емоционална интелигенција је изузетно популарна тема ХР публикација од 90-их. Организациона ефикасност и високе емоционалне компетенције у компанији дефинитивно показују високу корелацију, али упркос очигледној важности ЕИ-профициенце, и даље остаје питање како менаџери (и ХР) могу да искористе алате које им емоционална интелигенција нуди да повећају ефикасност својих организације.
Примарно истраживање ове студије засновано је на проширеном истраживању путем упитника које има за циљ да се добију детаљније информације о стварној природи људске мотивације (укључујући аутотеличке типове мотивације) сумирањем и анализом одговора више од хиљаду испитаника. Друга примарна истраживачка основа студије је анализа заснована на интервјуу (у којој је учествовало више од 70 испитаника) којом се жели сазнати више о могућим интеракцијама између значајних емоционалних ефеката и способности људског учења. Резултат студије је изградња оквира модела који може помоћи организационим менаџерима и стручњацима за људске ресурсе да размотре главне типове метода руковођења заснованих на психолошким процедурама изграђеним на емоционалној интелигенцији и могућим начинима коришћења овог знања за повећање организационе ефикасности у оквиру компаније.

Reference

Bar-On, R. (2004). The Bar-On model of Emotional-Social intelligence (ESI). Psicothema, 18, 13-25.

deBara, D. (2021): Gaining Knowledge vs. Absorbing Knowledge. Retrieved from: https://www.integrify.com/blog/posts/gaining-knowledge-vs-absorbing-knowledge/

Deci, E.L., & Ryan, R.M. (2008). Self-determination theory: A macrotheory of human motivation, development, and health.Canadian Psychology / Psychologie canadienne, 49 (3), 182–185.

Gardner, H. (1993). Multiple Intelligences: The Theory In Practice. Basic Books/Hachette Book Group. New York.

Goleman, D. (1995). Emotional intelligence. Bantam Books, Inc.

Goleman, D. (2007). Social Intelligence. Arrow.

Goleman, D. (2015). How to be emotionally intelligent. The New York Times. Retrieved from: http://www.nytimes.com/2015/04/12/education/edlife/how-to-be-emotionally-intelligent.html?ref=topics&_r=0

Hübner, S. (2002). Building A Learning Organization; Otto-von-Guericke-Universität Magdeburg. Retrieved from: http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.197.2641&rep=rep1&type=pdf

Jun, P. (2015). The Benefits of Learning as a Team. Help Scout. Retrieved from: https://www.helpscout.net/blog/team-learning-culture

Kayes, D.C. & Burnett, G. (2006). Team Learning in Organizations: A Review and Integration. The George Washington University. Retrieved from: http://www2.warwick.ac.uk/fac/soc/wbs/conf/olkc/archive/olkc1/papers/177_kayes.pdf

Kipkosgei, F. (2022). Perceived Entrepreneurial Stress and Entrepreneurial Resilience; The Mediating Role of the Well-Being of Entrepreneurs and Moderating Role Perceived Online Social Support. Merits, 2 (1), 1-17.

Klemm, W.R. (2010). Traumatic Memories − How to cope with disturbing thoughts. Psychology today. Retieved from: https://www.psychologytoday.com/blog/memory-medic/201009/traumatic-memories

Lammers, J., Stoker, J.I., Rink, F., & Galinsky, A.D. (2015). To Have Control Over or to Be Free From Others? The Desire for Power Reflects a Need for Autonomy; Personality and Social Psychology Bulletin, 42 (4), 498-512.

Lopes, P.N., Brackett, M.A., Nezlek, J.B., Schütz, A., Sellin, I., & Salovey, P. (2004). Emotional intelligence and social interaction. Personality & social psychology bulletin, 30 (8), 1018-1034.

Magzan, M. (2012). Mental models for leadership effectiveness: building future different than the past. Journal of Engineering Management and Competitiveness, 2 (2), 57-63.

Manchini, A. (2016). Can Trauma Improve our Psychological Health? Psychology today, Retrieved from: https://www.psychologytoday.com/blog/rethinking-trauma/201607/can-trauma-improve-our-psychological-health

Marczell- Szilágyi, E. (2011). Emotional intelligence and knowledge management (in Hungarian). Tudásból várat ...- MTA Vezetés - és Szervezéstudományi Bizottság, Tudásmenedzsment Albizottság II. számú gyűjteményes kötete, N&B. Kiadó, Budapest 167-175.

Marczell-Szilágyi, E., & Magyar, T. (2023). Motivation key to company effectiveness in learning organisations. StudiaMundi -Economica, 10 (1), 62-76.

Marelli, E., & Signorelli, M. (2022). Young People and the Labor Market — Challenges and Opportunities: An Introduction. Merits, 2 (1), 59-61.

Mayer, J.D. (1995). A Framework for the Classification of Personality Components. Journal of Personality, 63 (4), 819-878

Mayer, J.D., & Salovey, P. (1993). The intelligence of emotional intelligence. Intelligence, 17 (4), 433-442.

Mayer, J.D., & Salovey, P. (1995). Emotional intelligence and the construction and regulation of feelings. Applied and preventive psychology, 4, 197-208.

Mayer, J.D., Caruso, D., & Salovey, P. (1999). Emotional intelligence meets traditional standards for an intelligence. Intelligence, 27, 267-298.

Mayer, J.D., Caruso, D.R., & Salovey, P. (2004). Emotional Intelligence: Theory, Findings and Implications. Psychological Inquiry, 15 (3), 197-215.

Mayer, J.D., DiPaolo, M.T., & Salovey, P. (1990). Perceiving affective content in ambiguous visual stimuli: A component of emotional intelligence. Journal of Personality Assessment, 54 (3-4), 772-781.

Mayer, J.D., Panter, A.T., & Caruso, D.R. (2012). Does Personal Intelligence Exist? Evidence From a New Ability-Based Measure. Journal of Personality Assessment, 94 (2), 124-140.

Mcgrath, E. (2001). Recovering from Trauma − Not everyone who endures a traumatic experience is scarred. But recovering requires that painful emotions be thoroughly processed. Psychology today. Retrieved from: https://www.psychologytoday.com/articles/200111/recovering-trauma

Naquin, P.J. (2003). The need for autonomy. LSU Master's Theses. 3685. Retrieved from: https://repository.lsu.edu/gradschool_theses/3685

Nonaka, I., & Takeuchi, H. (1995). The Knowledge-Creating Company; Oxford University Press.

Ryan, R.M., & Deci, E.L. (2000a). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55 (1), 68–78.

Ryan, R.M., & Deci, E.L. (2000b). Intrinsic and Extrinsic Motivations: Classic Definitions and New Directions. Contemporary Educational Psychology, 25, 54–67.

Ryan, R.M., & Deci, E.L. (2006). Self-Regulationand the Problem of Human Autonomy: Does Psychology Need Choice, Self-Determination, and Will? Journal of Personality, 74 (6), 1557-1585.

Salovey, P., & Mayer, J.D. (1990). Emotional Intelligence. Imagination, Cognition and Personality, 9 (3), 185-211.

Smith, M.K. (2001). Peter Senge and the learning organization. The encyclopedia of pedagogy and informal education. Retrieved from: https://infed.org/mobi/peter-senge-and-the-learning-organization/

Smith, S. (2011). Safety 2011: What Motivates Employees? EHS Today. Retieved from: https://www.ehstoday.com/safety/article/21910122/safety-2011-what-motivates-employees

Stanleigh, S. (2016). Diminishing Fear in the Workplace. BIA Business Improvement Architechts. Retieved from: https://bia.ca/diminishing-fear-in-the-workplace

Sveiby, K.E. (1997). The Intangible Assets Monitor. Journal of Human Resource Costing & Accounting, 2 (1), 73-97.

Thorndike, E.L. (2017). Theory of learning. EduGyan. Retrieved from: http://www.edugyan.in/2017/03/edward-lee-thorndike-theory-of-learning.html

Thorndike, E.L., Bregman, E.O., Cobb, M.V., Woodyard, E., & Inst of Educational Research Div of Psychology, Teachers Coll, Columbia U. (1926). The measurement of intelligence. Teachers College Bureau of Publications.

Objavljeno
2023/11/16
Rubrika
Originalni naučni članak