POSTIGNUĆA UČENIKA S LAKOM INTELEKTUALNOM OMETENOŠĆU NA PROBNOM KOMBINOVANOM TESTU

  • Aleksandra Đurić-Zdravković Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
  • Mirjana Japundža-Milisavljević
  • Sanja Gagić

Sažetak


Probni kombinovani test predstavlja uvertiru u proces polaganja završnog ispita na kraju osmog razreda. Za učenike s lakom intelektualnom ometenošću ovaj proces je prilagođen njihovim mogućnostima. Svaka škola koja obrazuje učenike s ometenošću ima pravo da konstruiše interne testove za polaganje završnog ispita.

Cilj rada je utvrđivanje postignuća učenika osmog razreda s lakom intelektualnom ometenošću na probnom kombinovanom testu. Trideset učenika osmog razreda s lakom intelektualnom ometenošću beogradskih osnovnih škola rešavalo je navedeni test koji ispituje kompetencije za nastavne predmete  Biologija, Geografija, Istorija, Fizika i Hemija.

Rezultati ukazuju da 34,90% ispitanika s uspešnošću rešava probni kombinovani test, 11,40% učenika osmog razreda s lakom intelektualnom ometenošću samo delimično tačno rešava zadatke testa, dok čak 53,70% ispitanika osmog razreda ne daje tačne odgovore na probnom kombinovanom testu. Najlošija postignuća učenici s lakom intelektualnom ometenošću pokazuju rešavajući zadatke iz hemije (95% neuspešnih), dok najbolja postignuća ostvaruju pri rešavanju zahteva iz geografije (65,56% uspešnih).

Ključne reči: probni kombinovani test, učenici s lakom intelektualnom ometenošću, osmi razred

 

Reference

Brković, A., Petrović-Bjekić, D., Zlatić, L. (1998). Motivacija učenika za nastavne predmete. Psihologija, 31(1-2), 115-136.

Ćordić, A., Bojanin, S. (1992). Opšta defektološka dijagnostika. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.

Đurić-Zdravković, A., Japundža-Milisavljević, M. (2013). Testovno i brojčano ocenjivanje znanja iz prirode i društva kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću. U M. Gligorović (ur.) Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji (str. 75-97). Beograd: Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju.

Đurić-Zdravković, A., Japundža-Milisavlјević, M. (2012). Intrinzična motivacija i postignuća iz biologije kod dece s blažim intelektualnim teškoćama. U N. Glumbić, V. Vučinić (ur.) Zbornik radova sa VI međunarodnog naučnog skupa Specijalna edukacija i rehabilitacija danas, 14.-16. septembar 2012. (str.219-224). Beograd: Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju.

Đurić-Zdravković, A., Japundža-Milisavlјević, M. (2014). Nastavnička podrška kao determinanta savladavanja programa geografije kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću. U M. Pikula (ur.). Nauka i globalizacija, 8(3), (str. 397-411). Pale: Univerzitet u Istočnom Sarajevu - Filozofski fakultet.

Đurić-Zdravković, A., Japundža-Milisavlјević, M., Gagić, S. (2013). Roditelјska podrška kao determinanta savladanosti programa istorije kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću. Specijalna edukacija i rehabilitacija, 12(3), 291-308.

Đurić-Zdravković, A., Novaković, A. (2013). Formiranje pojmova iz istorije kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću. Beogradska defektološka škola, 19(1), 161-170.

Milošević, N., Luković, I. (2006). Kontekst učenja fizike i postignuće učenika. Nastava i vaspitanje, 55(2), 136-154.

Šefer, J., Lazarević, E., Stevanović, J. (2008). Jezik udžbenika: podsticaj ili prepreka. Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, 40(2), 347-368.

Službeni glasnik Republike Srbije (2010). Pravilnik o opštim standardima postignuća - obrazovni standardi za kraj obaveznog obrazovanja, 5/2010.

Službeni glasnik Republike Srbije (2014). Pravilnik o programu završnog ispita u osnovnom obrazovanju i vaspitanju, 12/2014.

Trivić, D., Jankov, R., Ranđelović, M., Marković, M., Zindović-Vukadinović, G. (2007). Standardi učeničkih postignuća u nastavi hemije - vizija o hemijski pismenim mladima. Nastava i vaspitanje, 56(1), 30-39.

http://www.mpn.gov.rs/vesti/ [Pristupljeno: 01.07.2015.] Rezultati završnog ispita.

Objavljeno
2015/12/08
Rubrika
Originalni naučni članak