PROIZVODNI MIKS REKREATIVNOG TURIZMA BALKANSKOG SKAUTSKOG CENTRA

  • Miloš Kocevski Balkanski skautski centar, Jovac
  • Iva Škrbić
  • Romana Romanov

Sažetak


Predmet istraživanja je turistička ponuda kampa koja bi zadovoljila potrebe turista koji žele aktivan odmor, sa promenljivim i atraktivnim sadržajima u Balkanskom skautskom centru (BSC) – Jovac.

Cilj rada je da se na osnovu analize i vrednovanja elemenata ponude i identifikovanja tražnje za određenim programskim sadržajima, definiše model proizvodnog miksa rekreativnog turizma BSC.

Metod rada: Istraživanje je sprovedeno u periodu od aprila do avgusta 2012. godine gde su se u BSC realizovale aktivnosti: uskršnjeg, letnjeg i volonterskog kampa. Uzorak ispitanika činilo je 100 posetilaca (ispitanika), aplikovani instrument je namenski dizajnirana anketa a metode na osnovu kojih je izvršena analiza modelovanja su: frekvenca pojavljivanja, komparativna analiza (Benchmarking), SWOT i PEST.

Rezultati istraživanja potvrđuju postojanje potrebnih resursa za realizaciju sadržaja iz oblasti rekreativnog turizma u BSC, te mogućnost implementacije proizvodnog miksa koji obuhvata jednodnevne izlete i različite rekreativne aktivnosti na otvorenom.

Klučne reči: kampovi, rekreativni turizam, aktivan odmor

Reference

Buchner D.M. and Gobster P.H. (2007): Promoting Active Visits to Parks: Models and Strategies for Transdisciplinary Collaboration. Journal of Physical Activity & Health, No. 4(1): pp: 36-49.

Henderson K.A., Bialeschki M.D., James P.A. (2007): Overview of camp research. Child Adolesc Psychiatr Clin N Am, Oct;16(4):755-67.

Autor, (2013): Modelovanje proizvodnog miksa rekreativnog turizma Balkanskog skautskog centra (master rad). Univerzitet Educons, Fakultet za sport i turizam, Novi Sad.

Larsen, S. (2007): Aspects of a psychology of the tourist experience. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, No. 1(7), pages: 7-18.

Miller R., and Brown W. (2004): Steps and Sitting in a Working Population. International Journal of Behavioral Medicine, vol. 11, no. 4: 219 – 224.

Autor, Osmankać N., Međedović B., Marković D., Milošević S. (2011): Fizička aktivnost trend novih formi turističkog proizvoda. II internacionalni simpozij ‚‚Sport, Turizam i Zdravlje’’, 14-16. oktobra 2011. Bihać, Federacija BIH, str: 70-73.

Autor., Vinski turizam kao faktor razvoja vinarija – studija slučaja Sremski Karlovci. Master rad, Novi Sad: Univerzitet Metropolitan. Fakultet za sport i turizam – tims, 2010.

Tomka D. (2007): Imali mesta za fenomenologiju turizma? Tims Acta, br. 1, str. 17-25, Fakultet za sport i turizam, Novi Sad.

www.turizam.mfp.gov.rs

www.scoutactivitycentres.org.uk

Objavljeno
2013/07/04
Rubrika
Stručni članak