PARENTS’ ATTITUDE TOWARDS INCLUSIVE PROGRAM IN THE SPORTS SCHOOLS
Abstract
In this research, the attitude of parents, whose children are not disabled, towards the inclusive program that is being implemented in sports schools, had been questioned. The aim of this research was to determine the parent’s social distance towards the inclusive program, the children who have developmental disabilities, as well as their willingness to continue to participate in inclusive programs which are conducted in sports schools.
The research was conducted during the period from 1st February to 1st March 2013. in the Karate club ‘Zrenjanin’. It included 58 parents of children athletes, members of the Karate club ‘Zrenjanin’, who do not have disabilities, already included in the inclusive program.
The research conclusions indicate that most parents have a positive attitude towards inclusive program as well as towards people with developmental disabilities. It can also be concluded that the parents have a high level of readiness to help inclusive practice at the club. Also, most parents have a positive attitude towards the inclusive camps. Very few parents think that it is not necessary to include defectologists in the inclusive program
Key words: Inklusion, Attitude, Sports schools, Zrenjanin
References
Block, M. E. (1999). Did we jump on the wrong bandwagon? Problems with inclusion in physical education. Palaestra, 15(3), 1-7.
Booth, T. & Ainscow, M. (2002). Indeks inkluzije: unapređivanje učenja i učešća u školama. Bristol: CSIE
Gligorović, M. (1999). Klinička oligofrenologija, priručnik. Beograd: Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju.
Guralnick, M. J. (2001). An agenda for change in early cildhood inclusion. Journal of Hrnjica, S. (1991). Ometeno dete. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
Hrnjica, S. (1997). Dete sa razvojnim smetnjama u osnovnoj školi. Beograd: Učiteljski fakultet.
Kreč, D., Kračvild, R. S. & Balahi, J. L. (1972). Društveni stavovi. Beograd: Naučna knjiga.
Lazor, M., Marković, S., i Nikolić, S. (2008). Priručnik za rad sa decom sa smetnjama u razvoju. Novi Sad: Novosadski humanitarni centar.
Romanov R, (2010) Fakultet za sport i turizam, Novi Sad, Kineziološke karakteristike ometenog deteta, TIMS Acta 4, 68-72
Rot, N. (1964). Psihologija ličnosti. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredsva.
Stojšić, J. (2010). Stavovi nastavnika o inkluzivnom obrazovanj dece koja su mentalno-nedovoljno zaostala u razvoju (Specijalistički rad). Kikinda: Visoko škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača.
Hendi društvo http:// www.hendidrustvo.info
Kreni odavde http:// www.djecasposebnimpotrebama.kreni.com
Karate klub “Zrenjanin” http:// www.karatezrenjanin.rs
World Karate Federation http:// www.wkf.net
Portal invalidnosti http:// www.invalidnost.net
Ministarstvo prosvete RS http:// www.mps.sr.gov.rs
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).