KAKO LOKALNE TURISTIČKE ORGANIZACIJE U SRBIJI KORISTE FEJSBUK

  • Dragana Ćamilović Akademija strukovnih studija Beograd, odsek Visoka hotelijerska škola
Ključne reči: turizam, lokalne turističke organizacije, društvene mreže, Fejsbuk, Srbija

Sažetak


Upotreba interneta, a posebno društvenih mreža, promenila je način na koji se ljudi danas informišu o potencijalnim turističkim destinacijama. Često pretražuju internet ne bi li pronašli inspiraciju za svoje naredno putovanje. Lepa fotografija ili video zapis objavljeni na Fejsbuk stranici, na primer, mogu ih motivisati da dodatno istraže neku destinaciju i zainteresuju se da je posete. S obzirom da lokalne turističke organizacije u Srbiji imaju značajnu ulogu u promociji i podršci turizmu na lokalnom nivou, one moraju da u potpunosti iskoriste marketinški potencijal društvenih mreža. Ovaj rad daje pregled najzastupljenijih društvenih mreža i prednosti njihove upotrebe. Takođe rasvetljava kako lokalne turističke organizacije popularnih srpskih destinacija koriste Fejsbuk. Autorka je istražila Fejsbuk stranice pet srpskih lokalnih turističkih organizacija i sprovela njihovu komparativnu analizu prema broju fanova (tj. broju ljudi koji su lajkovali stranicu), uvećanju broja fanova u odnosu na prethodnu sedmicu, broju objava u posmatranoj sedmici i stopama angažovanosti fanova (u posmatranoj sedmici).

Reference

Ćamilović, D. (2018) Promocija restorana na društvenim mrežama, HOTELPLAN 2018, 2-3. novembar 2018., Beograd. Beograd: Visoka hotelijerska škola strukovnih studija, zbornik radova, str. 759-767.

Ćamilović, D. (2020) Serbian Local Tourist Organizations’ Websites Analysis, Peti međunarodni naučni skup: Turizam u funkciji razvoja Republike Srbije, 4. septembar 2020., Vrnjačka Banja.Vrnjačka Banja: Fakultet za hotelijerstvo i turizam, Univerzitet u Kragujevcu, zbornik radova I, str. 121-128.

Direkcija za elektronsku upravu, Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave (2015) Smernice za upotrebu društvenih mreža u organima državne uprave, autonomne pokrajine i jedinica lokalne samouprave [online]. Dostupno na http://arhiva.ite.gov.rs/doc/Smernice%20za%20koriscenje%20drustvenih%20mreza%20u%20javnoj%20upravi.pdf [pregledano 25.9.2020.]

Gingold K. (2017) What You Can Learn from Facebook’s “Pages to Watch” [online]. Dostupno na https://sprocketwebsites.com/Blog/what-you-can-learn-from-facebooks-pages-to-watch [pregledano 15.9.2020.]

https://www.facebook.com/tosokobanja [pregledano 14.9.2020.]

https://www.facebook.com/tovrnjackabanja [pregledano 14.9.2020.]

https://www.facebook.com/TOZlatibor/ [pregledano 14.9.2020.]

https://www.facebook.com/turisticka.organizacija.raska/ [pregledano 14.9.2020.]

https://www.facebook.com/visit.belgrade [pregledano 14.9.2020.]

Kotler F., Keler K. L. (2017) Marketing menadžment, 15. izdanje. Beograd: DATA STATUS, Ekonomski fakultet Univerziteta u Beogradu

Myers L. (2020) How Often To Post On Social Media: 2020 Success Guide [online]. Dostupno na https://louisem.com/144557/often-post-social-media [pregledano 14.9.2020.]

Nova ekonomija (2020) Više od polovine stanovnika sveta redovno koristi internet [online]. Dostupno na https://novaekonomija.rs/vesti-iz-sveta/vi%C5%A1e-od-polovine-stanovnika-sveta-redovno-koristi-internet [pregledano 24.9.2020.]

Republički zavod za statistiku (2020) Saopštenje br. 238 – god LXX, 31.08.2020, Statistika ugostiteljstva i turizma [online]. Dostupno na https://publikacije.stat.gov.rs/G2020/Pdf/G20201238.pdf [pregledano 12.9.2020.]

Ryan, D., Jones, C. (2009) Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. London and Philadelphia: Kogan Page Limited

Statista (2020a) Global digital population as of July 2020 [online]. Dostupno na https://www.statista.com/statistics/617136/digital-population-worldwide/ [pregledano 24.9.2020.]

Statista (2020b) Most popular social networks worldwide as of July 2020, ranked by number of active users [online]. Dostupno na https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/ [pregledano 24.9.2020.]

Stojković M. (2013) Primena društvenih mreža u turizmu i ugostiteljstvu [online]. Dostupno na https://www.turizamiputovanja.com/Primenadrustvenihmrezauturizmuiugostiteljstvu.pdf [pregledano 24.9.2020.]

TO Raška (2020) Destinacije [online]. Dostupno na https://raskaturizam.rs/destinacije/ [pregledano 12.9.2020.]

Beograd – Zvanični sajt Turističke organizacije Beograda, Srbija [online]. Dostupno na http://www.tob.rs/rs [pregledano 12.9.2020.]

Turistička organizacija Raška [online]. Dostupno na https://raskaturizam.rs/ [pregledano 12.9.2020.]

Turistička organizacija Sokobanja [online]. Dostupno na http://www.tosokobanja.rs/sr [pregledano 12.9.2020.]

Turistička organizacija Srbije (2020) Lokalne turističke organizacije [online]. Dostupno na http://www.tos.rs/korisne-informacije/turisticke-organizacije-i-agencije/lokalne-turisticke-organizacije.2092.html [pregledano 12.9.2020.]

Twitter (2020a) How to Tweet [online]. Dostupno na https://help.twitter.com/en/using-twitter/how-to-tweet [pregledano 25.9.2020.]

Twitter (2020b) How to use hashtags [online]. Dostupno na https://help.twitter.com/en/using-twitter/how-to-use-hashtags [pregledano 25.9.2020.]

Vrnjačka Banja – turistička organizacija [online]. Dostupno na http://www.vrnjackabanja.co.rs/srpski/ [pregledano 12.9.2020.]

Zakon o turizmu ("Službeni glasnik RS", broj 17 od 14. marta 2019.)

Zlatibor – turistička organizacija [online]. Dostupno na http://www.zlatibor.org.rs/sr/ [pregledano 12.9.2020.]
Objavljeno
2021/03/01
Rubrika
Članci