ПРИМЕРИ ДОБРЕ ПРАКСЕ У РУРАЛНОМ ТУРИЗМУ РУСКЕ ФЕДЕРАЦИЈЕ

  • Mladenka Đurović
  • Milana Borković
  • Teodora Tošić
  • Aleksandra Simić
Ključne reči: turizam, ruralna područija, dobra praksa

Sažetak


Савремени трендови на туристичком тржишту, посебно у тренутку када је свет погођен епидемијом глобалних размера, условио је повратак природи, здравом начину живота, домаћим производима и потребом за психофизичким одмором. Све више туриста се одлучује за краћа путовања и  боравак у руралним подручјима, далеко од гужве која је присутна у популарним туристичким дестинацијама. Руска Федерација је подручје са значајним ресурсима за развој руралног туризма. Данас велики број руских региона, ослањајући се на јединствену природу, богато културно и материјално наслеђе, традицију сеоског становништва, успешно реализује пројекте у области сеоског туризма. Такви региони укључују Калушку, Вологдску и Јарославску област, Републику Алтај, Бурјатију и Хакасију и многе друге. Према најновијим истраживањима, потенцијал сеоског туризма у Русији у наредних 10-15 година може се проценити на 50 милијарди рубаља. Циљ овог рада је да се на овом примеру добре праксе укаже на могућности унапређења и развоја руралног туризма у региону.

Reference

1.      Jafari J. (2000). Encyclopaedia of Tourism. London: Routledge.


2.      Ružić, P. (2012)Analiza posebnosti i percepcije ruralnogturizma Istre, Poreč: Institut za poljoprivredu i turizam.


3.      Бошковић,Т.(2012)Економски ефекти развоја туризма у руралним подручјима Србије. Школа бизниса, Vol (2),2934.


4.     Волков, С. К. (2012) Сельский туризм в РФ. Экономика — предпринимательство в право, № 6 (17), 30—38. Доступно на: https://cyberleninka.ru/article/n/selskiy-turizm-v-rf-tendentsii-i-perspektivy-razvitiya/viewer. [датум приступа страници: 30. 04. 2022.].


5.      Вујовић,С.(2007) Агротуризам као подстицајни фактор економског развоја Војводине. Тематски зборник,Vol (36), 125136.


6.      Ђуровић, М. (2010) Координација промотивних активности у туризму на макро и микро нивоу. Магистарски рад, Београд: Економски факултет.


7.      Зечевић,Б. (2002)Информациона технологија у управљању маркетингом туристичкедестинације. Докторска дисертација. Београд: Економски факултет.


8.      Јелена,М.О.(2016) Законски и стратешки оквир унапређења туризма и агротуризма у Србији. Агроекономика, 4569.


9.      Копылова С. Л., Лебедева И. В. (2019) Проект программы развития сельского туризма в России до 2030 года. Москва: АНО АРСИ.


10.  Международный независимый институт аграроной политики: Концепция развития сельского туризма. Доступно на: https://xn--80aplem.xn--p1ai/rural-tourism/. [датум приступа страници: 25. 04. 2022.].


11.  Радовић, Г.,Пејановић, Р.,Његован З. Значај и улога интегрисаног туристичког производа у Републици Србији. Економски видици, Vol (17), 4,577591.


12.  Селаковић, Д.(2014)Рурални туризам између теорије и праксе. Београд: Српско географско друштво.


13.  Стефановић,В.,Аземовић, Н.(2012) Одрживи развој туризма на примеру Власинске површи.Школа бизниса, Vol(1),3854.

Objavljeno
2022/12/14
Rubrika
Članci