UTICAJ MOTIVA I DRUŠTVA PUTOVANJA NA ZADOVOLJSTVO DESTINACIJOM I SMEŠTAJEM NA DESTINACIJI
Sažetak
U radu se ispituje da li razlike u motivima putovanja kao i da li razlike u društvu na putovanju, kao tesno povezane kategorija sa motivom putovanja, imaju uticaj na razlike o percepciji zadovoljstva destinacijom i smeštajem na destinaciji. Istraživanje je sproveden na primeru Vrnjačke Banje, kao turističke destinacije koja doživljava evoluciju i transformaciju od banjske destinacije masovnog turizma kao wellness i spa luksuznoj destinaciji, koja se fokusira na bleisure turiste. Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 143 ispitanika koja su tomom 2023. godine posetila destinaciju. Rezultati istraživanja pokazuju da razlike motivima putovanja utiču na zadovoljstvo destinacijom, kao i na zadovoljstvo smeštajem na destinaciji. Sa druge strane, istraživanje nije pronašlo jasne dokaze da razlike u društvu na putovanju utiči na zadovoljstvo destinacijom, kao i na zadovoljstvo smeštajem na destinaciji.
Reference
2. Andrade-Suárez, M. & Caamaño-Franc, I. (2020). Тhe relationship between industrial heritage, wine tourism, and sustainability: a case of local community perspective. Sustainability, 10(503), 1-26.
3. Blal, I. & Sturman, M. (2014). The Differential Effects of the Quality and Quantity of Online Reviews on Hotel Room Sales. Cornell Hospitality Quarterly, 55, 365-375.
4.
5. Čvacić, S., Ćurčić, N., Radivojević, N., (2023). Kvalitet gastronomskih maifestacija u funkciji jačanja brenda turističke destinacije, Ekonomija: teorija i praksa, 16(4), in printing.
6. Filipović, N., (2023). Determinante konkurentnosti Aranđelovca i Topole kao turističke destinacije. Doktorska disertacija. Vrnjačka banja: Fakultet za hotelijerstvo i turizam u Vrnjačkoj banji.
7. Filipović, N., Makuljevic, Đ., Radivojevic, N., (2023). Examining the dynamic evaolution and comepetitiveness of Arandjelovac and Topola as tuoirs destination, International Review, in printng.
8. Hernández, A.B., Campa, F., Sánchez, M.V. (2012). Categorizing the Spanish accommodation sector: Does firm size influence economic profitability? Cornell Hospitality Quarterly 53(3), 257-264.
9. Lakićević, M. (2019). Ekonometrijski pristup modeliranju turističke ponude i tražnje. Vrnjačka Banja: Fakultet za hotelijerstvo i turizam u Vrnjačkoj Banji, Univerzitet u Kragujevcu.
10. Makuljević, Đ., Radivojević, N., Filipović, N., (2023). Uticaj Lovefesta na imidž i brend turističke destinacije Vrnjačka Banja, Working paper.
11. Öter, Z. (2011). Tourism and generation Y. Annals of Tourism Research, 32(2), 729-731.
12. Pavlović, M., Radivojević, N., & Lazić, J. (2009). Sustainable development of spa tourism in Serbia. Industrija, 37(2), 37-57.
13. Pimić, .M, (2023). Kvantifikovanje uticaja ključnih faktora uspeha poslovanja hotela u Republici Srbiji. Doktorska disertacija. Novi Sad: Fakultet za ekonomiju i inženjerski menadžment, Univerzitet Privredna Akademija.
14. Pimić, M., Marković, Z., Dinić, G., & Radivojević, N., (2023). Determinante uspeha poslovanja hotela - studija slučaja Republika Srpska. Ekonomija – teorija i praksa, 16(2), 151-176.
15. Radivojevic, N., Jovanovic, R., Pimic, M., Cvjetkovi, M., & Cvjetkovi, M. (2023). The impact of satisfaction with the care of employees on performance by food industry employees: case study the Republic of Serbia. Working paper.
16. Takahashi, T. & Toshie, T. (2016). Japanese Youth and Mobile Media. Working paper.
17. TripAdvisor (2014).
www.tripadvisor.co.uk/TripAdvisorInsights/n2120/24-insights-shape-your-tripadvisor- strategy,
preuzeto 17.08.2023. godine
18. Yang, Z., Yin, M., Xu, J. & Lin, W. (2019). Spatial evolution model of tourist destinations based on complex adaptive system theory: A case study of Southern Anhui, China. Journal of Geographical Sciences, 29(8), 1411-1434.