Деловање афективних фактора на усвајање енглеског и руског језика у основношколском образовању

  • Isidora Milić Univerzitet u Prištini s privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Filozofski fakultet, Katedra za ruski jezik i književnost
Ključne reči: усваивание русского языка||, ||усвајање руског језика, усваивание английского языка||, ||усвајање енглеског језика, афективные факторы||, ||афективни фактори,

Sažetak


У овом раду аутор се бави утицајем афективних фактора на усвајање енглеског и руског језика у основношколском образовању. У истраживању се пошло од опште претпоставке да афективни фактори значајно утичу на стицање знања ученика у учењу руског и енглеског језика. Пошло се и од посебних претпоставки да ће истраживањем бити утврђено да постоји позитивна повезаност мотивације, ставова о језику, самопоуздања и језичке анксиозности у учењу руског и енглеског језика. Да би се утврдио утицај и међусобна повезаност, у јануару и фебруару 2017. године на узорку од 106 ученика седмих и осмих разреда основних школа Косовскомитровачког округа, спроведено је истраживање приказано у овом раду. Примењене су дескриптивна и трансферзална метода. Истраживачке технике су анкетирање и скалирање. Подаци су прикупљени комбинованим инструментом УРЈ и УЕЈ, који је конструисан за ово истраживање. Поузданост скалера испитивана је Кронбаховим алфа коефицијентом (a = 0,993). Након што су потврђене друга, трећа и четврта постављена хипотеза а одбачена прва, закључено је да је потврђена општа претпоставка од које се пошло у истраживању по којој афективни фактори значајно утичу на учење руског и енглеског језика.

Biografija autora

Isidora Milić, Univerzitet u Prištini s privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Filozofski fakultet, Katedra za ruski jezik i književnost

Department of Russian Language and Literature

Reference

Brown, H. D. (1980). Principles of language learning and teaching. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.

Dörnyei, Z. (2005). The Psychology of the Language Learner: Individual Differences in Second Language Acquisition. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.

Dulay, H. C., & Burt, M. (1977). Remarks on creativity in language acquisition. Viewpoints on English as a second language. New York: Regents.

Hammarberg, B. (2010). The languages of the multilingual: Some conceptual and terminological issues. In: C. Bardel & C. Lindqvist (Eds.), Approaches to Third Language Acquisition, (91-104), IRAL [Special issue] 48,2-3.

Krashen, S. D. (1985). Language Acquisition and Language Education. Alemany Press.

Lightbown, P., & Spada, N. (1999). How Languages are Learned (Second Edition). New York: Oxford University Press.

Mihaljević-Djigunović, J. (2007). Afektivni profil, aspiracije i percepcija nastave hrvatskih učenika engleskog jezika [Croatian EFL learner' affective profile, aspirations and attitudes to English classes]. Metodika, 14, 115–126.

Schumann, J. H. (1976). Social distance as a factor in second language acquisition. Language Learning 26, 135–143. DOI: 10.1111/j.1467-1770.1976.tb00283.x

Stern, H. H. (1983). Fundamental concepts of language teaching. Studies

in Second Language Acquisition Vol. 7 (02), 251–253. Oxford: Oxford University Press. DOI: http://dx.doi.org/10.1017/S0272263100005416

Objavljeno
2017/04/03
Rubrika
Оригинални научни чланак