Осавремењавање универзитетске наставе интеграцијом студијских предмета

  • Sladjana S. Stankovic Univerzitet u Kragujevcu, Fakultet pedagoških nauka - Jagodina
  • Irena B. Golubović-Ilić Univerzitet u Kragujevcu, Fakultet pedagoških nauka - Jagodina
Ključne reči: university teaching||, ||универзитетска настава, integrated approach||, ||интегрисани приступ, correlation||, ||корелација, Physical Education Methodology||, ||Методика физичког васпитања, Methodology of getting to know the environment||, ||Методика упознавања околине,

Sažetak


Универзитетска настава у оквиру које се усвајању садржаја приступа интегрисано, уз истовремено остваривање корелација два студијска предмета динамичнија је, интелектуално вреднија и емотивно богатија од уобичајене, традиционалне наставе. У раду је истакнут значај и предности примене интегрисаног приступа и корелације у раду са студентима на смеру васпитач у предшколским установама. Наведен је пример реализације часа универзитетске наставе на коме су истовремено обрађени садржаји два студијска предмета: Методике физичког васпитања и Методике упознавања околине. На часу је примењен принцип рационализације и економичности, а студенти су уочили међупредметну повезаност, стекли искуство и видели низ практичних примера које сутрадан могу применити у вртићима. Заједничке, међусобно сродне елементе или делове садржаја Методике физичког васпитања и Методике упознавања околине, на први поглед, тешко је уочити. Из тог разлога нам је интегрисање и комбиновање садржаја ова два студијска предмета представљало изазов и простор у коме можемо да испољимо своју креативност и стваралачке идеје.

Biografije autora

Sladjana S. Stankovic, Univerzitet u Kragujevcu, Fakultet pedagoških nauka - Jagodina

Metodika nastave fizickog vaspitanja,

docent

Irena B. Golubović-Ilić, Univerzitet u Kragujevcu, Fakultet pedagoških nauka - Jagodina
Metodika nastave prirode i drustva, docent

Reference

Anderson, D. R. (2002). Reforming Science Teaching: What Research says about Inquiry. Journal of Science Teacher Education, 13 (1), 1–12.

Anderson, D. R., & Helms, J. (2001). The Ideal of Standards and the Reality of Schools: Needed Research. Journal of Research in Science Teaching, 38 (1), 3–16.

Буљубашић–Кузмановић, В. (2007). Студентска просудба учинковитости интегративног учења, Одгојне знаности, бр. 9, 2: 47 – 160

Вилотијевић, М., и Вилотијевић, Н. (2014). Вредновање квалитета резултата и процеса учења. Иновације у настави, 27 (4), 21–30.

Василијевић, Д. (2016). Друштвене мреже у образовању: Ставови и очекивања студената. Теме, 11 (4), 1241–1258.

Вукићевић, Н., и Голубовић-Илић, И. (2008). Могућности корелације наставе природе и друштва и музичке културе у разредној настави. Педагошка стварност, 5–6, 509–532.

Голубовић-Илић, И. и Тошић, С. (2012). Дидактичко - методички аспекти, карактеристике и специфичности комуникације са децом у предшколској установи. У: М. Јоквић (Ур.), Зборник радова са седмог симпозијума Васпитач у 21. веку (стр. 140–150). Алексинац: Висока школа за васпитаче струковних студија.

Голубовић-Илић, И., и Михајловић, А. (2015). The Possibilities if Integrating Content of Mathematics and World Around us as School Subjects in the Process of Class Teaching. Norma, 2, 289–301.

Голубовић-Илић, И., и Станковић, С. (2016). Оријентација – организациони аспект квалитетне наставе. Узданица, 13 (2), 19–29.

Ђорђевић, В. (2007). Иновативни модели наставе, Образовна технологија, 4, 76–97

Živković, D. (1998). Teorija i metodika korektivne gimnastike. Niš: Filozofski fakultet Univerziteta u Nišu.

Копас-Вукашиновић, Е., Голубовић-Илић, И., & Цекић-Јовановић, О. (2017). Project planning of joint activities as possibility for improving the quality of International University cooperation. У: С. Рутар (ур.), Vidiki internacionaliyacije in kakovosti v visokem šolstvu (155–170). Koper: University of Primorska.

Котуровић, Љ., и Јерчевић, Д. (1970). Корективна гимнастика. Београд: Спортска књига.

Коцић, Ј., Алексић, Д., и Тошић, С. (2009). Основе кинезиологије и спортова естетско - координационог карактера. Јагодина: Педагошки факултет у Јагодини.

Milenković, S. (2007). Korektivna gimnastika: teorija i vežbe. Niš: Filozofski fakultet Univerziteta u Nišu.

Стратегија развоја образовања у Србији до 2020. године (Strategies of Education Development in Serbia up to 2020), „Службени гласник РС“, број 107/2012), Министарство, просвете и науке Републике Србије (Republic of Serbia’s Ministry of Education and Sience). (2012). (Official Gazette, Issue 107/2012). Београд. Retrieved from http://www.bg.ac.rs/files/sr/univerzitet/ Strategija-obrazovanja-2020.pdf

Новковић Цветковић, Б. (2017). Иновативни модели рада у настави у функцији унапређивања наставног процеса. Годишњак педагошког факултета у Врању, 8 (1), 177–190.

Радојичић-Лукић, Ж. (2011). Интегративна настава у савременом образовном процесу, Образовна технологија, 4, 367–378.

Скопљак., М., Зечевић, И., & Дробац, М. (2016). Квалитет универзитетске наставе и способност апстрактног мишљења студената. Наша школа, 1 (2), 81–94.

Standardi i smjernice za osiguranje kvaliteta u Evropskom području visokog obrazovanja (2005), Helsinki: Evropsko udruženje za osiguranje kvaliteta u visokom obrazovanju, сајт посећен 12.10. 2017, http://www.enqa.eu/indirme/esg/ESG_loc.pdf

Степановна Сиденко, А. (2006). О иновационим и традиционалним моделима наставног процеса. Настава и васпитање, 2, 109–121.

Stanković, S., Trkulja Petković, D., & Delibašić, Z. (2012). Značenje plivanja u prevenciji posturalnih poremećaja kod dece mlađe školske dobi. [The significance of swimming in preventing the postural disorders in teaching young learners]. U: V. Findak (Ur), Zbornik radova 21. Ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske, Intenzifikacija procesa vježbanja u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije (326–331).

Stanković, S. (2016). Efekti eksperimentalnog programa plivanja na motoričke, antropometrijske i funkcionalne karakteristike učenika osnovne škole. Jagodina: Fakultet pedagoških nauka. Neobjavljena doktorska disertacija.

Tahmesebi, R., Taghi Karimi, M., Satvati, B., & Fatoye, F. (2015). Evaluation of Standing Stability in Individuals With Flatfeet. Foot & Ankle Specialist, 8, 168–174.

Tošić, S., Aleksić, D., Golubović-Ilić, I., Cekić- Jovanović, O., Kocić, J., & Aleksić, A. (2011). Motivation in class teaching. In.: M. Krejci (Еds.), Health Education and Quality of Life III, Hluboka nad Vltavou (385–390). Česke Budjeovice: University of South Bohemia.

Willett, S. L., & Harbourne, R. T. (2016). Commentary on “Genu Valgum and Flat Feet in Children with Healthy and Excessive Body Weight”. Pediatric Physical Therapy, 28 (2), 200–206.

Creemers, B., & Kyriakides, L. (2008). The dynamics of educational effectiveness: a contribution to policy, practice and theory in contemporary schools. London and New York: Routledge.

Cekić-Jovanović, O., Tošić, S., & Golubović-Ilić, I. (2010): Korelacija nastave Prirode i društva sa Fizičkim vaspitanjem kao izazov savremene nastave. U: K. Ktalin (Ur.), Međunarodna naučna konferencija – Savremeni metodički izazovi (695–710). Subotica: Učiteljski fakultet.

Objavljeno
2018/04/04
Rubrika
Прегледни чланак