Значај читанке за млађе разреде са становишта циља образовања
Sažetak
У овом раду аутор се бави местом и улогом читанке као уџбеника у образовању ученика млађих разреда основне школе. Особита пажња посвећена је структури читанке са методичког аспекта чија улога није само да пружа информације, већ развија и негује укусе и осталих емоционално-интелектуалних особина ученика. Ако читанку сведемо на извор информација, унапред смо јој наменили споредну улогу. Погрешно је поистовећивати нуклеус (језгро, суштину) читанке са информацијом.
Reference
Адлер, А. (2007). „Познавање човека”. У Религија и индивидуална психологија. Огледи. Београд: Просвета.
Андрић, М. (2002). Методички прилази књижевноуметничком делу. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Бојанин, С. (2009). Гордијев чвор. Врњачка Бања: Братство Св. Симеона Мироточивог.
Ђорђевић, Б. (1999). „Уџбеник и подстицање развоја мишпљења ученика”. У Вредности савременог уџбеника III. Ужице: Учитељски факултет Ужице.
Живковић, Д. (1995). Теорија књижевности са теоријом писмености. Београд: Драганић.
Лакета, Н. (1993). Вредности савременог уџбеника. Београд: Научна књига/Учитељски факултет.
Пијаже, Ж. и Инхелдер, Б. (1990). Психологија детета. Сремски Карловци: Издавачка књижарница Зорана Стојановића.
Суходолски, Б. (1974). Три педагогије. Београд: НИП Дуга.
Тартаља, И. (1998). Теорија књижевности. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Чукановић-Каравидић, М. (2006). Естетика читанке. Београд: Институт за економику и финансије.
Detalji u vezi sa uređivačkom politikom, uključujući i autorska prava, dostupni su na sajtu SCIndeks.
http://scindeks.ceon.rs/journalDetails.aspx?issn=0354-3293