Значај читанке за млађе разреде са становишта циља образовања

  • Boško Lj. Milovanović Univerzitet u Prištini s privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Učiteljski fakultet u Prizrenu-Leposavić
Ključne reči: junior classes||, ||млађи разреди, reader||, ||читанка, education||, ||образовање, coursebook||, ||методички приступ,

Sažetak


У овом раду аутор се бави местом и улогом читанке као уџбеника у образовању ученика млађих разреда основне школе. Особита пажња посвећена је структури читанке са методичког аспекта чија улога није само да пружа информације, већ развија и негује укусе и осталих емоционално-интелектуалних особина ученика. Ако читанку сведемо на извор информација, унапред смо јој наменили споредну улогу. Погрешно је поистовећивати нуклеус (језгро, суштину) читанке са информацијом.

Reference

Адлер, А. (2007). „Познавање човека”. У Религија и индивидуална психологија. Огледи. Београд: Просвета.

Андрић, М. (2002). Методички прилази књижевноуметничком делу. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

Бојанин, С. (2009). Гордијев чвор. Врњачка Бања: Братство Св. Симеона Мироточивог.

Ђорђевић, Б. (1999). „Уџбеник и подстицање развоја мишпљења ученика”. У Вредности савременог уџбеника III. Ужице: Учитељски факултет Ужице.

Живковић, Д. (1995). Теорија књижевности са теоријом писмености. Београд: Драганић.

Лакета, Н. (1993). Вредности савременог уџбеника. Београд: Научна књига/Учитељски факултет.

Пијаже, Ж. и Инхелдер, Б. (1990). Психологија детета. Сремски Карловци: Издавачка књижарница Зорана Стојановића.

Суходолски, Б. (1974). Три педагогије. Београд: НИП Дуга.

Тартаља, И. (1998). Теорија књижевности. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

Чукановић-Каравидић, М. (2006). Естетика читанке. Београд: Институт за економику и финансије.

Objavljeno
2014/07/13
Rubrika
Претходно саопштење