Баријере у педагошкој комуникацији
Sažetak
Поље истраживачког интересовања овог рада усмерено је са циљем да се испита мишљење наставника и ученика у основним школама о баријерама у педагошкој комуникацији у учионици. Узорак је обухватио сто двадесет осам наставника и двеста деведесет седам ученика VIII и IX разреда из седам основних школа са простора јужног и северног дела Црне Горе. На основу анализе добијених резултата видљиво је да баријаре постоје више или мање, мада постоје и значајне разлике у мишљењу наствника и ученика у погледу различитих баријера у педагошкој комуникацији. Већина наставника сматра да баријере у педагошкој комуникацији не настају због извора (наставника), већ да проблем постоји у осталим елементима процеса.
Reference
Аврамовић, З. и Вујачић, М. (2010). Наставник између теорије и наставне
праксе. Београд: Инститит за педагошка истраживања.
Бугарски, Р. (1996). Језици. Нови Сад: Матица српска.
Јовановић, Б. (2005). Школа и васпитање. Београд: Едука.
Јовановић, Б. (2004). Педагошко комуницирање. У: Зборник радова: Кому-
никација и медији, Учитељски факултет у Јагодини, Институт за Педаго-
шка истраживања, Јагодина, 266–280.
Лихачев, Б. Т. (2000). Педагогика. Москва: Юрайт
Савовић, М. (2006). Човек је биће комуникације. Зборник радова: Развијање
комуникационих компетенција, Педагошки факултет у Јагодини, Филоло-
шко-уметнички факултет у Крагујевцу, Јагодина, 249–256.
Сергеев, И. С. (2004). Основы педагогической деятельности. Санкт-Петер-
бург: Издательский Дом ПИТЕР
Сузић, Н. (2003). Ефикасна педагошка комуникација. Настава и васпита-
ње, вол. 52(2-3), 254–273.
Сузић, Н. (2000). Особине наставика и однос ученика према настави. Бео-
град: Учитељски факултет.
Шевкушић-Мандић, С. (1991). Облици вербалне комуникације између
учитеља и ученика. Зборник Института за педагошка истраживања, 23,
–260.
Colins, J. (1997). Barriers to Communication in Schools (Presentation paper).
British Educational research Association Annual Conference, University of
York.
Đorđević, B. i Đorđević, J. (1988). Učenici o svojstvima nastavnika. Beograd: Prosveta.
Johnson, M. B. (1999). Communication in the Classroom. Guides-Non-Clasroom
(055) - Opinion Paperes.
Lunenburg, F. C. (2010). Communication: The Process, barriers and Improving
Effectiveness. Schooling, 1 (1), Sam Houston State University.
Nagulić, M. (1980). Kakvog nastavnika žele učenici. Psihologija, 1-2, 73–82.
Osakwe, R. N. (2009). Dimensions of Communication as Predictors of Effective
Classroom Interaction. Stud Home Comm Sci, 3(1), 57–61.
Smith, C. (2013). The Seven Barriers of Communication. CEO of OPIN Software.
http://opin.ca/article/seven-barriers-communication
Suzić, N. (2005). Pedagogija za XXI vijek. Banja Luka: TT-Centar.
Tomić, Z. (2003). Komunikologija. Beograd: Čigoja.
Trnavac, N. i Đorđević, J., (2002). Pedagogija. Beograd: Naučna knjiga.
Detalji u vezi sa uređivačkom politikom, uključujući i autorska prava, dostupni su na sajtu SCIndeks.
http://scindeks.ceon.rs/journalDetails.aspx?issn=0354-3293