Баријере у педагошкој комуникацији

  • Tatjana S. Radojević Univerzitet u Prištini s privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Filozofski fakultet, Katedra za pedagogiju
  • Tatjana P. Kompirović Univerzitet u Prištini s privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Filozofski fakultet, Katedra za pedagogiju
Ključne reči: педагошка комуникација, баријере у педагошкој комуникацији, наставник, ученик

Sažetak


Поље истраживачког интересовања овог рада усмерено је са циљем да се испита мишљење наставника и ученика у основним школама о баријерама у педагошкој комуникацији у учионици. Узорак је обухватио сто двадесет осам наставника  и двеста деведесет седам ученика VIII и IX разреда из седам основних  школа са простора јужног  и северног дела Црне Горе. На основу анализе добијених резултата видљиво је да баријаре постоје више или мање, мада постоје и значајне разлике у мишљењу наствника и ученика у погледу различитих баријера у педагошкој комуникацији. Већина наставника сматра да баријере у педагошкој комуникацији не настају због извора (наставника), већ да проблем постоји у осталим елементима процеса.

Reference

Аврамовић, З. и Вујачић, М. (2010). Наставник између теорије и наставне

праксе. Београд: Инститит за педагошка истраживања.

Бугарски, Р. (1996). Језици. Нови Сад: Матица српска.

Јовановић, Б. (2005). Школа и васпитање. Београд: Едука.

Јовановић, Б. (2004). Педагошко комуницирање. У: Зборник радова: Кому-

никација и медији, Учитељски факултет у Јагодини, Институт за Педаго-

шка истраживања, Јагодина, 266–280.

Лихачев, Б. Т. (2000). Педагогика. Москва: Юрайт

Савовић, М. (2006). Човек је биће комуникације. Зборник радова: Развијање

комуникационих компетенција, Педагошки факултет у Јагодини, Филоло-

шко-уметнички факултет у Крагујевцу, Јагодина, 249–256.

Сергеев, И. С. (2004). Основы педагогической деятельности. Санкт-Петер-

бург: Издательский Дом ПИТЕР

Сузић, Н. (2003). Ефикасна педагошка комуникација. Настава и васпита-

ње, вол. 52(2-3), 254–273.

Сузић, Н. (2000). Особине наставика и однос ученика према настави. Бео-

град: Учитељски факултет.

Шевкушић-Мандић, С. (1991). Облици вербалне комуникације између

учитеља и ученика. Зборник Института за педагошка истраживања, 23,

–260.

Colins, J. (1997). Barriers to Communication in Schools (Presentation paper).

British Educational research Association Annual Conference, University of

York.

Đorđević, B. i Đorđević, J. (1988). Učenici o svojstvima nastavnika. Beograd: Prosveta.

Johnson, M. B. (1999). Communication in the Classroom. Guides-Non-Clasroom

(055) - Opinion Paperes.

Lunenburg, F. C. (2010). Communication: The Process, barriers and Improving

Effectiveness. Schooling, 1 (1), Sam Houston State University.

Nagulić, M. (1980). Kakvog nastavnika žele učenici. Psihologija, 1-2, 73–82.

Osakwe, R. N. (2009). Dimensions of Communication as Predictors of Effective

Classroom Interaction. Stud Home Comm Sci, 3(1), 57–61.

Smith, C. (2013). The Seven Barriers of Communication. CEO of OPIN Software.

http://opin.ca/article/seven-barriers-communication

Suzić, N. (2005). Pedagogija za XXI vijek. Banja Luka: TT-Centar.

Tomić, Z. (2003). Komunikologija. Beograd: Čigoja.

Trnavac, N. i Đorđević, J., (2002). Pedagogija. Beograd: Naučna knjiga.

Objavljeno
2020/06/22
Rubrika
Оригинални научни чланак